Suomessa ei saa mielenterveysongelmiin apua
Joo asia on niin, että en saa apua mt-ongelmiin. Lääkärin mielestä minulla on alkoholiongelma? Juon 2-3 kertaa viikossa, joten ei todellakaan ole. Antoi mulle, jonkin päihdeohjaajan numeron, enkä saanut apua masennukseen. Täysin naurettavaa ja tuo muutama kerta viikossa kännissä on lähes joka suomalainen.
Kommentit (17)
Montko annosta menee kerrallaan? Aika monessa kunnassa on linjaus, että ensin päihdeasiat kuntoon, jolloin myös melkein aina mieliala kohenee alkoholinkäytön lopettamisen myötä. Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä.
Lääkärit ovat itse raivoraittiita ja pitävät kaikkia kohtuukäyttijiä alkkiksina.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:25"]Montko annosta menee kerrallaan? Aika monessa kunnassa on linjaus, että ensin päihdeasiat kuntoon, jolloin myös melkein aina mieliala kohenee alkoholinkäytön lopettamisen myötä. Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä.
[/quote]
Noin 8-12 olutta illassa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:25"]Montko annosta menee kerrallaan? Aika monessa kunnassa on linjaus, että ensin päihdeasiat kuntoon, jolloin myös melkein aina mieliala kohenee alkoholinkäytön lopettamisen myötä. Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä.
[/quote]
[/quote]
Sitten saamasi osoite on oikea.
Missä luulet saavasi paremmin, kun kerran SUOMESSA ei saa... ?
Sitä paitsi aivan oikean osoitteen sait päihdehuoltoon.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:25"]Montko annosta menee kerrallaan? Aika monessa kunnassa on linjaus, että ensin päihdeasiat kuntoon, jolloin myös melkein aina mieliala kohenee alkoholinkäytön lopettamisen myötä. Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei. Tunnen oikeita alkoholisteja. Juovat aamusta iltaan ja sammuvat paskat housuissa rappukäytäviin tai ojaan.
Onnittelut. Olet alkkis. Mitäs luulet mistä sun ongelmat ovat peräisin?
-m35
Kyllä niin on että mone suurkäyttäjät juovat lääkitäkseen masennustaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:25"]Montko annosta menee kerrallaan? Aika monessa kunnassa on linjaus, että ensin päihdeasiat kuntoon, jolloin myös melkein aina mieliala kohenee alkoholinkäytön lopettamisen myötä. Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei. Tunnen oikeita alkoholisteja. Juovat aamusta iltaan ja sammuvat paskat housuissa rappukäytäviin tai ojaan.
[/quote]
Sanoo mies jolla on pakonomainen tarve juoda. Et sä kykene pitään lainkaan paussia tosta rytmistäs. 'Ihan varmasti voin', niin niin juujuu.
Minä join kun bussia odotin töistä takaisin päin mennessä usein tuopin, ja luin samalla iltapäivälehtiä baarissa.
Tulin maininneeksi asiasta ja psykiatrin mukaan minulla oli alkoholiriippuvuus.
Kaksi kertaa minun on pitänyt lääkärien mieliksi käydä katkollakin. Ensimmäinen kerta oli että pääsisin osastolta pois, olin sitten ollut ennen katkoa jo ollut yli kuuksuden osastolla.
Toinen kerta tuli pian sen jälkeen, liittyi hoidon jatkamiseen, kävin jollain alkoholineuvojalla ja yhtenä kertana puhalsin jotain.
Monet alkoholistit kärsivät mielenterveysongelmista, niitä ei edes haluta hoitaa.
Onhan tuo iso määrä. Ihan helppo riippuvuustesti on se, että lopetat huviksesi. Jos ei onnistu, niin aika selvä juttu.
Meillä päin voi olla yhtä aikaa päihde- ja mt-puolen asiakas. Päihdeongelmat toki hoidetaan ensin, mutta ei se aina ole niin yksinkertaista.
Niin, ja hoitoakin saa kyllä tosi moni. Täällä aina vaan itketään, ettei saa. Saapas.
Suurimmalla osalla päihteidenkäyttäjistä on mielenterveysoneglemia, jotka ei suinkaan johdu päihteiden käytöstä, vaan päin vastoin.
En voi ymmärtää miksi päihteidenkäyttäjät eivät saa niin helposti apua mielenterveysongelmiin, vaan helposti laitetaan a-klinikalle tms, jossa ei sitten kuitenkaan välttämättä yritetäkään hoitaa tätä psyykkistä puolta.
Ensin pitää feidata alkosta juontuvat hommat , sen jälkeen nähdään paremmin mitä esim päässä oikeasti tapahtuu. Alkkarit ei tykkää siitä, mutta sille nyt ei vaan voi mitään; Alkoholinkäytöllä on suoraa vaikutusta aivotoimintaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:25"]Montko annosta menee kerrallaan? Aika monessa kunnassa on linjaus, että ensin päihdeasiat kuntoon, jolloin myös melkein aina mieliala kohenee alkoholinkäytön lopettamisen myötä. Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä. [/quote] Noin 8-12 olutta illassa. [/quote] Sitten saamasi osoite on oikea. [/quote] Ei. Tunnen oikeita alkoholisteja. Juovat aamusta iltaan ja sammuvat paskat housuissa rappukäytäviin tai ojaan.
[/quote]
Silloin puhutaan RAPPIOALKOHLISTEISTA!
Alkoholismi tarkoittaa riippuvuutta, vaikka joisi vähemmän kuin sinä kriteeri voi täyttyä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:19"]
Joo asia on niin, että en saa apua mt-ongelmiin. Lääkärin mielestä minulla on alkoholiongelma? Juon 2-3 kertaa viikossa, joten ei todellakaan ole. Antoi mulle, jonkin päihdeohjaajan numeron, enkä saanut apua masennukseen. Täysin naurettavaa ja tuo muutama kerta viikossa kännissä on lähes joka suomalainen.
[/quote]opit ainakin sen että älä mainitse viinan käytöstä mitään! ja valehtele muutoinkin niin paljon, siis liioittele masennusta niin saat apua (ehkä) siihen.
No mun "ihan oikea alkkis"-isäni opiskeli ylemmän korkeakoulututkinnon, sai koulutusta vastaavan työpaikan, vaimon ja lapset, tiilistä rakennetun omakotitalon, kesämökin jne. Eikä koskaan sammunut "paskat housussa rappukäytävään" kun ei edes kerrostalossa asuttu. Ojassakaan ei koskaan lojunut, kerran olisi ollut syytä, kun jalka katkesi kännitoilailussa, mutta kännin hyvällä fiiliksellä pystyi kävelemään kotiin.
Lopulta hän kuoli alkoholin aiheuttamaan maksasairauteen. Aika tavallinen tarina Suomessa.Hän muuten töiden ohessa joi paljon vähemmän kuin sinä.
Jouduin itse kiireellisenä odottamaan yli puoli vuotta jonossa psykiatrille. Ajattele jos olisin vaikka psykopaatti murhaaja ja kerennyt siinä ajassa kilahtaa ja tappaa ihmisiä, kun en apua saa.