Mitä järkeä on urheiluvakuutuksissa
Mitä järkeä on ottaa kallis urheiluvakuutus itselle lajiin tai lapselle koska seura vaatii? . Loukkaantumis riski on ihan olematon ja terkkariin pääsee aina.
Kommentit (7)
Oisko vaikka siksi, että ilman sitä vakuutusta et harrasta siellä seurassa yhtään mitään. Plus toki fakta, jonka jokainen normaaliälyinen ymmärtää: loukkaantumisriksi on aina olemassa. Mitä enemmän kontaktilaji, sitä suurempi riski. Vai oletko muka joskus kuullut esim. jääkiekkoilijasta, joka ei kertaakaan ole loukkaantunut`?
Et sinä sohvaperuna sellaista tarvitsekaan.
Aina on olemassa loukkaantumisriski, myös niissä matalariskisissä harrastuksissa.
Moni kilpailulisenssi tosin sallii oman tapaturmavakuutuksen käyttämisen urheiluvakuutuksen sijaan, mutta tällöin on tsekattava, että oma vakuutus kattaa kilpailutoiminnassa sattuneet tapaturmat. Lasten tapaturmavakuutuksissa tällainen saattaa olla, aikuisilla yleensä lähtökohtaisesti ei ole (ellei ota itse erillisvakuutusta).
Toki sitten on se mahdollisuus, ettei hanki sitä kilpailulisenssiä ollenkaan, jolloin ei tarvitse urheiluvakuutustakaan. Tällöin tosin ei pääse sitten kisoihin / peleihin mukaan.
Joo, terkkariin pääsee tosiaan esim. klo 21 pelireissulla Italiassa....
Minulle tk-lääkäri tiesi kertoa, että urheilessa kipeytynyttä polvea ei kannata kuvata, vaan syödä vaan pari viikkoa Buranaa. Menin yksityiselle, niin eturistiside oli poikki.
No esimerkiksi meillä on molemmilla lapsilla murtunut solisluu jalkapallo-ottelussa. Ihan tyypillinen vamma futiksessa. Urheiluvakuutuksella ajettiin kentältä suoraan yksityiseen sairalaan kuviin ja saatiiin kivun- ja muukin hoito samantien. Kotona käsi kantositeessa ja särkyläkeet elimistössä n. 30min tapauksesta. Jorviin kun olisi lähdetty oltaisiin jonossa varmaan vieläkin, kun siellä on tasan yksi kirurgi päivystyksessä kerrallaan. Ja itse olen ollut katsomassa kun kentältä on kannettu murtuneita reisuluita, ranteita, silmävammoja, murtuneita leukaluita ja irronneita hampaita jne jne. Että kyllä sitä taåahtuu, varsinkin kontaktilajeissa.
Mitä v'ttua sekoilet? Et ilmeisesti ole koskaan katsonut urheilua, kun tuollaista soopaa jauhat.