Kokemuksia käynnistämisestä? Tarvitsitko epiduraalia?
Kommentit (39)
Käynnistys oli hirveää :( Ja minulla on kova kipukynnys!
Ei hitto, la oli jo kohta viikko sitten :/ Kuulemna Kotkassa käynnistävät vielä viikolla 43!!!!!!!
Joo, minäkin viikko sitten synnytin Kotkassa rv 42+5, luomuna lähti käyntiin, mutta käynnistyksen olisin saanut vasta viikolla 43 +!!!!
Ai hitto. Eli ei toivoakaan vielä :/ T:rv 41 + 6!
Meillä Hesassa tuo käynnistäminen vissiin helpompaa saada! Mutta, kysymys kuuluu: kuka sen haluaa kun lukee tämänkin ketjun kokemustarinoita? :D Kinkkinen tilanne!!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:14"]Meillä Hesassa tuo käynnistäminen vissiin helpompaa saada! Mutta, kysymys kuuluu: kuka sen haluaa kun lukee tämänkin ketjun kokemustarinoita? :D Kinkkinen tilanne!!
[/quote]
Niinpä! Ite en suostunut käynnistykseen vaikka viikolla rv 42 joku sanoi että jos et oikeasti enää jaksa, mutten halunnut ja läks käyntiin 42+4!
Minä en enää tiedä haluanko käynnistyksen vai en, minulla mahdollisuus saada kun lapset olleet yli 4 kg jo viikoilla 38 :/
Minä en huolisi käynnistystä vaikka menisi vuodella yli T: yhden käynnistyksen kokenut!
Yksi neljästä on käynnistetty ja sillä kerralla oli kipeimmät supistukset. Tarvitsin todella epiduraalin. Olen kuullut tätä samaa myös muilta tuttavilta, joilla on käynnistetty.
En tarvinnut epiduraalia. Olen myös kuullut, että käynnistetty synnytys olisi kivuliaampi. Minulla on ilmeisen korkea kipukynnys. Ilokaasulla mentiin.
Nyt odotan toista lasta. Minulla on korkeat odotukset siitä kuinka helppoa spontaanisti käynnistynyt synnytys mahtaa ollakaan
Neljä kertaa käynnistetty. Kaksi synnytystä niin nopeita, että epiduraalia ei ehditty antaa (1h 22min ja 1h 35min). Kerran epiduraali on laitettu ennen käynnistystä (kalvojen puhkaisua), ja kerran sitten viime tipassa.
Synntyksiä on takana 9, useasti on menty pelkän lämpimän suihkun voimalla.
Ensimmäinen käynnistetty ja olin jo 5 cm kohdalla lopussa. Kyselin ruokaa, vettä ja lisää puudutetta ja sanoin etten jaksa enää (rv 38+6).
Toinen lähti itsekseen vasta 41+1 ja oli helppo luomusynnytys :D Ei tullut nälkä, jano ja kysyin mieheltä kun oltiin jo 7 cm kohdalla että ei tää varmaan vielä viikkoon synny ku ei tunnu miltään!! Aika kova ero :O Ja vaikka synnytin 4240 g vauvan niin sekin oli helppo, nimenomaan ilman puudutusta kun tunsi mitä teki. Ponnistus 4,5 min.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 07:01"]Ensimmäinen käynnistetty ja olin jo 5 cm kohdalla lopussa. Kyselin ruokaa, vettä ja lisää puudutetta ja sanoin etten jaksa enää (rv 38+6).
Toinen lähti itsekseen vasta 41+1 ja oli helppo luomusynnytys :D Ei tullut nälkä, jano ja kysyin mieheltä kun oltiin jo 7 cm kohdalla että ei tää varmaan vielä viikkoon synny ku ei tunnu miltään!! Aika kova ero :O Ja vaikka synnytin 4240 g vauvan niin sekin oli helppo, nimenomaan ilman puudutusta kun tunsi mitä teki. Ponnistus 4,5 min.
[/quote]
Niin ja olin jalkeilla koko synnytyksen ajan, nousin vaan sängylle ponnistamaan.. Kiire meinas tulla kun supisti, ponnistutti ja piti päästä ison mahan kanssa sängylle..
Ensimmäisessä käynnistetyssä olin koko 22 h sängyssä!
Kuulostaa helpolta 6/6! Hitsi että pelottaa toi käynnistys. Eka tuli kiireellisellä sektiolla ja nyt on käynnistysuhka.. Kohta lähenee 41 rv.
Käynnistettiin ja sain epiduraalin. Se ei kuitenkaan auttanut (taisi mennä väärään väliin) eikä uutta ehditty antaa. Avauduin parissa tunnissa loput 6cm, oli aika tuskaista...
Käynnistettiin rv 40+6.
Sain epiduraalin neljä kertaa.
Käynnistettiin, sain epiduraalin ja todellakin tarvitsin sitä. Käynnistystä ei tarvitse pelätä, mut ne supistuset on erilaisia kun ne on saatu aikaan keinotekoisesti, eikä silloin kannata pihtailla kipulääkityksen pyytämisen kanssa, jos yhtään tuntuu siltä.
Kumpikin käynnistetty ballonkilla ja oksitosiinilla. Toinen kesti 10h (2annosta epiduraalia) ja toinen 5h (1 epiduraali). En olisi pärjännyt ilman epiduraalia.