Kenen julkisuuden henkilön kuoleman vuoksi OLET ITKENYT?
Tai kyynel vierähtänyt?
Minulla ainakin nämä suurimpina:
Michael Jackson (katsoin bbc:ltä livenä kun MJ vietiin sairaalaan. Televisioitu muistotilaisuus oli kaunis)
Näyttelijä Asko Sahlman (esim. Ihmisten puolueessa loistava roolisuoritus muiden ohella, nähnyt myös teatterissa. Muistan sen sateisen päivän itsekin kun Treella asun. Sahlmanin moottoripyörä lähti liirtoon Lempäälään menevällä tiellä)
Nelson Mandela (suuri ihminen Gandhin, Martin Luther Kingin ja San Suu Kyin ohella)
Kosti Kotiranta (the one and only Joulupukki, itkin monta kertaa)
Tiedän jo valmiiksi, että tulen itkemään esim. Jack Nicholsonin kuolemaa.
t.n26
Kommentit (103)
Minulla on nämä:
Michael Jackson
Robin Williams
Philip Seymour Hoffman
Cory Monteith (seurasin Gleetä)
Rik Mayall
Varmaan muitakin, mutta nyt ei tule mieleen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:49"]Minulla on nämä:
Michael Jackson
Robin Williams
Philip Seymour Hoffman
Cory Monteith (seurasin Gleetä)
Rik Mayall
Varmaan muitakin, mutta nyt ei tule mieleen.
[/quote]
Amy Winehouse unohtui.
Monien julkkisten kuolema on koskettanut ja surettanut syvästi. Olen ollut monta päivää allapäin ja nämä henkilöt ajatuksissa. Kyyneleitä olen vuodattanut kuutenkin vain M. Jacksonin kohdalla. Se tuli jotenkin niin shokkina ja oli minulle tärkeä ihminen lapsesta saakka.
Miina Maasolan. Samastuin voimakkaasti, koska olen samanikäinen ja mulla on samanikäiset lapset. Luin vasta hiljattain hänen puolisonsa haastattelun puoli vuotta kuoleman jälkeen ja yhä kosketti.
Miksi joillekkin on vaikea käsittää jos suree jonkun julkisuuden henkilön poismenoa? Joku on voinut todella hyvin samaistua jonkin ihmisen elämään ja seurata tämän elämää/uranvaiheita ja tuotoksia todella tarkkaan. Tiedän itsekin, että tälläisia tilanteita tulee vastaan itsellekin vielä, jos eräistä aika jättää ennen minua.
Heath Ledgerin kuolemaa taisin itkeä, lähinnä koska siitä tuli mieleen erään samanikäisen tutun kuolema. Vaikka monen julkkiksen kuolema on tietysti koskettanut, kukaan sellainen jonka vuoksi ihan itkisin ei ole vielä kuollut.
En kenenkään. Surun tunne saattanut tulla hetkeksi, mutta enhän minä niitä ihmisiä tunne....
Cobain, Diana, Dio..on noita muitakin. Mä eläydyn ja liikutun helposti.
En ole itkenyt ketään julkkista. Enkä ole ikinä laittanut keskustelupalstoille yhtäkään muistokirjoitusta. Enkä laita.
Sen sijaan saatan elokuvissa kyynelehtiä jonkun hahmon kohtaloa, vaikka ovat kuvitteellisia henkilöitä. Kaipa siinä toimii joku eläytyminen siihen tarinaan.
Anna Politkovskaja. Itken aina miettiessäni hänen kohtaloaan, ehkä siksikin, että minulla on taipumusta ahdistua hisseissä. Siinä myös tiivistyy ahdistus itänaapurin tilanteesta.
Dianan, Estonian uhrien ja Johanna Sällströmin(Wallanderin tytär).