Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle softshell takki vai vedenpitävä kuoritakki?

Vierailija
14.03.2022 |

Ei ole rahaa ostaa kuin yksi kevättakki (vk-takki), jonka toivon käyvän myös kesällä, jos on pahasti kylmä kesä. Lapsi on neljä. Vaihtoehtoina on softshell tai vedenpitävä kuoritakki. Molemmat pitää tuulta, mikä onkin hyvä. Mutta mitään aiempaa kokemusta softshellistä minulla ei ole. Kumpi näistä olisi viisaampi ostos?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Softshell on mukava.

Vierailija
2/21 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvälaatuinen kuoritakki. Löytyy käytettynä myös. Facebookin kirppareilta. Marketplace, vähänkäytetty netti kirppari ym. Se on paras ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakki on monikäyttöisempi. Alle voi laittaa fleeseä, hupparia tai kevyempää.

Vierailija
4/21 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tosi kivan näköisen softshellin, joka olisi vielä edullisempikin kuin se vedenpitävä kuoritakki, joka ei muutenkaan ole niin nätti. Mutta onko softshell ihan hölmö ostos? Onko se vain niille, joilla on lisäksi myös se vedenpitävä kuori?

Ap

Vierailija
5/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä nostaa, jos joku neuvoisi.

Vierailija
6/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vedenpitävä kuoritakki on monikäyttöisempi, jos pitää vain yksi ostaa. Softshell on paljon lämpimämpi, liian kuuma kesällä käytettäväksi. Tosin jos haluat hankkia molemmat, suosittelen tori.fitä. Mä oon tainnut ostaa lapsille uusia takkeja viimeksi vuonna 2017. Sen jälkeen oon ostanut torista. Sieltä saa uudenveroisia laadukkaita takkeja muutamalla kympillä. Mun lasten kaikki takit on Poppia ja Reimaa.

Vierailija
7/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista löytyy kyllä hyviäkin kun on nopea. Ei kannata kaupasta ostaa. Olen säästänyt paljon kun ajoissa etsii.

Vierailija
8/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakin kannalla minäkin. Softsell ei pidä kunnon vesisateella. Auurinkoisella säällä se taas on hiostava. Kuoritakin alle voi pukea sitten villavaatetta tai kevyempää sään mukaan.

Vierailija
9/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen se softshell sitten lapsille on? Jos kerran ei pidä sadetta ja hiostaa?

Ihmettelee ap, joka ihastui yhteen kauniiseen lasten softshell-takkiin ja pettyi, jos ne ei oikein olekaan hyviä juuri mihinkään.

Vierailija
10/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kevät/kesäkäytössä softshell-takki lapsella ihan jees. Miellyttävä ja lämmin, jos tuulee tms.

Ainoa huono puoli oli, että väri oli vaalea, ja takkiin tuli tahra, jota en saanut puhdistettua. En tiedä, olisiko tahra lähtenyt kuoritakista.

Vierailija
11/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Softshell voi olla kesällä kuuma, joten menisin kuoritakilla, jonka alle viileämmillä säillä välivaatetta.

Sellainen sää, jolloin kesällä tarvitsee takkia on ihan hyvä kuoritakille, mutta softshellille tosiaan liian lämmin. Ja mulla itsellä on molemmat, joten käyttökokemusta on.

Vierailija
12/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ja itsellä softshell takit. Lämmin, mutta hengittää.

Vierailija
13/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarkoitukseen se softshell sitten lapsille on? Jos kerran ei pidä sadetta ja hiostaa?

Ihmettelee ap, joka ihastui yhteen kauniiseen lasten softshell-takkiin ja pettyi, jos ne ei oikein olekaan hyviä juuri mihinkään.

Mä käytän itse softshellia enimmäkseen keväällä ja syksyllä. Se matsku pitää hyvin tuulta ja lämmittää, ja pitää jonkin verran sadetta. Kesällä olen kokenut softshellin itse liian lämpimäksi.

Vierailija
14/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se softshell on miellyttävämpi päällä esim. lyhythihaisen paidan kanssa kesällä jos sataa vettä. Kuoritakki on kuin pukeutuisi muovipussiin.

Vierailija
15/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi hikoilee helposti, tai siis sen tulee kuuma helposti ja talvellakin ongelma on, että talvihaalarin alla kastuu paita kun lapsi on kuumissaan eikä haalari hengitä riittävästi. Eli onko sellainen Reiman vedenpitävä kuoritakki sitten ihan nounou viileään kesään?

Ap

Vierailija
16/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut rankassa vesisateessa softshelltakissa ja en kastunut läpimäräksi. Lämpimällä käyttäisin alla ohutta pitkähihaista t-paitaa koska jos et huomaa hikoavasi niin takki on hankala yksin riisua paljaalta iholta jos olet hikinen.

Lapsille olen ostanut koska pesun jälkeen kuivuu nopeaa niin ei tarvi huolehtia kurakelistä ja värit ei leviä tai haalistu ja pysyy ryhdikkäänä useammallekkin käyttäjälle.

Vierailija
17/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on ostettu vain Polarn o Pyretin kuorivaatteita ja kerrospukeutumalla menty alkukeväästä myöhäiseen syksyyn, viileillä kesäkeleilläkin pärjää sateisessa metsässä.

Vierailija
18/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytössä on vain yksi takki, niin ottaisin kuoritakin. Se on helpompi pitää puhtaana (pinta liukkaampi), pitää vettä ja toimii kylmemmällä tai lämpimämmällä. Jos on lisäksi sadetakki, niin sofshell toimii myös. Softshelliäkin on olemassa ohueampana ja paksumpana (eli sisäpinta voi olla fleeceä tai sileämpää).

Vierailija
19/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten kaikki takin ovat Torista. Hyväkuntoisia ja laadukkaita takkeja saa parilla kympillä + postikulut. Myös oman asuinalueen facebook -kirpparilta voi saada käytettyjä (-> ei vaadi postitusta).

Vierailija
20/21 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan softshell. Menee kyllä pitkälle kevääseen ja ehkä kesälläkin. Ja voihan kesällä sitten ostaa jonkun halvan h&m tuulitakin jos tarvitsee kevyemmän takin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän