Onko säälittävää, miten iso kohokohta oli työkaverin kysymys
Ihmiset yleensä puhuvat suu vaahdossa mulle omia asioitaan. Itselläni on ystäviä, mutta heistäkin suuri osa esim soittaessaan minulle, eivät kysy kertaakaan puhelun aikana, mitä mulle kuuluu. Eivätkä häävisti kuuntele.
Mieheni on luotettava ja rakastava, muttei hänkään kysy minulta mitään. Kun aloitin uudessa työssä, hän ei kysynyt edes miten ensimmäinen päiväni meni.
En ole katkera,kai, (olen tottunut siihen etteivät ihmiset ole useinkaan kiinnostuneet toisista, vain omista asioistaan), mutta kerroin edelliset pohjustamaan sitä, miksi olin niin otettu puolituntemattoman työkaverini kysymyksestä.
Olin siis kertonut hänelle kahvitauolla viikko sitten, että menen viikonloppuna käymään eräässä kaupungissa katsomassa erään esityksen. Työkaveri KYSYI multa tänään, millainen esitys oli ja miten reissuni meni!
Edes oma mies ei kysynyt esityksestä mitään, kun tulin sieltä kotiin. Saati kukaan asiasta tiennyt kaverini.
Että joo, pieni ja mitätön asia, mutta tuntui todella kivalta. Työkaveri oli kuunnellut mitä kerroin, ja muisti asian, ja häntä kiinnosti vielä kysyä asiasta jälkeenpäin. Ihmeellistä! 😅
Kommentit (3)
Minä kysyn työkavereiltani kaikkea tuollaista, ja muistan mitä ovat puhuneet esim. viikonloppusuunnitelmistaan. Yllättäen he eivät kysy minulta muuta kuin jonkun ympäripyöreän "mitä kuuluu" eivätkä muista yhtään mitään puheistani.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn työkavereiltani kaikkea tuollaista, ja muistan mitä ovat puhuneet esim. viikonloppusuunnitelmistaan. Yllättäen he eivät kysy minulta muuta kuin jonkun ympäripyöreän "mitä kuuluu" eivätkä muista yhtään mitään puheistani.
No näin se yleensä menee...
Hieno kirjoitus ja hyvä muistutus meille kaikille, kuinka helppoa on levittää hyvää oloa, kun vain osaisimme olla läsnä ja kiinnostuneita toisistamme ihmisinä.