Miten alkoholisteilla on varaa alkoholiin?
Jos juo päivässä vaikkapa kaksi pulloa viiniä niin se maksaa 15 €. Joten jos juo saman verran 30 päivänä kuukaudessa niin hintaa tulee yhteensä 450 €. Siis noin paljon rahaa menee alkoholiin kuukaudessa! Eihän tuohon ole varaa. Jotta tuohon olisi varaa niin pitäisi mennä töihin. Mutta jos kävisi töissä niin sittenhän ei olisi aikaa ryypätä. Joten tuo ryyppäämisen rahoittaminen työnteolla on mahdoton yhtälö. Jotenkin pitää vain saada vähät rahat riittämään ryyppäämiseen. Miten?
Valmistaako alkoholistit itse alkoholinsa? Onko niillä kotona aina kotiviinit valmistumassa? Se olisi varmaan ylivoimaisesti halvin tapa saada alkoholia.
Tai kohtuullisen halpaa saattaa tulla myös jos hankkii alkoholit ulkomailta.
Kommentit (32)
Olen ihmetellyt ihan samaa. Alkoholi on Suomessa niin kallista että kuvittelisi ettei kenelläkään ole varaa alkoholisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Sossu maksaa. Sairas maa.
Voivat olla esim työkyvyttömyys eläkkeellä tai eläkeläisiä monetkin. Sitä minä olen ihmetellyt, miksi alko myy viina pulloja joka päivä samalle naamalle ja varmaan tietää alkoholistiksi. Eikä suomessa taida olla vieläkään kunnon pakkohoitoa alkoholisteille, vaikka huonoimmassa tilanteessa pilaa sekä omaa että muidenkin elämiä siinä sivussa.
Ihan hyvin koska eivät syö mitään ryypätessään. Sitten kun syövät niin ruuat haetaan ruoka-avusta ja pakkaset täytetään lahjoitetulla ruualla.
Miten ihmiset yleensä rahoittavat harrastuksensa? Minä käyn hyväpalkkaisessa työssä jotta voin rahoittaa (mm.) alkoholini.
Ihmisestä kehitttyyy erittäin hyvä manipuloija ja valehtelija joka osaaa valehdella hyvin myös itselleen sekä niin myös muille.
Käsidesiä jotkut sekoittaa limonadiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisestä kehitttyyy erittäin hyvä manipuloija ja valehtelija joka osaaa valehdella hyvin myös itselleen sekä niin myös muille.
Eli tekeee kaikki temput jotta saaa helpotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tekeee kaikki temput jotta saaa helpotuksen.
Narkkareiilla se on varmasti vielä kovempaa.
Ei silloin tarvitse ruokaa jos juo kaksi pulloa viiniä. Kahdessa punkkupullossa on noin 1500 kcal.
Alkoholisti voi olla vaikka miljonääri. Paljon alkoholisteja on ihan töitä tekevissä ihmisissä. Ihmeellinen oletus, että kaikki alkoholistit on persaukisia.
Koska niiden ainoa ravinto on kaljat..
Itse käyn töissä. Ei ole aikaa juoda arkisin ja viikonloppuisin on rahaa kuin rosvopäälliköllä. Kippis!
Saksasta saa halvalla. Ja työnantaja on vähän liian pitkämielinen ja katsoo krapulasaikut läpi sormien.
Suomessakin toimii trokareita jotka myyvät viinaa alkoholisteille. Näillä on kortit kanissa ja kun tilille ilmestyy rahaa nostaa trokari ne pois. Alkoholistit ovat yleensä velkaantuneet joka puolelle.
Isäni oli hyvätuloinen ja joi päivässä (tai illassa) pullon tai kaksi viiniä sekä väkeviä päälle. Moni alkoholistin kriteerit täyttävä on työelämässä.
Kyllä moni suurkuluttaja hakee juomia ulkomailta. Sitten alkoholisteja löytyy perinteisesti myös isotuloisista, pystyvät pitämään kulisseja aikansa. Eli ei ole vain yhdenlaista alkoholismia.
Eikös tämä Simojoki (päihdelääkäri) puhu paljonkin lipittelijäalkoholisteista. Eli ulkoisesti paletti on vielä koossa.
Erikseen toki pienituloiset. Mulla on se käsitys että halvempi on sekakäyttää ja tosiaan raahata kirkkaat tai kaljalaatikot Virosta/kauempaa. Kukahan kotiviiniä tekee. Ysärillä tuo oli vähän muotia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti voi olla vaikka miljonääri. Paljon alkoholisteja on ihan töitä tekevissä ihmisissä. Ihmeellinen oletus, että kaikki alkoholistit on persaukisia.
Voi toki. Aloittaja taitaa viitata näihin, joilta alkoholi on vienyt täysin elämänhallinnan (tai täydellinen elämänhallinnan puute vienyt alkoholismiin).
Varmaan elinpiiri muuten kutistuu niin ettei enää harrasta ja käy missään, vaan ryyppäämisestä tulee ainoa harrastus.
Sossu maksaa. Sairas maa.