Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollisuus varhais ultraan?

Vierailija
19.08.2015 |

Jos ekalla neuvola käynnillä herää epäilys että raskaus on luultua pidemmällä,voiko saada ylimääräisen ultrauksen asian varmistamiseksi? Onko kellään kokemusta? Mulla pitäisi olla rv 6,mutta epäilyttää kun housut ei enää mahdu jalkaan ja vatsa pömpöttää niin että sen jo muutkin huomaa. Paino ei ole kuitenkaan noussut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle

Vierailija
2/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,mutta ajattelin olisko mahdollista saada se kunnan kautta halvemmalla/ilmaseks -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahdollista saada. 

Vierailija
4/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla perusteella. Todennäköisesti turvotusta, mikä on ihan normaalia.

Jos on joku oikea syy epäillä, että on pidemmällä niin sitten pääsee ultraan, jossa raskauden kesto määritetään.

Vierailija
5/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset kuukautiset oli niukat ja kestivät normaalia lyhyemmän aikaa,sillä perusteella voisi olla syytä epäillä että raskaus olisi voinut jatkua oletettua kauemmin. Huonoa oloa oli myös,mutta laitoin väsymyksen piikkiin. -ap

Vierailija
6/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olisi näitä 'oikeita syitä epäillä'?

Vierailija
7/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu ihan kunnasta ja neuvolantätistä onnistuuko vai ei.

Itse olen käynyt varhaisultrassa yksityisellä.

Vierailija
8/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle.

Vierailija
9/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää,katsotaan ensin mitä ovat neuvolassa mieltä. Aika ensi viikolla. -ap

Vierailija
10/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne varhaisultraan yleensä mennään? Mitä siellä saa siis selville?

Meillä vahinkoraskaus ja päätettiin kuitenkin pitää vauva, mutta jos sieltä olisi tulossa esim kaksoset, olisi varmaan keskeytyksen paikka, yksi vielä menisi, mutta ei kahta. Meille siis iltatähti tulossa

Vierailija
11/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa varmaan just raskauden keston ja että onko lähtenyt sydän lyömään ja vauvalla kaikki ok...

Vierailija
12/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:37"]Miksi sinne varhaisultraan yleensä mennään? Mitä siellä saa siis selville?

Meillä vahinkoraskaus ja päätettiin kuitenkin pitää vauva, mutta jos sieltä olisi tulossa esim kaksoset, olisi varmaan keskeytyksen paikka, yksi vielä menisi, mutta ei kahta. Meille siis iltatähti tulossa
[/quote]

Juurikin sen raskauden keston. Ärsyttää tosi paljon neuvolantätien asenne että kaikilla on säännöllinen kierto ja kyllä pitää voida siitä raskauden kesto laskea. Eräässäkin tietämässäni tapauksessa täti meinasi repiä pelihousunsa ja ei olisi millään halunnut laittaa ultraan tai uskoa kun asiakas kertoi että kuukautisia ei ollut kuulunut puoleen vuoteen joten ei mitään hajua kuinka pitkällä on raskaana.

Vierailija
13/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:37"]Miksi sinne varhaisultraan yleensä mennään? Mitä siellä saa siis selville?

[/quote]

Siellä saa selville ainakin sen, ettei raskaus ole kohdunulkopuolinen tai ettei kyseessä ole vain tuulimuna. Siellä voidaan myös sanoa, onko raskaus niin pitkällä kuin on oletettu. Sydämen lyönti myöskin näkyy jo varhaisessa vaiheessa.

Itse olen käynyt varhaisultrassa ja minusta se on hyvä juttu. Jos joku olisikin pielessä, niin ei tarvitse ajatella olevansa raskaana, vaikka kyse olisikin vain tuulimunasta.

Vierailija
14/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sinne mennä jos raskauden kesto on selvillä? Eli pelkästään sydänäänien, tuulimunan takia

Vierailija
15/15 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on vähän karua, jos on raskaana rv12 ja vasta sitten selviääkin, että kyse on tuulimunasta. Kaikki raskausoireet saattaa silti olla ja kaikilla ei edes ole mitään vuotoja tämmösessä tilanteessa.

Minusta on hienoa, että on mahdollista päästä kahteen ilmaiseen ultraan, joten maksaisin tuon ekan kyllä ihan itse ylsityisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä