Miten vatsaontelorasvasta (viskaali?) pääsee eroon?
Olen kärsinyt tästä jo vuosia. Mulla on siis karsee pinkeä kaljavatsa jossa vatsalihakset ovat näkyvillä. 😂 Rasvaa siis ei ole juuri missään muualla kuin tuolla jossain sisäelimien ympärillä. Kävelen/juoksen, pyöräilen ja punttia olen nostanut koko ikäni, mutta tuosta viskaalirasvasta en pääse mitenkään eroon.
Kommentit (48)
Minua ihmetyttää että moni ylipainoinen ei liiku ja syö paljon. Heillä on sellaista "pehmeää" läskiä. Itse liikun mutta oma rasvani on tiivistä ja "kovaa". Mistä se johtuu??
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää että moni ylipainoinen ei liiku ja syö paljon. Heillä on sellaista "pehmeää" läskiä. Itse liikun mutta oma rasvani on tiivistä ja "kovaa". Mistä se johtuu??
Siis moni ylipainoinen just LIIKKUU PALJON. Itse olen ylipainoinen maratoonari. Juoksen 40-50 km viikossa, silti ylipainoa. Ei se ole liikunnan puutetta yleensä. Vaan väärä syöminen tai stressihormonit tms asia
Eiku monella sellaista pehmeää "pursuavaa" läskiä. Oma läski on kovaa. Se ihmetyttää.
Eikö se kova rasva juurikin ole sisäelinten ympärillä? Se ei siis ole "pinnassa" kuten naisten rasva vaan lihasten alla sisäelinten ympärillä. Siksi se vaikuttaa kovalta.
Ihan vähentämällä kalorien saantia. Jos läski tulee vatsanseudulle, sieltä se myös lähtee. Päivittäinen liikunta auttaa, ei tarvii olla hikiliikuntaa vaan esim kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vähennä eläinrasvan saantia.
Tämä. Olen sekasyöjä ja välillä tulee ns. lihakausia ja sen huomaa myös kropassakin. Peukuttakaa niin paljon kuin huvittaa mutta ei se eläinrasva mikään terveys- tai laihdutustuote todellakaan ole.
Mitenkä paljon maistuu happamat, ap? Voisko johtua siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vhh
Tässä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kova rasva juurikin ole sisäelinten ympärillä? Se ei siis ole "pinnassa" kuten naisten rasva vaan lihasten alla sisäelinten ympärillä. Siksi se vaikuttaa kovalta.
Viskeraalinen rasva sijaitsee sisäelinten ympärillä vatsaontelossa. Sekin rasva on pehmeää. Koska metabolisen oireyhtymän miehillä rasva kertyy vatsaonteloon, niin vatsa saattaa näyttää pahimmillaan kovalta raskausvatsalta.
SAMe lisäravinne poistaa ainakin maksasta rasvaa tutkitusti... Ehkä se olis ihan hyvä testata
Sinä liikut tarpeeksi, mutta ainoa tietämäni niksi päästä siitä on syödä tosi vähän. Minulla on aina rasva kertynyt enimmäkseen juuri sinne sisäelinten ympärille, mutta niinä vuosina, kun maltoin runsaan liikunnan lisäksi syödä (kcal) järkyttävän vähän, niin sain litteämmän vatsan kuin kellään tuntemallani normaalipainoisella ihmisellä. Silti lihakset kasvoivat ja näkyivät. Ja toisin kuin ruokavalio-intoilijat väittävät, niin ihan sama, paljonko syö rasvoja, proteiinia tai hiilihydraatteja. Jos saa ruoan energiasisällön pidettyä naurettavan pienenä, niin vatsarasva häviää. Tarkoitan vähällä sitä, että esim. liikunnallinen 60-kiloinen ihminen syö vain 1200-1400 kcal päivässä. Ja siihen tottuu, ja pari kertaa kuussa voi herkutellakin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se kaljan lussutus
Pelkäsinkin, että joku ehdottaa tätä.. 😃 -ap
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä paljon maistuu happamat, ap? Voisko johtua siitä?
En tiedä miten tämä liittyy asiaan, mutta pidä kaikesta happamasta ja suolaisesta sekä tämän lisäksi tulisesta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viskeraalinen rasva sijaitsee sisäelinten ympärillä vatsaontelossa. Sekin rasva on pehmeää. Koska metabolisen oireyhtymän miehillä rasva kertyy vatsaonteloon, niin vatsa saattaa näyttää pahimmillaan kovalta raskausvatsalta.
Yläpeukku, koska tuolta mun keissi juuri näyttää. Ärsyttää.. - ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiskehon rasvakudos on kovaa eläinrasvaa.
Viskeraali(nen) ei viskaali.
Korkeatehoinen liikunta ja oikeanlainen ruokavalio.