Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Kannassa näy kaikki reseptit, mitä mulle on määrätty?

Vierailija
14.03.2022 |

Uusintakohdassa näkyy vain lyhyeltä aikaväliltä, mutta siinä missä voi kieltää tietojen luovuttamisen näkyy kymmeneltä vuodelta, mutta miksi siinä ei näy kaikki? Näkeekö kaikki jostain? En muista yhden lääkkeen nimeä joka oli muutama vuosi sitten ja halusin tarkistaa mikä se oli. Näkeekö lääkärit kuitenkin kaikki?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpään ja alapään vaivojen lääkärin kirjaukset ei näy, joten ehkä nää lääkkeetkään ei näy?

Vierailija
2/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpään ja alapään vaivojen lääkärin kirjaukset ei näy, joten ehkä nää lääkkeetkään ei näy?

Ei ollut kumpikaan. Mutta siis eikö nuo näy kannassa itselle vai ei kenellekään? Miksi? Pitäisihän kaikki omat kirjaukset nähdä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Kanta on hauska leikki. Mitä Kannasa sanotaan. Ladataan se nettiin terveisin lautanen.

Vierailija
4/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin pään kirjaukset on näkyneet, mutta hävinneet. Kanta.fi on ihan syvältä, kun siellä näkyy mitä näkyy. Labralähetteetkään eivät näy. Miksi,  kun kerran tommonen systeemi on luotu, niin ei toimi . Minullakin reseptejä on, joita olisin uusinut, mutta näköjään poistuvat, jos ovat pitempään, ettei niitä uusita. Potilastietoja poistuu, niin ettei niitä voi seurata, Miksi ne poistetaan, vaikka käyttäjälle olisi niistä hyötyä. Voisikohan joltakin taholta saada selityksen .

Vierailija
5/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on ihan tyhmää, jos ei oikeasti näe omia tietojaan. Mulla kokeiltiin yhtä lääkettä, joka ei sopinut mulle. Nyt haluaisin kokeilla uudestaan lääkitystä jollain eri lääkkeellä, mutta enhän mä julkisella samalle lääkärillekään enää pääse. En muista tarkkaan koska lääke oli käytössä enkä todellakaan muista lääkkeen nimeä. Kun ei ole enää paperisia reseptejä niin mullahan ei ole mitään keinoa saada lääkkeen nimeä selville.

Eihän tää nyt näin voi olla.

ap

Vierailija
6/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään Kanta-tuntijoita paikalla?

Vierailija
7/14 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä palvelun aspaan? Siellä on välillä päivityksiä, ehkä sun tiedot ovat hävinneet sellaisen seurauksena?

Vierailija
8/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla oikein ne päivämäärät, miltä ajanjaksolta haluat reseptit nähdä? Oletuksena siinä taitaa olla nykyhetkestä jonkin aikaa taaksepäin.

Vierailija
9/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta on kyllä tosi sekava, eikä siellä tosiaan näy kaikki potilaalle. Minullekkin on tehty esim kaikki mahdolliset tartuntatautitesti syöpähoidon yhteydessä, mutta ne ei näy kannassa.

Vierailija
10/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä näy vain noin 2,5 vuotta vanhat reseptit?

Muistatko mistä apteekista hait sen lääkkeen ja mihin vaivaan se oli? Tieto saattaisi näkyä apteekissa. Mutta he eivät voi kaivella tietojasi puhelimitse, sinne pitää mennä käymään. Mielellään ei ruuhka-aikaan, niin ehditte rauhassa katsoa asiaa. Mutta jos sulla on miljoona lääkettä, etkä muista edes sen nimeä, niin ei ehkä näy.

Ja älä pyydä, että katsovat e-reseptejäsi, se ei näy apteekillekaan siellä, vaan sinun vanhoja ostojasi. Ne löytyvät hetulla.

Vierailija
11/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä kannassa näy vain julkisen puolen kirjaukset? Olen huomannut, että julkisen puolen hammashoidon kirjaukset näkyy mutta yksityisen hammaslääkärin ei näy.

Vierailija
12/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä kannassa näy vain julkisen puolen kirjaukset? Olen huomannut, että julkisen puolen hammashoidon kirjaukset näkyy mutta yksityisen hammaslääkärin ei näy.

Kannassa näkyy ne yksityiset terveydenhuollon tuottajat, jotka ovat liittyneet Kanta-palvelujen potilastietoarkistoon. Luettelo näistä tuottajista löytyy netistä kanta.fi -sivulta. Se on ihan siellä pääsivulla linkin takana.

Vierailija
13/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei muuten taivuteta kannassa vaan kantassa. Oletko käynyt peruskoulun?

Vierailija
14/14 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla näkyy vain ne 2 lääkettä, joita voi itse pyytää uusittavaksi. Ei sellaisia, joita joskus on käyttänyt.  Siinä näkyy päivämäärä, jolloin on käytävä uudestaan lääkärissä voidakseen uusia reseptin. Toki on puhelimitsekin voinut uusia.