Siis kuka tänä päivänä enää haluaa lapsia?
En mitenkään kammoksu tai vihaa lapsia, pidän lapsista siinä missä yleensäkin ihmisistä. Eli tulen toimeen kaikkien kanssa. En vain voi ymmärtää kuka jaksaa sellaista 24/7 työtä ja jos vielä sattuu saamaan vammaisen/käytöshäiriöisen lapsen!!
Olen työskennellyt kumpienkin lasten parissa ja olisi se suoraansanoen painajainen olla sellaisen lapsen äitinä. Tämä on minun ajatukseni ja olen 24-vuotias.
Ei tarvitse loukkaantua!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia. Ei ole tarvetta lisääntyä. Olen onnnellinen miehen ja koiran kanssa❤️
En ole oikein koskaan tajunnut tätä lemmikkieläinjuttua. Elävästä olennosta tehdään ihmisen lelu. Minusta se on aika karmivaa, eikä rakkauden kanssa sillä ole mitään tekemistä.
Mikä hemmetin lelu?
Eläin on perheenjäsen. Sille annetaan parhaat mahdolliset puitteet elää, rakastaen ja rapsuttaen. Ja kun aika jättää lemmikistä, se voi tuntua jopa pahemmalta kuin ihmisen kuolema. Harva olento näet antaa vastavuoroisesti niin pyyteetöntä rakkautta.
Se nyt on ihan perus, että toiset haluaa ja toiset ei halua. Jokaisen oma asia, ymmärrän kyllä erittäin hyvin senkin, että moni haluaa. Itselläni ei lapsia ole.
Luulin, että otsikko liittyy tämänhetkiseen tilanteeseen, se on nimittäin saanut itsenikin epäröimään asiaa ihan uudelleen.
Me, ap me haluamme lapsia.
Toinen lapsemme syntyy toukokuussa, ja esikoinen on neljä vuotias.
Sitten on lapsilukumme täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on kumma jos on lapsista eri mieltä valtavirran kanssa. Heti otetaan itseen jos joku ei välitä kakaroista.
No nythän ap ei sanonut ettei välitä lapsista, vaan päinvastoin.
Itse en kylläkään pahastu, vaikka joku ei lapsista välitä, tai jos ei halua niitä tehdä, en vaan ymmärrä miksi siitä pitää tehdä aloituksia kerran viikossa. En muista nähneeni koskaan aloitusta jossa kehuttaisiin miten paljon pitää lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia. Ei ole tarvetta lisääntyä. Olen onnnellinen miehen ja koiran kanssa❤️
En ole oikein koskaan tajunnut tätä lemmikkieläinjuttua. Elävästä olennosta tehdään ihmisen lelu. Minusta se on aika karmivaa, eikä rakkauden kanssa sillä ole mitään tekemistä.
Mikä hemmetin lelu?
Eläin on perheenjäsen. Sille annetaan parhaat mahdolliset puitteet elää, rakastaen ja rapsuttaen. Ja kun aika jättää lemmikistä, se voi tuntua jopa pahemmalta kuin ihmisen kuolema. Harva olento näet antaa vastavuoroisesti niin pyyteetöntä rakkautta.
Mielestäni on jotenkin vierasta että ihmisillä on lemmikkejä. Toiset elävät häkissä omasta luonnollisesta ympäristöstään kaukana. Vangittuina. Pelkästään ihmisten ratoksi. Tottakai se eläin antaa rakkautta kun ei paremmasta tiedä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin lelu?
Omaisuuttahan se lemmikki lain mukaan on ja täysin riippuvainen omistajansa armollisuudesta. Ihmisten tunnemaailmaa, kuten rakkautta, yritetään vielä päälleliimata eläimen käytöksen motiiveiksi, vailla aitoa halua ymmärtää släintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin lelu?
Mielestäni on jotenkin vierasta että ihmisillä on lemmikkejä. Toiset elävät häkissä omasta luonnollisesta ympäristöstään kaukana. Vangittuina. Pelkästään ihmisten ratoksi. Tottakai se eläin antaa rakkautta kun ei paremmasta tiedä. -eri
On sullakin mietinnän aiheet. 🤦🏼♀️
Ei liity kysymykseen suoraan, mutta eettisestä näkökulmasta on parempi hankkia oma lapsi kuin lemmikki, koska esim koiranpennun hankkiessanne varastatte toisen lapsen. Se koira haluaisi olla oman biologisen perheensä luona, jos saisi valita... Aikuisen jo itsenäisesti emostaan vierottuneen koiran ottaminen on parempi. Ja luulen, että moni hankkii sekä lapsia että lemmikkejä hoivavietin takia..
Onko sinulla jonkinlainen kehityshäiriö vai miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hahmottaa, että ihmiset ovat erilaisia?
Minä haluan! Neljäs kasvaa vatsassa tällä hetkellä. Jos kaikki menee hyvin, hän tulee maailmaan kesäkuun alkupuolella.
Lapsen kasvua, iloa ja oppimista on ihana seurata. Ja voi sitä rakkautta jota lapset osoittaa mua ja isäänsä kohtaan ja toisaalta se ääretön rakkaus ja kiitollisuus jota itse tunnen heitä kohtaan.
Olen ylpeä omista lapsistani ja onnellinen äiti.
Nämä ovat mielestäni mainioita syitä haluta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvua, iloa ja oppimista on ihana seurata. Ja voi sitä rakkautta jota lapset osoittaa mua ja isäänsä kohtaan ja toisaalta se ääretön rakkaus ja kiitollisuus jota itse tunnen heitä kohtaan.
Olen ylpeä omista lapsistani ja onnellinen äiti.
Nämä ovat mielestäni mainioita syitä haluta lapsia.
Juuri näin.
Siis kokonaisuuden hahmotttaminen on se mhin pitäisi peilata käsitystä ja hankkia sitä tietoa sitä mukaaan mikä jää vajaaaksi siitä todellisuuskösityksestä jonka on hankkinut.