Siis kuka tänä päivänä enää haluaa lapsia?
En mitenkään kammoksu tai vihaa lapsia, pidän lapsista siinä missä yleensäkin ihmisistä. Eli tulen toimeen kaikkien kanssa. En vain voi ymmärtää kuka jaksaa sellaista 24/7 työtä ja jos vielä sattuu saamaan vammaisen/käytöshäiriöisen lapsen!!
Olen työskennellyt kumpienkin lasten parissa ja olisi se suoraansanoen painajainen olla sellaisen lapsen äitinä. Tämä on minun ajatukseni ja olen 24-vuotias.
Ei tarvitse loukkaantua!
Kommentit (33)
Taas vaihteeksi oli aloitus naisten kiloista. Nainen usein lihoo kun saa lapsen, ehkä aika on kortilla ja silti paino on tärkeintä mitä pitäisi hoitaa.
Joo se on kumma jos on lapsista eri mieltä valtavirran kanssa. Heti otetaan itseen jos joku ei välitä kakaroista.
En tiedä. Jotkut naiset sanovat, että iskee sellainen vastustamaton tarve lisääntyä.
itse haluan tulevaisuudessa olla äiti.
se on aina ollut unelmana.
en voi vaan ikinä saada biologisia lapsia, koska oon lesbo(tarkotan tällä että lapsen isä tulee olemaan ehkä tuntematon)
Vaikka eteen tulisi haasteita, ei se mua haittais, lapset on mulle nyt ja aina tärkeitä.
En halua lapsia. Ei ole tarvetta lisääntyä. Olen onnnellinen miehen ja koiran kanssa❤️
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jotkut naiset sanovat, että iskee sellainen vastustamaton tarve lisääntyä.
Voisi sitä lastakin ajatella eikä vain omaa lisääntymistarvettaan.
En ole koskaan kauheasti välittänyt miehistä, sellainen vaatii kauheasti huomiota, eikä välttämättä oikein anna mitään takaisin. Omat lapset ovat ihania ja rakastavia sekä koko ajan itsenäisempiä ja älykkäämpiä. Aivan mahtavan hauskaa seuraa.
Lisäys vielä: Arvostan vanhempia kyllä, ja nostan hattua teille jotka jaksatte. Itselle tuo vaan on jotenkin raskaan kuuloista. Kaiken muun ohella. Ap
Niin, harva sitä haluaa ainakaan ääneen myöntää että rankkaahan se on. Toki on siinä lapsi-arjessa hyvätkin puolet. Ja joillekin se äitiys on vaan se oma juttu. Sitten on niitä jotka vaan saavat lapsia eivätkä sen kummemmin ajattele asiaa. Se ikäänkuin on luonnollinen elämänkulku saada lapsia. Jokainen tavallaan ja on myös ihan yhtä okei kammoksua ajatusta ja olla hankkimatta lapsia!:)
Steveen jobbsin viiimeisimpiä ajatuksia oli miten kehittää koulujärjestelmäää.
Mitä enemmän olen miettinyt tätä lapsiasiaa, sitä varmempi olen siitä, etten minäkään halua. Tuntuisi väärältä tehdä tänne joku vain siksi että minä haluan, vaikka lapsi olisi itse ehkä mieluummin jättänyt syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Ittse kehittäisin sitä niin että heti alusta saakka näkisi kaikki ilmöt systeemeinä jossa on tietyt ominaisuudet ja vaikutavat tekijät.
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia. Ei ole tarvetta lisääntyä. Olen onnnellinen miehen ja koiran kanssa❤️
En ole oikein koskaan tajunnut tätä lemmikkieläinjuttua. Elävästä olennosta tehdään ihmisen lelu. Minusta se on aika karmivaa, eikä rakkauden kanssa sillä ole mitään tekemistä.
Viime vuosina on ollut hautajaisia ihan liikaa. Raskaita menetyksiä. Nyt vuorostaan syntyy lähiaikoina uutta elämää, kaikki lähipiirissä odottavat malttamattomina.
Unelmani on olla yhden lapsen äiti ja se näyttää nyt käyvän toteen. Hyvä kumppani rinnalla, naimisissa ollaan oltu useamman vuoden ajan ja yhdessä yli 8 vuotta.
Koska hormoonit huijaa ihmisiä tähän hommaan. Näin jälkikäteen tuntuu täysin käsittämättömältä kuinka kova se vauvakuume oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ittse kehittäisin sitä niin että heti alusta saakka näkisi kaikki ilmöt systeemeinä jossa on tietyt ominaisuudet ja vaikutavat tekijät.
Minuusta elämässä on liikkaa sellaista ns torjuntaa ja keksittyjä väritelltyä totuuuttta (mikä ruokkiii itseäään ja vie ns sivuraiiteille) liika nopeasti ennemmin kuin käsittäää kokonaisuuden ja luon kontekstuaalisuuden ja asiayhteyden siinä suhteeessa kun on hahmottanut kokonaisuuden.
Veilä harvempi haluaisi, jos tietäisitte totuuden Suomenkin yhteiskunnassa. Minä en halua, koska olen kitunut lapsesta asti ja se oli tarkoituksellista. Talousjärjestelmä perustuu ryöstöön.