Laihdunko tällä ruokavaliolla?
Aamupala:
Maustamatonta jogurttia 5 ruokalusikallista (120kcal/100g)
Teelusikallinen hamppuproteiinia, chian siemeniä, kurpitsansiemeniä, kaakaonibsejä. Lisäksi päälle karhunvatukoita.
Lounas:
Riisiä (keitin n. 3 ruokalusikallista, en osaa arvioida grammoja)
Itsetehty jauhelihakastike (tomaattimurskaa, papuja, jauhelihaa, sipulia, paprikaa, tomaattia)
Tomaattia, kurkkua
Välipala:
10 cashewpähkinää
Ehkä 5 mansikkaa ja kourallinen mustikoita
Päivällinen:
Kahden munan munakas
Kaksi näkkäriä juustolla
Tomaattia, kurkkua, paprikaa
Iltapala:
Teetä ja marjoja, vähän hunajaa
Olen aivan käsi kaloreiden kanssa, en osaa yhtään laskea grammoja... Olo on hyvä koko päivän eikä ole nälkä.
Kommentit (30)
Aamiainen
Ruisleipäpala, päälle vähän voita, juusto tai kalkkuna, paprikaa/kurkkua/tomaattia/salaattia
2 dl maustamatonta jogurttia ja marjoja
Lounas
Lautasmallin mukaisesti terveellistä, melko vähäkalorista ja vaihtelevaa kotiruokaa, ei eineksiä. Myös ravintolan kotiruoka käy, kunhan annoskoko pysyy sopivana.
Välipala (n. 150 kaloria)
Banaani, rahka, pähkinät, muu hedelmä jne, avokadoa ja katkarapuja
Illallinen
Ks lounas. Nämä ateriat pidetään sopivan pienenä. Jos tulee iso annos, voi toisen jättää väliin ja syödä vähän aiemmin runsaamman iltapalan. (Laihdutusohjeiden mukaan aterioita ei saa jättää väliin, itse niin teen silloin tällöin ihan arkisista syistä.)
Iltapala
Esim. maustamatonta jogurttia ja esim hedelmä. Tai muu vastaava ravitseva ja kevyt iltapala. Voi myös pilkkoa kasviksia tai muuta kevyttä naposteltavaa
Perusruokaa siis :)
Tällä periaatteella itse syön ja harrastan jonkun verran liikuntaa, t. 168 cm ja 55 kg (n26)
Juu ja mä syön helposti 2-3kertaa enemmän ruokaa :D 162/64
Samalla lailla laihduin parissa vuodessa normaalipainoon ja nyt ylläpidän painoa :)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:32"]Samalla lailla laihduin parissa vuodessa normaalipainoon ja nyt ylläpidän painoa :)
[/quote]
Oho piti lainata 23 viesti!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:30"]
[/quote]
No siltä näyttävät mittasikin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:30"]
[/quote]
No siltä näyttävät mittasikin.
[/quote]
What? Mikä mitoissa vialla?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:21"]
Syö aamupalalla ainakin 2 dl jugurttia. Maustamatonta. Lounaalla keität desi riisiä, täysjyvää. Jauhelihaa saa vähintään 1/4 pakettia tai max 1/3. Välipalaksi lisää proteiinia, purkki rahkaa. Päivälliselle neljän munan munakas, tai kaksi munaa ja kolme valkuaista sekä 20 gr juustoa alle 10% rasvaa ja 30 gr leikkelettä. Iltapala vaikka taas rahkaa. Sun pitää kuitenkin syödä hyvin. Joka aterialla proteiinia. Lisäksi rasvaa, vaikka rkl oliiviöljyä ja 2-3 kapselia omegoita.
[/quote]
Rahkoja ei tarvitse yhtään mihinkään ja munat syödään kokonaan ja juustot rasvaisina.
Itse tiputin 25 kg painoa vuodessa kävelemällä väh 4 kertaa viikossa parin tunnin lenkin ja syömällä diabetes ruokavalion mukaan. Ei ollut nälkä ja paino putosi pikkuhiljaa terveellisesti. Painoin 98 kg(179 cm) ja vuoden päästä 63 kg ja siinä 65 kilon hujakoilla olen nyt jo neljättä vuotta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:40"]
Itse tiputin 25 kg painoa vuodessa kävelemällä väh 4 kertaa viikossa parin tunnin lenkin ja syömällä diabetes ruokavalion mukaan. Ei ollut nälkä ja paino putosi pikkuhiljaa terveellisesti. Painoin 98 kg(179 cm) ja vuoden päästä 63 kg ja siinä 65 kilon hujakoilla olen nyt jo neljättä vuotta.
[/quote]
Minkälainen on diabetes ruokavalio?
Jaksaisin tasan 2 viikkoa tota ja sit repsahtaisin. Syön varmasti tuplasti enemmän ruokaa päivässä :D t.160 ja 56kg