Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
121/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vinkkinä niille, joilla ei vuokrakämpässä pakastinta ole eivätkä jostain syystä ole sellaista osanneet itselleen vaatia/hankkia. Pakastimia saa ihan oikeasti jollain kympillä tai jopa ilmaiseksi kun ei ne uutenakaan maksa paljon mitään.

PS: Pakastin ei myöskään paina käytännössä mitään, eli sen voi tarpeen vaatiessa kuljettaa vaikka jalan kotiin jos muita vaihtoehtoja ei ole. (Ei tietenkään arkkupakastinta, mutta pienemmän kyllä)

Ei näitä kannata neuvoa, näille kymppi on mahdoton summa säästettäväksi eikä ilmaistavaroita kyetä hakemaan itse vaikka nokkakärryllä. Oikeasti suurin osa tällä palstalla valittavista on todella saamattomia.

Nokkakärry? Kerroppas, mistä köyhä nokkakärryn hankkii? Ei mulla ollut ennen yhtään sellaista kaveria, jolla ois nokkakärry ollut. Nyt ois varaa ostaa se milloin vain. Mutta silloin kun ei ollut varaa ees pölynimuriin, niin ei siinä helkutti vie nokkakärryjä osteltu.

Itse olen lainannut postista ja kirjastosta ilmaiseksi. Kysyvä voi saada.

T. Oma-aloitteinen köyhä

Oma-aloitteisella köyhällä taitaa olla postit ja kirjastot kävelymatkan päässä. Vai mitä?

Eipä ole. Kerran muuten muutin asunnosta toiseen julkisilla, tavaroiden kantaminen kesti kaksi viikkoa. Samoin julkisilla olen kuljettanut yhtä ja toistakin, usein yöaikaan.

Tuo menee jo kyllä jollekin uudelle levelille oma-aloitteisuudessa :D

Ei välttämättä kovin tehokasta tai toivottavaa, mutta jos ei ole mitään muuta mahdollisuutta, rahaa ottaa muuttoautoa tai kavereita avuksi niin mikäs siinä. Nostan hattua 🎩

Näinpä. Täällä tosin saa puhua köyhyydestä vain, jos on neliraajahalvaantunut eläkeläinen Moskovan slummeista, kaikenlainen aloitteellisuus ja liikuntakykyisyys on heti kermaperseisyyttä.

Jälleen osuit naulan kantaan.

Hyvästi aloitteellinen köyhä. Oli ilo kompata aloitekykyänne, mutta nyt minun täytyy jättää pakastimet ja köyhyys taakseni. Sänky kutsuu ->

Vierailija
122/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole niitä joitain kymppejä laittaa pakastimen ostoon.

Jos on jossain ilmaisia pakastimia ne ovat takuulla niitä painavia arkkuja.

En ole kyllä nähnyt missään jalan kainalossa kuljetettavia pakastimia.

No esim Torissa tai roskalavalla varmaan on satunnaisesti myös lahjoitettavia pakastimia. Tai sitten vaan todella, todella edullisia luokka 20€.

Mitä tuohon kävellen kuskaamiseen tulee niin en tarkoittanutkaan mitään valtavia arkkuja tai kaappipakastinta, vaan sellaisia pienempie erillispakastimia jotka on usein metrin luokkaa korkeudeltaan ja ovi edessä. Sellaisen saa helposti kuljetettua myös jalan vaikka käärimällä kelmuun ja pujauttamalla kuormaliinan olan yli. Konstit on monet.

Ja kyllä, olen kantanut tuolla tyylillä paljon isompia ja raskaampiakin esineitä ympäriinsä joten tiedän kokemuksesta, että se on mahdollista eikä edes kovin hankalaa.

Kelmun ja kuormaliinan hankintaankin menee rahaa.

Voi Jeesus...

Niin? Kerro toki, jos tiedät, missä niitä jaetaan ilmaiseksi?

Vaikutat nokkavalta ja v'ttumaiselta saivartelijalta.

Improvisoikaa jos teillä ei ole niitä hel*etin kuormaliinoja eikä varaa maksaa sitä hikistä vitosta siitä motonetin kuormaliinasta. Hakekaa vaikka jätelavalta pala köyttä tai jotain. Ei voi olla näin avuttomia ihmisiä olemassa.

Sun vastauksesi kertoo, ettei sulla oo mitään hajua siitä, että vitonen hikisestä kuormaliinasta on köyhälle paljon eikä niitä kaapeissa loju.

Ja kiitos vaan, mulla on nyt varaa vaikka kuinka moneen kuormaliinaan. Tai vaikka tuliterään pakastimeen kotiinkuljetuksella. Mutta muistan edelleen, mitä on olla köyhä.

Kyllä on. Olet vain niitä, joille ei mikään ehdotus kelpaa.

Sä oot niitä, jotka tarjoo vinkkejä ihmisille, joiden elämän reunaehdoista ei mitään tiedä. Ker ma p e rs e olet

En edelleenkään ole. Mutta en ole uhriutuja.

Niin niin. Mäkin asun sillan alla ja oon kuurosokea ja rahaton, mut löysin roskiksesta sateenvarjon ja siitä ja romumetallista ja kuormaliinasta rakensin riippuliitimen. Ei tarvinnut kun hypätä sillä alas sillalta ja hakee yksi pakastin toisesta kaupunginosasta. Se oli niin painava etten voinut liitää takaisin mut kyl selässä löysin sit kahdessa viikossa kävellen kotiin. Kyl tää sujuu kun käyttää luovuutta eikä aina vain valita ja odota, että muut tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkisi koskee siis niitä, jotka saavat luvan hankkia pakastimen ja pystyvät kantamaan sellaista. Minä en kanna, koska en pysty nostamaankaan. Joskus 90-luvun alkupuolella kyllä kannoin yhden täyspuisen kirjoituspöydän kolmen kilometrin päähän.

Halvin löytämäni pakastin muuten maksaa 99 euroa ja siihen kotiinkuljetus lisäksi. Käyttörahani on reilut 400 euroa kuukaudessa, joten tuo olisi aikamoinen investointi. Jos siis saisin luvan pakastimen käyttämiseen, mutta sellaista ei tipu, eikä salaakaan uskalla ottaa.

Jätän huomiotta nuo muut asiat tuossa kommentissa, mutta mitä tarkoitat että pakastimen hankkimiseen tarvisi luvan joltain? Ei kai pakastimen hankkimista voi kukaan tai mikään kieltää missään olosuhteissa ainakaan laillisesti?

Vuokranantaja ei salli suuria sähkölaitteita. Ostin vuosi sitten vedenkeittimen, mutta yksikään pistorasia ei kestänyt sitä. Heikkotehoisemman kahvinkeittimen onneksi kesti.

Mikä vuokranantajan on kieltäessä, kun minä en mihinkään muuallekaan pääse. Ei ole rahaa eikä paikkaa, mihin muuttaa.

Kun ei se vuokranantaja voi kieltää ainakaan millään laillisella perusteella tuollaisia juttuja.

Jos ei sulakkeet kestä niin sitten niissä sulakkeissa tai sähköasennuksissa itsessään on jotain vikaa ja vuokranantajan vastuulla on korjata.

Vastuulla ja vastuulla. Mikä minä olen vaatimaan yhtään mitään? Vuokranantaja saa minut pihalle aivan laillisesti heti, kun vain haluaa. En minä vapaaehtoisesti tässä läävässä asu,

Tämä ei kyllä kuulosta yhtään normaalilta tilanteelta. Oletko holhouksessa vai miksi et voi valita asuinpaikkaasi? Enkä nyt tarkoita, että pitäisi päästä Westendiin toimeentulotuella, mutta köyhä voi silti halutessaan muuttaa. Vaivannäköä se tosin vaatii.

Ei tämä olekaan normaali tilanne. En ole holhouksessa, vankilassa tai muuallakaan lukkojen takana. Tätä kuviota on yritetty purkaa jo pitkään, mutta aina jokin seikka tekee tyhjäksi kaikki aikeet. Selittämään en rupea, koska selittämisessä esimerkiksi uudelle TE-virkailijalle menee aina vähintään kolme varttia. Tänne en vaivaudu laatimaan kirjallista selvitystä. Muutamalla rivillä ei onnistu.

Minä muuten olen siinä "onnellisessa" tilanteessa, että minulla on sekä netti että laite, jolla sinne pääsee. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät pääse tai osaa tai jaksa tulla keskustelupalstalle osallistumaan.

Olisit vaan sanonut että tuettu asuminen.

No niin, nyt sitten ruvettiin taas keksimään kaikenlaista ihan itse? Tämä on aivan normaali vuokra-asunto ja minä aivan normaali työtön työnhakija. Muutaman muun seikan vuoksi tilanne on epänormaali - yksi näistä seikoista on se, etten pysty kävelemään. Paranen kyllä, mutta hyvin hitaasti. Tästä on huono lähteä etsimään kuormaliinoja ja riehumaan sähkövioista.

Siitä sähköviasta riehuminen ei vaadi kävelykykyä.

Kokeilepa vaikka viikko sitä, että pystyt seisomaan, mutta muutaman metrin kävelemisen jälkeen kaadut kivun vuoksi maahan. Joskus pystyt kävelemään hieman pitempään, mutta kipu saattaa yllättää vaikka kynnykselle astumisen tai yskäisyn vuoksi - joskus myös istuessa. Kepit, rollaattorit ja pyörätuolit olisivat vain haitaksi. Kumartumaan ja kyykistymään et pysty ollenkaan.

Mieti, miten tuo rajoittaa elämääsi. Vessassa käymistä. Ruoanlaittoa. Asuntojen etsimistä. Hampaiden harjaamista. Motonetiin menoa kuormaliinoja etsimään. Työnhakua - kyllä minä pystyn koneella tekemään töitä aamusta iltaan, mutta harmillisesti vain kukaan ei minua palkkaa.

Sähkölaitteista riehumista tuo ei tietenkään haittaa, mutta siihen erittäin helppoon syöttiin sinä tartuit, jotta pääset sanomaan, että mikään ei kelpaa. Vai mitä?

Vierailija
124/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just myin torissa vanhan kaappipakastimen, siis sellaisen puolikkaan, hinta 20€. Toimiva peli mutta kun meni just ostetun talon keittiö uusiksi. Mahtui näköjään tavallisen henkilöauton kyytiin.

Auton😅😅😅 ja tavallisen vielä, ei ees teslan.

Tarkoitan, ettei vaatinut pakettiautoa tms. Köyhän sukulaisella/keverilla tai kummin kaimalla varmasti löytyy auto jolla pakastimen saa kuljetettua. Lupaa vaikka suklaakakun palkaksi jos ei ole maksaa polttoaineesta.

Latvialainen pariskunta haki pakastimen, olivat oikein ystävällisiä.

Mä en köyhänä opiskelijana uudessa kaupungissa tuntenut kyllä ketään, jolla oli auto. Kaverin kans kaksin kyllä kannettiin roskalavalta kirjahylly 3km päästä. Ihan ihme elämäntapaoletuksia nuo, et jollain tutulla on auto.

Vierailija
125/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just myin torissa vanhan kaappipakastimen, siis sellaisen puolikkaan, hinta 20€. Toimiva peli mutta kun meni just ostetun talon keittiö uusiksi. Mahtui näköjään tavallisen henkilöauton kyytiin.

Tarkoitan, ettei vaatinut pakettiautoa tms. Köyhän sukulaisella/keverilla tai kummin kaimalla varmasti löytyy auto jolla pakastimen saa kuljetettua. Lupaa vaikka suklaakakun palkaksi jos ei ole maksaa polttoaineesta.

Minä en tunne ketään, joka hakisi minulle pakastimen tai mitään muutakaan. Taksiin ei ole varaa. Tarkoittaako tämä sitä, että kenellekään köyhälle ei mikään kelpaa?

Vierailija
126/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne ketään, joka hakisi minulle pakastimen tai mitään muutakaan. Taksiin ei ole varaa. Tarkoittaako tämä sitä, että kenellekään köyhälle ei mikään kelpaa?

Kyllä tarkoittaa.

Vierailija
127/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä Suomessa tajuaa, että tälläkin palstalla monet valehtelee, ja paljon. Kyllä köyhällä on mahdollista heittää muutama euro viikossa johonkin, jota haluaa (vaikka se 1,50 euron herkku). Tori on tuttu, ja pakastimen saa, katsotaan, 50 eurolla. Kyllä sen voi ostaa.

50 euroa on jo paljon. Lisäksi minulla ei ole autoa jolla hakea jotain pakastimia tai ketään ihmistä joka tuollaisen asian kanssa voisi auttaa. 

Yksi juttu mitä ihmiset eivät tajua on köyhä jolla ei oikeasti ole auttajia. Jos on rahaa niin vaikkapa muuttamiseen voi edes ostaa apua. Köyhille tulee aina kaikenlaisia neuvoja joihin tarvitsee muita ihmisiä, mutta jos ei sellaisia läheisiä vain ole niin ei ole.

Vierailija
128/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä Suomessa tajuaa, että tälläkin palstalla monet valehtelee, ja paljon. Kyllä köyhällä on mahdollista heittää muutama euro viikossa johonkin, jota haluaa (vaikka se 1,50 euron herkku). Tori on tuttu, ja pakastimen saa, katsotaan, 50 eurolla. Kyllä sen voi ostaa.

50 euroa on jo paljon. Lisäksi minulla ei ole autoa jolla hakea jotain pakastimia tai ketään ihmistä joka tuollaisen asian kanssa voisi auttaa. 

Yksi juttu mitä ihmiset eivät tajua on köyhä jolla ei oikeasti ole auttajia. Jos on rahaa niin vaikkapa muuttamiseen voi edes ostaa apua. Köyhille tulee aina kaikenlaisia neuvoja joihin tarvitsee muita ihmisiä, mutta jos ei sellaisia läheisiä vain ole niin ei ole.

Ja se sävy, jolla tällä palstalla sit kirjoitellaan köyhistä, jotka pummaa kyytiä hakemaan pakastinta...

Vierailija
129/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tuolla ketjun alkupäässä luonnearvion ja haukut siitä, että koska minulla ei ole kavereita, joilta voisin pyytää apua, olen marttyyri ja vinksahtanut ja kelvoton mihinkään työpaikkaan.

Trollejahan tämä palsta ja erityisesti tämän aihepiirin ketjut ovat täynnään. Typerintä ihmisluonteessa on se, että monella oman kuplan seinät ovat niin lähellä, ettei niistä näe ulos. Työssäkäyjä, jolla on ollut onni pysyä töissä ja ansaita elantonsa päätään pahemmin vaivaamatta, on näissä asioissa typeryyden huippu: ei vain pysty näkemään mitään, mikä ei yllä hänen omaan kohtuuturvalliseen kokemusmaailmaansa. Varakkaat ihmiset eivät tietenkään ymmärrä senkään vertaa, mutta heitä ei edes kiinnosta niin paljon, että viitsisivät ryhtyä trollaamaan ja v*ttuilemaan. Täällä juhlivat ne, joiden on revittävä oma onnensa muiden onnettomuudesta.

Vierailija
130/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto toiselle paikkakunnalle maksoi vuokratakuineen 2000 €. Joustoluotolla, jota maksan pois tt-tuesta. Korot ovat näissä kovat. Edellyttää toki luottotietoja. Kela ei maksanut muuttoon liittyviä kuluja eikä takuita, koska muutto ei ollut välttämätön. Eikä minullakaan ole autoa tai korttia.

Vierailija
131/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto toiselle paikkakunnalle maksoi vuokratakuineen 2000 €. Joustoluotolla, jota maksan pois tt-tuesta. Korot ovat näissä kovat. Edellyttää toki luottotietoja. Kela ei maksanut muuttoon liittyviä kuluja eikä takuita, koska muutto ei ollut välttämätön. Eikä minullakaan ole autoa tai korttia.

Minulle Kela maksaisi vuokratakuun ja muuton vaikka Timbuktuun, jos muuttaisin työn perässä. Minua vain ei kutsuta edes haastatteluihin, joten turha toivo.

Vierailija
132/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tuolla ketjun alkupäässä luonnearvion ja haukut siitä, että koska minulla ei ole kavereita, joilta voisin pyytää apua, olen marttyyri ja vinksahtanut ja kelvoton mihinkään työpaikkaan.

Trollejahan tämä palsta ja erityisesti tämän aihepiirin ketjut ovat täynnään. Typerintä ihmisluonteessa on se, että monella oman kuplan seinät ovat niin lähellä, ettei niistä näe ulos. Työssäkäyjä, jolla on ollut onni pysyä töissä ja ansaita elantonsa päätään pahemmin vaivaamatta, on näissä asioissa typeryyden huippu: ei vain pysty näkemään mitään, mikä ei yllä hänen omaan kohtuuturvalliseen kokemusmaailmaansa. Varakkaat ihmiset eivät tietenkään ymmärrä senkään vertaa, mutta heitä ei edes kiinnosta niin paljon, että viitsisivät ryhtyä trollaamaan ja v*ttuilemaan. Täällä juhlivat ne, joiden on revittävä oma onnensa muiden onnettomuudesta.

No en minäkään haukkuisi ketään kelvottomaksi tai luonnevikaiseksi tämän ketjun tekstien perusteella, mutta täytyy ihmetellä joidenkin ihmisten kädettömyyttä.

Vierailija
133/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ja laihuus ei ole tärkeintä. Tärkeintä on että pärjää ja pysyy terveenä.

Vierailija
134/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään haukkuisi ketään kelvottomaksi tai luonnevikaiseksi tämän ketjun tekstien perusteella, mutta täytyy ihmetellä joidenkin ihmisten kädettömyyttä.

Jotkut ovat kädettömiä. Tässäkin ketjussa saattaa olla pari. Ei kuitenkaan pidä yleistää tusinan kädettömältä vaikuttavan kommentin perusteella. Ihmisillä on hyvin erilaisia elämäntilanteita ja tarpeita, joten mitään yhden koon muottia ei voida käyttää.

Jos tämän ketjun perusteella tehtäisiin yhteenveto työssäkäyjistä, se ei olisi nätti näky.

Vierailija
135/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihminen jota sinä tai joku muu haukkui kädettömäksi kun ihmettelin mistä köyhä hankkii rahat 5 euron kuormaliinaan. Olen kuitenkin elänyt 1 1/2 kuukautta 30 eurolla, mikä vaatii aika paljon ihmiseltä osaamista, vaikka itse sanonkin.

Vierailija
136/5804 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ketju. Täällä "oikeasti" köyhät haukkuu muita köyhiä huonommiksi köyhiksi. Hyvä!

Vierailija
137/5804 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vinkkinä niille, joilla ei vuokrakämpässä pakastinta ole eivätkä jostain syystä ole sellaista osanneet itselleen vaatia/hankkia. Pakastimia saa ihan oikeasti jollain kympillä tai jopa ilmaiseksi kun ei ne uutenakaan maksa paljon mitään.

PS: Pakastin ei myöskään paina käytännössä mitään, eli sen voi tarpeen vaatiessa kuljettaa vaikka jalan kotiin jos muita vaihtoehtoja ei ole. (Ei tietenkään arkkupakastinta, mutta pienemmän kyllä)

Ei näitä kannata neuvoa, näille kymppi on mahdoton summa säästettäväksi eikä ilmaistavaroita kyetä hakemaan itse vaikka nokkakärryllä. Oikeasti suurin osa tällä palstalla valittavista on todella saamattomia.

Nokkakärry? Kerroppas, mistä köyhä nokkakärryn hankkii? Ei mulla ollut ennen yhtään sellaista kaveria, jolla ois nokkakärry ollut. Nyt ois varaa ostaa se milloin vain. Mutta silloin kun ei ollut varaa ees pölynimuriin, niin ei siinä helkutti vie nokkakärryjä osteltu.

Itse olen lainannut postista ja kirjastosta ilmaiseksi. Kysyvä voi saada.

T. Oma-aloitteinen köyhä

Mistähän nykyaikana löytäisi postin....siis oikean postin. 

Vierailija
138/5804 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se suklaakakku on varaa hankkia? 

Hyvä, että tiedät jokaisen ihmiset sukulaiset ja kaverit ja heidän varusteensa. 

Vierailija
139/5804 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta ei petä koskaan.

Samat ihmiset neuvovat ostamaan 100€ auton työssäkäyntiä varten. Se kestää varmaan pitkään eikä tarvi koskaan korjata. Saattaa toimia vielä toisenakin työpäivänä.

Joo, kyllä kannattaa hankkia se pakastin keinolla millä hyvänsä. Sitä nimittäin tarvitaan palstan perusneuvoon: pitää kerätä marjoja ja sieniä. 

Nimimerkki "palstalla jo 12/1998 lähtien"

Vierailija
140/5804 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mäkissä/hesessä käyminen on luksusta johon on vain harvoin varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme