Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 16-vuotiaan ottaa tatuoinnin? Ruinannut yli vuoden, haluaisi nimensä käsivarteen

Vierailija
14.03.2022 |

Vielä kun nimi on pitkä ja kaksiosainen, tyyliin Roosa-Maria.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se muista omaa nimeäänsä, että se pitää tatuoida käteen?

Vierailija
22/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoijat eivät tatuoi alaikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietty vähän outoa se oma nimensä tatuoida. Voi tietysti kokeilla kuivamustekynällä tehty kuviointia. Omani halusi rastat tukkaansa. Kerroin, että sitten saat, kun hiukset ulottuvat puoliväliin selkää. Muuten tulee vain sellaiset nysät patkulat päähän. Siinä hiusten kasvua odotellessa menikin sitten ohi koko rastainnostus.

Vierailija
24/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hitossa anna omaa nimeään laittaa, sillehän nauravat variksetkin.

Vierailija
25/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan aidosti vastuullinen tatuoimisen ammattilainen ei tee alaikäisille tatuointeja. Tämä on nykyinen alan käytäntö, tuskin myöskään tyttäresi haluaisi amatööritatuointia!

Vierailija
26/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa oma nimi kädessä.

Sano se sille.

Vierailija
27/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Mut kaikki tekee omat valintansa. Ei mua haittaa jos jollain on oma nimensä vaikka naamassa tatuoituna, mut en mä siihen erikseen lupaa antaisi, sen verran hölmö idea. Kohtahan se täyttää 18 ja voi itse päättää, eli saisi odottaa siihen asti.

Vierailija
28/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikooko tyttäresi huorraksi nimen perään voi sitten tussilla rääpystää hinnasto pylly 5e, suihin3e vaginaan 6e. kiellä totaalisesti vai painostaako häntä joku ottamaan. kiinni otossa ne kyllä ovat hyviä tunnisteita. tyttärellesi on ilmeisesti lorahtanut teko vaiheessa kusta joukkoon 

Vierailija
29/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisyyden saisi nostaa takaisin 21-vuoteen mitä se oli joskus aikoinaan.

Vierailija
30/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää, pitää sitten pojat loitolla. "Ei kannata, nainen näköään rakkaana."

Vierailija
31/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut ottaa tatskaa kun tyttö alkoi sitä ruinata 15v. Ja kuinka ollakaan on siitä minua nyt aikuisena kiittänyt. On yksi harvoista jolla on "puhdas" iho omassa ystäväpiirissään. Ystävät nyt vaivalla poistavat niitä teinitatskoja.

Vierailija
32/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itse sain tatuoinnin tuon ikäisenä. Nyt aikuisena kadun ja suunnittelen sen poistoa. Oli silloin cool. Nyt vain mauton ja nolo.

Vierailija
33/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi enkä edes päästäisi lastani kenenkään sellaisen tatuoitavaksi, joka tatuoi alaikäisiä. Hyvät tatuoijat eivät alaikäisiä tatuoi.

Vierailija
34/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta häntä että naimisiinmeno on mahdotonta jos tatuointi löytyy. Eliminoi niin paljon mahdollisuuksia elämästä... Kerro hänelle tämä niin menee kyllä ohi.

Vierailija
35/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Itse sain tatuoinnin tuon ikäisenä. Nyt aikuisena kadun ja suunnittelen sen poistoa. Oli silloin cool. Nyt vain mauton ja nolo.

Näin kävi myös luokkakaverilleni, joka sai ysiluokkalaisena tatuoinnin olkapäähänsä. Nyt kolmikymppisenä kyseinen tatuointi on peitetty toisella kuvalla.

Vierailija
36/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi vaan sanoisin, että täysi-ikäisenä on vapaa ottamaan mitä tahtoo. Teini-iän ajatuksen juoksu nyt tuppaa usein muuttumaan.

Vierailija
37/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en antaisi, voi ottaa tatuoinnin omilla rahoillaan sitten kun täyttää 18v jos vielä haluaa.

Vierailija
38/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi.

Vierailija
39/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy pimeitä tatuointipaikkoja, jossa tehdään vaikka vauvalle. Äidin oma poika teksti esikoiselle!

Vierailija
40/43 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin, ihan rauhassa ja vaikka jotain hyvää yhdessä syöden, teekupin äärellä asiasta.

Kyselisin ihan aidosti, mitä hän ajattelee ja miksi juuri nyt näin? Avaisin sitten eri näkökulmia, joita olisin pohtinut, ihan kiihkottomasti, etukäteen. Että mitä se tarkoittaisi eri tilanteissa esim. eri työpaikkahaastatteluissa? Pohtisin yhdessä hänen kanssaan. Olisiko jossain tilanteessa jopa tarve siihen, ettei omaa nimeä näkyisi?

Mikä voisi olla sellainen? Mitä positiivisia puolia siitä olisi nyt? Entä 5 vuoden ja 15 vuoden päästä, tai 55 vuotiaana?

Näitä kysymyksiä herättelisin miettimään ja mahdollisimman avoimesti. Sanoisin, että keskustellaan asiasta, mietitään.

Toki äitinä päätät itse, miten teet. Silti, jos äitinä olet vielä mahdollisuudessa estää omalla viisaalla päätöksellä jotain, mitä toinen sitten kovasti harmittelisi jälkeenpäin, jos sen tekisi, ehkä nyt laittaisin jäitä hattuun.

Mutta hyvin rauhallisesti keskustellen ja ollen nuoren ajatuksista silti kiinnostunut. Lämmöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme