Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon Sotilaan uudelleenfilmatisointi

Vierailija
18.08.2015 |

http://www.hs.fi/m/kulttuuri/a1439862319053?jako=2c2b00ef7b4db4d2959b526f26acb53a&ref=og-url

Väinö Linnan Tuntemattomasta sotilaasta tehdään uusi elokuva. Sen olisi tarkoitus ilmestyä vuonna 2017 ja ohjaajana puikoissa toimii Aku Louhimies. Olen itse Tuntematon-fani ja en ole varma mitä mieltä olen tästä uuden elokuvan tekemisestä. Toisaalta tämä uusi versio voi olla erittäin hyvä, mutta Edvin Laineen Tuntematon on jo mielestäni loistava ja moni pitää sitä ainoana ja oikeana versiona. Ainakin aikamoisen haasteen ovat ottaneet työkseen.

Näyttelijävalinnat myös jännittävät. Pelkään, että näyttelijälista on tyyliin Putouksesta otettu ja sillä tehdään hallaa mahdollisesti muuten hyvälle elokuvalle. Olisi mahtavaa nähdä jotain tuntemattomampia kasvoja, jotka oikeasti sopivat rooleihin ja parhaimmassa tapauksessa tekevät todella oikeutta Linnan unohtumattomille hahmoille.

Luulen kyllä, että tähän uuteen versioon kuitenkin panostetaan ja nähdään vaivaa, koska kyseessä on monelle suomalaisille tunnettu ja tärkeä teos. Nykyaikana myös tekniikka on huimasti kehittynyt ja sillä voidaan saada vaikuttavaa jälkeä aikaan.

Mitä mielipiteitä tämä teissä herättää?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän nuo roolit on jaettu ja kapteeni Kaarnanakin PP Petelius. Apuva!

Vierailija
62/63 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä arvosteluja on elokuva saanut; hyvät roolitukset, hyvä tarina, hyvä tekninen toteutus, realistinen, ei mitään hurraa-isänmaallisuutta jne.  Semmoista Band of Brothers -tyyppistä menoa teknisesti, tosin tietysti suomalaisessa kontekstissa. Jokaisessa arvostelussa on todettu, ,että tämä on paras Tuntematon kaikista kolmesta ja että esimerkiksi Rokka on parempi kuin kukaan aiempi. Myös Hirviniemi on erinomainen, samoin Vatanen, eikä kenenkään muunkaan suoritus ole huono, vaan päinvastoin casting on erityisen onnistunut.

Ihmettelen miten paljon osa vastustaa edelleen tätä leffaa. Tämähän on palvelus Linnalle, jos osa nuorisosta leffan nähtyään innostuu romaanin lukemaan. Itselleni on käynyt usein niin, että katson jonkun hyvän leffan ja ihastun, jolloin haluan lukea sen alkuperäisen teoksen (tässä tapauksessa sensuroimaton Sotaromaani). 

Odottelen innolla että pääsen katsomaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se v**un mainostaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme