Tuntematon Sotilaan uudelleenfilmatisointi
http://www.hs.fi/m/kulttuuri/a1439862319053?jako=2c2b00ef7b4db4d2959b526f26acb53a&ref=og-url
Väinö Linnan Tuntemattomasta sotilaasta tehdään uusi elokuva. Sen olisi tarkoitus ilmestyä vuonna 2017 ja ohjaajana puikoissa toimii Aku Louhimies. Olen itse Tuntematon-fani ja en ole varma mitä mieltä olen tästä uuden elokuvan tekemisestä. Toisaalta tämä uusi versio voi olla erittäin hyvä, mutta Edvin Laineen Tuntematon on jo mielestäni loistava ja moni pitää sitä ainoana ja oikeana versiona. Ainakin aikamoisen haasteen ovat ottaneet työkseen.
Näyttelijävalinnat myös jännittävät. Pelkään, että näyttelijälista on tyyliin Putouksesta otettu ja sillä tehdään hallaa mahdollisesti muuten hyvälle elokuvalle. Olisi mahtavaa nähdä jotain tuntemattomampia kasvoja, jotka oikeasti sopivat rooleihin ja parhaimmassa tapauksessa tekevät todella oikeutta Linnan unohtumattomille hahmoille.
Luulen kyllä, että tähän uuteen versioon kuitenkin panostetaan ja nähdään vaivaa, koska kyseessä on monelle suomalaisille tunnettu ja tärkeä teos. Nykyaikana myös tekniikka on huimasti kehittynyt ja sillä voidaan saada vaikuttavaa jälkeä aikaan.
Mitä mielipiteitä tämä teissä herättää?
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:37"]
Budejetti menee kaikkeen turhaan ja elokuva tulee olemaan joka sotakohtauksessa kuin hakkaisi päätä puuhun metsässä. Mukaan joku täysin turha ja puolet elokuvasta vievä susipaska rakkaustarina. Pääosissa salkkareiden kaarti.
Tulossa myös suomen historiaa kunnioittaen suomen oma likainen tusina. Sen sijaan että tehtäisiin historiallisesti tosi ja kiinnostava henkilökuvaus rikollisista suomen sodan aikana tehdään homorakkaus tarina.
Ja tätä paskaa pitäisi kait tukea suomen verovaroin.
[/quote]
Elokuvatuet myöntää Elokuvasäätiö. Elokuvasäätiön hallituksen kokoonpano:
Tupakoivat äidit ovat huonoja äitejä, poikkeuksetta. En ymmärrä kuinka joku laittaa röökäämisen lapsensa terveyden edelle? Pohjasakkaa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:49"]
Tupakoivat äidit ovat huonoja äitejä, poikkeuksetta. En ymmärrä kuinka joku laittaa röökäämisen lapsensa terveyden edelle? Pohjasakkaa.
Täh? Miten tää liittyy Tuntemattoman sotilaan uudelleenfilmatisointiin? Vaihdetaanko sotilaat tupakoiviin äiteihin? Mielenkiintoista. :))
[/quote]
Tiesittekö että elokuva tehdään verorahoilla? Sen pitäisi olla ilmainen suomalaisille, olemmehan jo maksaneet sen...
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:49"]
Täh? Miten tää liittyy Tuntemattoman sotilaan uudelleenfilmatisointiin? Vaihdetaanko sotilaat tupakoiviin äiteihin? Mielenkiintoista. :))
[/quote]
[/quote] joo kyl ne vaihetaan
Minä aion kyllä katsoa sen sitten!!!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:08"]
Haluaisin joskus nähdä Täällä Pohjantähden Alla uusintaversion.
[/quote]
Sulla on mennyt jotain ohi?
[/quote]
On tainnut mennä.. Tosin hän on onnekas, oli nimittäin sellaista kuraa se Koivusalon versio.
[/quote]
Juu nii olikin mennyt kun rupesin muistelemaan. En ole nähnyt enkä haluakaan arvostelujen perusteella. Että sori muistamattomuuteni :)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:08"]
Haluaisin joskus nähdä Täällä Pohjantähden Alla uusintaversion.
[/quote]
Sulla on mennyt jotain ohi?
[/quote]
On tainnut mennä.. Tosin hän on onnekas, oli nimittäin sellaista kuraa se Koivusalon versio.
[/quote]
Juu nii olikin mennyt kun rupesin muistelemaan. En ole nähnyt enkä haluakaan arvostelujen perusteella. Että sori muistamattomuuteni :)
[/quote]
Juu, ei todellakaan kannata katsoa. Uudelleen filmatisointi tästä ei olisi huono ajatus, huonommaksi ei voi mennä! Suurin yllätys elokuvassa on se, ettei Pekko pölähdä mukaan jostain puskasta.
MINÄ EN OLE LÖYTÄNYT SITÄ VIELÄ NETISTÄ SITÄ -55!!!!!
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä näyttelijävalinnoista. En kestä jos siinä on taas ne samat pärstät. Ja Krista Kosonen vielä johonkin lotan rooliin. Alkuperäinen Tuntematon on hyvä ja kestää katsomisen edelleen. Epäilen ettei tästäkään saada yhtä hyvää saati parempaa.
Ihmettelen kuinka vakuutusyhtiöni laittaa rahaa elokuvan tekemiseen. Olen vissiin maksanut likaa vakuutusmaksuja.
Mollbergin versio on ainoa oikea. Älkää enää tehkö uutta, menee maku koko hommasta.
No vitsit, mitä kommentteja!! Eihän uusi versio vähemmä yhtään alkuperäisen elokuvan arvoa! Antaa toisen kuvata, kun kerran rahoituksenkin sai.
Mulle läheisin hahmo on ollut Hietanen, niin kirjassa kuin leffassakin. K-P Toivonen olis siihen hyvä!! Lehdoksi ehdottomasti Eero Aho. Rokka vois olla vaikka Kari Hietalahti - Rokkahan ei mikään nuori mies ollut.
Veikkaukseni
Lammio - Cheek
Rokka - Jaajo
Eivätkö ne muita aiheita keksi? Tuolla saralla on kaikki tarpeellinen ja enemmänkin nähty.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:35"]
Ei olis tarvis. Se alkuperäinen, Edvin Laineen ohjaamana 1955, on tehty niin hyvin, ettei päivityksiä tarvita. Turhaa hommaa.
[/quote]
Ei kovinkaan moni uudelleenfilmatisointi ole parempi, kuin alkuperäinen.
En ymmärrä miksi tämäkin pitä tehdä..
Itsenäisyyspäivään kuuluu aito ja alkuperäinen Tuntematon.
Ei pidä.päivittää. Ne vanhat ovat niin ikonisia ja hyviä, että näidenbpäivitysten on pakko saada mainetta rivouksilla ja kiroilulla ja juopottelulla. Ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:12"]Veikkaukseni
Lammio - Cheek
Rokka - Jaajo
[/quote]
:DDD
Budejetti menee kaikkeen turhaan ja elokuva tulee olemaan joka sotakohtauksessa kuin hakkaisi päätä puuhun metsässä. Mukaan joku täysin turha ja puolet elokuvasta vievä susipaska rakkaustarina. Pääosissa salkkareiden kaarti.
Tulossa myös suomen historiaa kunnioittaen suomen oma likainen tusina. Sen sijaan että tehtäisiin historiallisesti tosi ja kiinnostava henkilökuvaus rikollisista suomen sodan aikana tehdään homorakkaus tarina.
Ja tätä paskaa pitäisi kait tukea suomen verovaroin.