Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilön ensimmäinen harjoittelu

Vierailija
18.08.2015 |

Haluaisin vertaistukea ja mielipiteitä.. Olen tekemässä ekaa harjoittelua ja opettelen vaipanvaihtoa ja haapanoita, kaikkea perushoidon liittyvää.. Olen kuitenkin tavallaan järkyttynyt, en todellakaan halua tehdä tuota perushoito työkseni. Pelottaa, että joudun hetken työskentelemään sairaanhoidossa vanhuspuolell, jos en heti saa kätilön virkaa.. Ahdistavaa :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mikä on haapana muuten kuin se lintu, mutta älä pelkää, kätilön työssä lentävät eritteet missä tahansa työpaikassa, ei vanhustenhoito voi olla sen pahempaa.

Vierailija
2/5 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhusyen hoito on tosi paljon rankempaa kuin nulrten, pääasiassa terveiden naisten ja lasten hoitotyö. Minulle tuo vanhustenhoidon ja myöhemmin kotihoidon harjoittelu oli rankimnat, iltaisin ihan itketti että millaisissa oloissa maamme vanhukset ovat :/

hain aktiivisesti kesätöitä ja myöhemmin töitä enemmän kätilöpuolelta, aina natsasi. Enkä ollut edes mikään kympin oppilas, panostin työhakemukseen ja haastattelutilanteisiin sekä kätilötyön harjoittelupaikoissa yritin antaa itsestäni luotettavan ja ahkeran kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap, et tietenkään saa heti virkaa. Mutta hae aktiivisesti pätkätöitä gyne/lapsivuode/ synnytyspuolelle.

Vierailija
4/5 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö valmistuu samalla myös sairaanhoitajaksi, kuten varmasti tiesitkin. Ensimmäisessä harjoittelussa eli perusharjoittelussa harjoitellaan nimensä mukaisesti ihmisen perustarpeista huolehtimista, ja se tehdään tavallisesti vanhuspuolella. Mitä pidemmälle pääset opinnoissa, sitä enemmän alkaa olla sinulle kiinnostavaa eli kätilön työtä.

Varaudu siihen, että osa perusvaiheen harjoitteluista on tämänkin jälkeen kaukana kätilön työstä. Yritä kuitenkin saada niistä mahdollisimman paljon irti! Itse olen vasta myöhemmin työuralla osannut arvostaa joitakin sellaisia harjoitteluja, joita suorittaessa on todellakin ollut tippa linssissä.

Onnea opintoihin!

Vierailija
5/5 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppaavista viesteistä! Kirjoitusvirheitä juu saattaa olla myös automaattisen tekstinsyötön takia..:) epävarmuus on vain tosi kamalaa.. Kuitenkin tulevaisuutta koskeva tärkeä ratkaisu.