Kauanpa kesti ihmisten jaksaminen. Nyt jo valitetaan polttoaineen, energian ja ruuanhinnan noususta.
Ukrainan kansa elää sodassa ja täällä ei kestetä kulujen kasvua, vaikka voi itse olla seuraava kohde. Uskomatonta.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Eroa Sanna!
Varmaa olisi parasta hajottaa hallitus nyt ja järjestää uudet vaalit heti Ukrainan kriisin jälkeen.,,
Vierailija kirjoitti:
Eroa Sanna!
Mitä se hyödyttää? Eikä pakotteita muka olisi laitettu päälle jos pm olisi joku muu? Oletko naiivi vai vaan tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Se että me kidutaan köyhyydessä ei auta ukranalaisia yhtään, eikä lopeta sotaa.
Todellista köyhyyttä on silti edelleen harvalla. Se että hassaa rahansa on kokonaan eri stoori. Ja tätä kansanosaa kyllä riittää: peli ja päihderiippuvaisia.
Jättää alkoholia, tupakkaa, ym vähemmälle niin jää rahaa perustarpeisiin. Omia valintoja, suurimmanosan turha nyyhkiä. Vain harvalla niin tiukkaa, ettei valinnoillaan pysty vaikuttamaan.
Olisi helppo keino laskea hintoja alentamalla veroja.
Huomattavan hiljaista minusta on siihen nähden, että peltoja ei ole varaa kylvää, ministeri ilmoittaa ruuan hinnan tuplaantuvan jne. Ei ole valtio vielä pukahtanut miten tilanteesta on tarkoitus selvitä. Kaikki järkevät ihmiset olettavat että jonkinlaisia poikkeusjärjestelyjä on tulossa, mutta kun niistä ei vihjata niin tässä vain odotellaan ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Jos jossain toisessa maassa soditaan niin miksi minun pitäisi hyväksyä asia että minulla suomessa ei ole rahaa ruokaan ja pakollisiin asioihin mitä tämä yhteiskunta ja yritykset vaatii
Siksi että niin se maailma nykyään toimii, maat on riippuvaisia toisistaan eikä se sun itkemiselläsi mihinkään muutu. Ja jos muuttuukin, niin ainoastaan valtavien talousshokkien kautta.
Asiantuntija arvioi: Näin Venäjän hybridivaikuttaminen lisääntyy Suomessa lähikuukausina https://www.is.fi/digitoday/art-2000008679842.html
Ovat näköjään jo aloittaneet.
Tänään on jo näkynyt monta ketjua täynnä r¥ssäpropagandaa.
Tämä vain yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi helppo keino laskea hintoja alentamalla veroja.
Veroja tarvitaan rahoitukseen. Ei niitä voi laskea. Nyt vaan jokaisen karsittava kulutustaan. Lähes kaikilla on tähän mahdollisuus, jos löytyy tahtoa.
Osa vaan on tätä heikkoa osaa, joka alkuun kovasti mukana, mutta itse ei olekaan valmis tinkimään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha syyttää ukrainalaisia. Syyttäkään hallitusta. Sen syytä kaikki.
Ihan itse suomalaiset äänestivät tämän hallituksen. Vaalien suuri teema oli ilmastonmuutos. Mitään muuta tässä ei nyt pyydetä edes, kuin juuri niiden ilmastotoimien tekemistä.
Osan ongelmasta hallitus on jo aiemmilla päätöksillään saanut aikaan (esim turpeen kohdalla, polttoaineiden sekoittelumääräyksillä jne).
Mutta kaikki ,mitä kansalaisilta nyt odotetaan on just niitä toimia, jotka se hallituspuolueita äänestäessään hyväksyivät ilmaston hyväksi.
Ilmasto kiittää, kun lämmitystä vähennetään. Ilmasto kiittää, kun autoilua vähennetään. Ilmasto kiittää kun syötte enemmän niitä vihanneksia lihojen sijaan. - Kaikki tuo siis ihan just sitä, minkä puolesta äänestitte. Nyt tuo kaikki tulee ikään kuin bonuksena siitä hyvästä, että hinnat ovat niin korkeat, että ihmiset oma-aloitteisesti päätyvät energian säästämiseen. Tähän EUn komission puheenjohtaja von der Leyenkin hiljan pitämässään puheessa teitä kehotti.
Jep. Se on nyt turha hifistely ja muka-ilmastoystävällisyys ohi ja todellisuus astunut tilalle.
Kunhan tuo yksi hullu saadaan lakkaamaan riehumasta Ukrainassa, vapaa markkinatalous etsiytyy uudelleen tasapainoon. Mutta se tosiaan edellyttää sitä ettei se hullu pääse lakkauttamaan vapaata markkinataloutta täälläkin. Eli tukea Ukrainaan ja kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Jos jossain toisessa maassa soditaan niin miksi minun pitäisi hyväksyä asia että minulla suomessa ei ole rahaa ruokaan ja pakollisiin asioihin mitä tämä yhteiskunta ja yritykset vaatii
Nytkö Venäjän instapellet itkee täällä kun eivät enää pääse instaansa.
Nautitaan rauhasta, ei ole mitään ongelmaa jos sota ei tule tänne, ei kiinnosta yhtään mitä tuotteet maksaa, ihan sivuseikka oikeiden ongelmien rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha syyttää ukrainalaisia. Syyttäkään hallitusta. Sen syytä kaikki.
Ihan itse suomalaiset äänestivät tämän hallituksen. Vaalien suuri teema oli ilmastonmuutos. Mitään muuta tässä ei nyt pyydetä edes, kuin juuri niiden ilmastotoimien tekemistä.
Osan ongelmasta hallitus on jo aiemmilla päätöksillään saanut aikaan (esim turpeen kohdalla, polttoaineiden sekoittelumääräyksillä jne).
Mutta kaikki ,mitä kansalaisilta nyt odotetaan on just niitä toimia, jotka se hallituspuolueita äänestäessään hyväksyivät ilmaston hyväksi.
Ilmasto kiittää, kun lämmitystä vähennetään. Ilmasto kiittää, kun autoilua vähennetään. Ilmasto kiittää kun syötte enemmän niitä vihanneksia lihojen sijaan. - Kaikki tuo siis ihan just sitä, minkä puolesta äänestitte. Nyt tuo kaikki tulee ikään kuin bonuksena siitä hyvästä, että hinnat ovat niin korkeat, että ihmiset oma-aloitteisesti päätyvät energian säästämiseen. Tähän EUn komission puheenjohtaja von der Leyenkin hiljan pitämässään puheessa teitä kehotti.
Jep. Se on nyt turha hifistely ja muka-ilmastoystävällisyys ohi ja todellisuus astunut tilalle.
Ihan itse te siellä Venäjällä äänestitte putlerin valtaan.
Kärsikää nyt seuraukset tai tehkää vallankaappaus.
Suomen hallitus on täysin syytön teidän sotaanne.
Up