Ihmiset, jotka suuttuvat helposti ja kiukuttelevat
Siis ihan aikuisia ihmisiä, etenkin naisia... Sanot muka jotain ja heti alkaa kiukuttelu ja mykkäkoulu. Esimerkiksi yhdellä työkaverillani on tapana vitsailla piikitellen muita... Esimerkiksi minä osaan ottaa tällaisen ihan huumorilla enkä loukkaannu, MUTTA, kun piikittelen takaisin, niin loukkaannutaan :D ihan sairasta. Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa? Joku persoonallisuushäiriö? Vai olenko minä se outo, kun en ikinä suutu mistään pienestä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse koskaan suutu ns. pikkuasioista, niin ehkä sulla ei ole muodostunut kovin terävää käsitystä siitä missä muilla ihmisillä se raja keskimäärin menee. Tuleeko tehtyä ehkä helpommin ylilyöntejä? Muutenkin suosittelen jättämään piikittelyt pois, etenkin jos tuntuu että on eri sfääreissä kuin muut.
En tee ylilyöntejä. Vastaan samalla mitalla takaisin. Ap
Pystytkö antamaan esimerkkejä? Kun kytee vielä epäilys että ehkä et kuitenkaan hoksaa että kyse ei olekaan ns. samasta mitasta.
Annoin jo esimerkin tuosta kirjoitusvirheestä. Toinen vaikka sellainen, että lähden sovitusti töistä klo 13, niin tämä työkaveri tokaisee "niin vain sitä lähdetään ja jätetään muut pulaan" ja nauraa virnistää päälle. On huumoria ja esimiehen kanssa sovittu. Jos hän lähtee sovitusti aiemmin tai tulee myöhemmin ja tästä vitsaillaan samalla tavalla esim. "niin sitä vaan tullaan myöhässä" tai "sitä vaan lähdetään töistä aiemmin", niin suuttuu ja vastaa kireästi "tämä oli kyllä ihan pomon kanssa sovittu" ja mykkäkoulua. Ap
Tuo kuvailemasi ihmistyyppi on kamalin kaikista. Sano vielä, että tällä on lauma "alamaisia", jotka yrittävät miellyttää häntä?
"Ihan hävettää sanoa, mutta jos olen valmiiksi jo väsynyt, kiireinen ja ärtynyt, ei tarvii paljon, että kiroilen tuntemattomalle ja näytän keskisormea. Palaa käämit. Saatan sanoa ilkeästi asiakaspalvelijalle ja tööttäillä liikenteessä. Joskus näytän keskaria. Olen keski-ikäinen nainen."
MIten suhtaudut, kun sinulle tehdään tuota samaa?
Naurettaviahan nämä tällaiset ap:n kuvailemat tyypit ovat. Helpommalla pääsee kun pistää samalla tavalla takaisin ja naureskelee muutenkin niiden sekojutuille. Mahdollisimman vähän kontaktia näihin ja keskittyy hoitamaan omat työt.
Suomalainen tyyli on osoittaa virheitä ja tuottaa toiselle häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan olla sellainen, että tulistun helposti. Ihmiset saattavat ärsyttää minua. Ei välttämättä isot asiat, mutta pienet asiat.
Tarvitsen kumppaniksi sellaisen, joka on rauhallinen. Jos toinen on samanlainen, olemme toistemme kurkussa kiinni alta aika yksikön.
Osaan pyytää anteeksi ja olen myös pahoillani käytöksestäni.
Onko syynä tähän ”tulisuuteen” masennus tai persoonallisuus, en osaa sanoa.Ihan hävettää sanoa, mutta jos olen valmiiksi jo väsynyt, kiireinen ja ärtynyt, ei tarvii paljon, että kiroilen tuntemattomalle ja näytän keskisormea. Palaa käämit. Saatan sanoa ilkeästi asiakaspalvelijalle ja tööttäillä liikenteessä. Joskus näytän keskaria. Olen keski-ikäinen nainen.
Sietääkin hävetä. Tuollaisen äkkipikaisuuden takia naisia pidetään tyhminä.
Kyllä jotkut miehetkin ovat samanlaisia. Ei ole sukupuolesta riippuvaista. Saatan sietää paljonkin, mutta sitten raja tulee vastaan.
Sille ei vain voi mitään.
On ihmisiä jotka osaa nauraa vain toisille ei itselleen. Toisen moka on hauska mutta oma moka käännetään jonkun toisen viaksi tai peitellään ja he**etti on valloillaan jos joku erehtyy naureskelemaan.
Näitä on töissä ja sukulaisissa. Ne on niitä erehtymättömiä ja virheettömiä ihmisiä joilla on omasta mielestään oikeus tuoda kaikkien virheet tavalla tai toisella esiin. Normi ihminen olisi sanonut että korjaa toi typo muuten on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan olla sellainen, että tulistun helposti. Ihmiset saattavat ärsyttää minua. Ei välttämättä isot asiat, mutta pienet asiat.
Tarvitsen kumppaniksi sellaisen, joka on rauhallinen. Jos toinen on samanlainen, olemme toistemme kurkussa kiinni alta aika yksikön.
Onko syynä tähän ”tulisuuteen” masennus tai persoonallisuus, en osaa sanoa.Ihan hävettää sanoa, mutta jos olen valmiiksi jo väsynyt, kiireinen ja ärtynyt, ei tarvii paljon, että kiroilen tuntemattomalle ja näytän keskisormea. Palaa käämit. Saatan sanoa ilkeästi asiakaspalvelijalle ja tööttäillä liikenteessä. Joskus näytän keskaria. Olen keski-ikäinen nainen.
Sietääkin hävetä. Tuollaisen äkkipikaisuuden takia naisia pidetään tyhminä.
Kyllä jotkut miehetkin ovat samanlaisia. Ei ole sukupuolesta riippuvaista. Saatan sietää paljonkin, mutta sitten raja tulee vastaan.
Sille ei vain voi mitään.
Miksi vastata noiden naisulisijoiden viesteihin? Niillä ei ole mitään muuta sanottavaa kuin "miksi naiset y h y y y h y y uliuliuu" päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että myönnät toimivasi näin. Nyt vain alat opetella pois tällaisesta käytöksestä. Mikäli et keksi että miten niin käänny ammattilaisen puoleen. Uskon et saat ratkaisut ihan muutamalla käyntikerralla. Samalla oma elämänlaatua kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että myönnät toimivasi näin. Nyt vain alat opetella pois tällaisesta käytöksestä. Mikäli et keksi että miten niin käänny ammattilaisen puoleen. Uskon et saat ratkaisut ihan muutamalla käyntikerralla. Samalla oma elämänlaatua kohenee.
Olen tosiaan ollut niin kuormittunut arjesta, myönnän. Kiire, väsymys ja oma riittämättömyyden tunne siitä, ettei pysty tekemään tarpeeksi. Tuohon kun joku kuspää tulee vielä tööttäilemään, niin minulla kyllä palaa käämit. Kävelen ulos autosta ja työnnän keskisormen toisen tuulilasiin kiinni. Naisena on se hyvä puoli, että miehet eivät sentään kehtaa käydä päälle. Miehenä olisin saanut monta kertaa turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan sentään hävetä, ja pyytää anteeksi. Jotain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosiaan ollut niin kuormittunut arjesta, myönnän. Kiire, väsymys ja oma riittämättömyyden tunne siitä, ettei pysty tekemään tarpeeksi. Tuohon kun joku kuspää tulee vielä tööttäilemään, niin minulla kyllä palaa käämit. Kävelen ulos autosta ja työnnän keskisormen toisen tuulilasiin kiinni. Naisena on se hyvä puoli, että miehet eivät sentään kehtaa käydä päälle. Miehenä olisin saanut monta kertaa turpaan.
Ne on pienet asiat, jotka ärsyttää, ei niinkään isot. Maa voi paeta alta, ja ei haittaa. Mutta sitten joku pieni ylimielisyys tai vittuilu niin sitä hermostuu.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen tyyli on osoittaa virheitä ja tuottaa toiselle häpeää.
Valitettavasti oli vuoden päivät työkaveri, joka etsimällä etsi jotain näpäytettävää ja mieluiten aina muiden kuullen. Hän itsehän ei tehnyt mielestään koskaan mitään virheitä ja osasi kaiken erinomaisesti. Kerran kuulijoina olikin ihmisiä, jotka eivät sietäneet minuun kohdistunutta asiatonta käytöstä ja tekivät valituksen esimiehellemme. Hyvä, että valitus meni tuota kautta. Ei toki pyytänyt koskaan anteeksi, mutta nyt esimieskin sai tarpeekseen, kun asiakkaatkin jo tekivät valituksen. Itse en ehtinyt jättää yhtäkään valitusta, mutta muut työkaverit olivat jo vuosien mittaan.
Yleensä narsistisia piirteitä omaava ihminen (ellei jopa aito narsisti) on tuollainen, että tykkää piikitellä ja kiusata muita minkä ehtii, mutta, kun häneen kohdistuu samaa mitä tekee muille, niin ei voi sietää sellaista ja loukkaantuu verisesti ja tällä loukkaantumisella yrittää saada muut häpeämään itseään ja nuolemaan hänen varpaitaan. Nauttii siitä, kun saa toisen tuntemaan itsensä huonona ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse koskaan suutu ns. pikkuasioista, niin ehkä sulla ei ole muodostunut kovin terävää käsitystä siitä missä muilla ihmisillä se raja keskimäärin menee. Tuleeko tehtyä ehkä helpommin ylilyöntejä? Muutenkin suosittelen jättämään piikittelyt pois, etenkin jos tuntuu että on eri sfääreissä kuin muut.
Pystytkö antamaan esimerkkejä? Kun kytee vielä epäilys että ehkä et kuitenkaan hoksaa että kyse ei olekaan ns. samasta mitasta.
Annoin jo esimerkin tuosta kirjoitusvirheestä. Toinen vaikka sellainen, että lähden sovitusti töistä klo 13, niin tämä työkaveri tokaisee "niin vain sitä lähdetään ja jätetään muut pulaan" ja nauraa virnistää päälle. On huumoria ja esimiehen kanssa sovittu. Jos hän lähtee sovitusti aiemmin tai tulee myöhemmin ja tästä vitsaillaan samalla tavalla esim. "niin sitä vaan tullaan myöhässä" tai "sitä vaan lähdetään töistä aiemmin", niin suuttuu ja vastaa kireästi "tämä oli kyllä ihan pomon kanssa sovittu" ja mykkäkoulua. Ap
Tuo kuvailemasi ihmistyyppi on kamalin kaikista. Sano vielä, että tällä on lauma "alamaisia", jotka yrittävät miellyttää häntä?
Kyllä hänellä on ainakin työpaikalla ympärillään sellaisia ihmisiä, jotka hännystelee häntä. Kaikille hän kyllä vitsailee, mutta kaikki eivät vitsaile hänelle takaisin. Me, jotka vitsaillaan saadaan yleensä tätä lapsellista kiukuttelua ja mykkäkoulua osaksemme. Kovin pitkävihainen ei ole, koska saattaa jo seuraavana päivänä jatkaa samaa huulen heittoaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Naurettaviahan nämä tällaiset ap:n kuvailemat tyypit ovat. Helpommalla pääsee kun pistää samalla tavalla takaisin ja naureskelee muutenkin niiden sekojutuille. Mahdollisimman vähän kontaktia näihin ja keskittyy hoitamaan omat työt.
Näin juuri. Kyllä pistän samalla mitalla takaisin. Onneksi itse en tunne montaa tällaista. Muistan jo joskus ala-asteella, kun tällaiset luokan suosituimmat tytöt olivat tällaisia, että piikittelivät ja lällättelivät muille, mutta eivät missään nimessä sietäneet sitä, että heihin kohdistuu samaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka osaa nauraa vain toisille ei itselleen. Toisen moka on hauska mutta oma moka käännetään jonkun toisen viaksi tai peitellään ja he**etti on valloillaan jos joku erehtyy naureskelemaan.
Näitä on töissä ja sukulaisissa. Ne on niitä erehtymättömiä ja virheettömiä ihmisiä joilla on omasta mielestään oikeus tuoda kaikkien virheet tavalla tai toisella esiin. Normi ihminen olisi sanonut että korjaa toi typo muuten on hyvä.
Kyllä,
Meillä töissä tällainen ”hauska vitsinvääntäjä” työkaveri muuttuikin yhtäkkiä työpaikkakiusatuksi, kun hänelle ei oltukaan mieliksi.
Siinä oli sitten selvittelemistä esimiesten kanssa useamman kuukauden ajan, että kuka on sanonut ja mitä.
Onneksi ei tarvitse enää työskennellä kovin usein hänen kanssaan.
Tuollaiset lapselliset mököttäjät saisi ampua kuuhun. Todella raskaita ja omahyväisiä ihmisiä. Ehkä kamalin ihmistyyppi. Juuri tyypillinen kiusaaja, joka tykkää toisten kustannuksella tehdä pilaa, mutta ei siedä sitä, että pilkka osuu joskus omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työkaverisi suuttuu herkästi ja sinä olet kostonhimoinen.
Tuollaiset herkästi suuttuvat muita pilkkaavat sietääkin saada takaisin samalla mitalla. He naamioivat ilkeytensä huumoriksi. Siksi he itse suuttuvat, kun heitä kohdellaan samalla tavalla. Normaali ihminen osaa myös nauraa itselleen, mutta tällainen herkästi suuttuva ei osaa, koska ei koe itsessään mitään vikaa. Ettäs muut kehtaavat nauraa hänelle... Vaikka juuri 10 min sit nauroi itse toisen kömmähdykselle.
Joku kiukuttelija-Tiina käy täällä alapeukuttamassa.
Tuollaisen liiallisen vitsailun voi tietty ottaa sillä tavalla, eli kun sitä ehkä asiastonta vitsailua tulee, kysyy että mitenkä kyseinen asia vaikuttaa vitsailijaan ja mistä syystä on ottanut asian puheeksi ja mikä tarkoitus sillä mahtaa olla.
Esim mikäli puuttuu pukeutumiseen, lihomiseen tai johonkin muuhun omasta mielestään hauskalla tavalla muiden läsnä ollessa, kysyy häneltä ihan viattomasti, että mitenkä nuo asiat mahtaa hänelle kuulua ja miksi puhuu niistä. Tämä tietysti ihan asiallisesti ilman, että näyttää yhtään ärtymystään.