Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei henkisesti enää jaksa? Korona, Ukraina, parisuhdeongelmat ym.

Vierailija
13.03.2022 |

Ollaan riskiryhmäperhe, jonka vuoksi pelätty ja vältelty koronaa kaksi vuotta. Harrastukset ja ystävien tapaamiset jääneet tämän vuoksi. Henkisesti menty siis todella tiukoilla kaksi vuotta, ollut kova huoli ja pelko läheisten terveyden ja hengenkin puolesta. Nyt siihen päälle Ukrainaan liittyvät asiat ahdistaa paljon. Ja avioliiton tila pahempi kuin surkea. Lasten kanssa pitää kuitenkin yrittää pitää arjesta kiinni.

Mitä jos ei enää vain jaksa? En kestä enää töissä, muutenkin vaikea olla. Olen fysioterapeutti, eli pitäisi vieläpä jaksaa auttaa muita vaikka oma pää hajoaa. Oon ollu ahdistuksen takia saikullakin ja pidin vuorotteluvapaata puoli vuotta, mutta ei mitään apua ahdistukseen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä.

Vierailija
2/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kaikilla syöpähoidot menossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät keskustelut älykkäiden ihmisten kanssa, sen voimin pitäisi päästä eteenpäin edes päivä kerrallaan vaikka välissä olisi myös vähemmän älykkäitä keskusteluja.

Voisiko avioliiton purkaa?

Vierailija
4/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei saa puhua, mutta useammalla taviksella meinaa pää levitä nyt stressin vuoksi. Työnantajat ilahtuu, kun jengi joutuu saikulle ja laajasti.

Vierailija
5/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa niin ahdistaa minuakin. Pitkä tarina, mutta sanonpa, että olen ihan todella kusessa ollut jo vuosikausia ennen koronaa ja korona päälle ja nyt tämä sota. Mutta ei auta pelätä, kun ei tämä pelkäämällä parane. Elämä ei monelta osin ole meidän hallinnassa. Nytkin jollain hupsulla miehellä on käsi ydinasenapilla ja ei ole mitään tehtävissä tavallisella ihmisellä, jos päättää painaa sitä kiukkupäissään. Ajattelen nyt itse niin, että niin kauan kuin on elämää, on toivoa, ja kun se päättyy joskus niin Jumala auttakoon sitten. Pelkäämällä lakkaa elämästä jo nyt, kun vielä on elämää.

Vierailija
6/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ammattilaisen kanssa juttelemassa? Suosittelen sulle lämpimästi nyt avun hakemista omaan tilanteeseen . Psykososiaalista tukea. Tiedät itse että keho, mieli tai molemmat antaa jossain kohtaa periksi ja niitä kerätään sitten kauan kasaan.

T toinen fysioterapeutti

Vierailija
7/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ensin alkuun uutiset ja some kokonaan kiinni viikoksi. Menette puolisosi kanssa syömään (kyllä, ravintolaan), juttelette hyvistä asioista ja harrastatte seksiä.

Vierailija
8/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät keskustelut älykkäiden ihmisten kanssa, sen voimin pitäisi päästä eteenpäin edes päivä kerrallaan vaikka välissä olisi myös vähemmän älykkäitä keskusteluja.

Voisiko avioliiton purkaa?

Ystävyyssuhteet on hiipuneet kun koronan takia ei ole voitu juuri tavata. En tiedä mistä löytäisin niitä älykkäitä keskusteluja, enkä tiedä haluaisiko kukaan niitä kanssani käydä, kun ei minulla ole nyt niin paljon muille annettavaa (henkisesti), kun olen niin loppu. Ap

Vierailija
9/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei kestä ikuisesti.

Myös tämä monille hyvin raskas aika on joskus vain hyvin ikävä muisto.

Mennään eteenpäin ja jos lunta tulee tupaan niin anti tulla vaan, mennään kohti tulevaa.

Vierailija
10/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt ammattilaisen kanssa juttelemassa? Suosittelen sulle lämpimästi nyt avun hakemista omaan tilanteeseen . Psykososiaalista tukea. Tiedät itse että keho, mieli tai molemmat antaa jossain kohtaa periksi ja niitä kerätään sitten kauan kasaan.

T toinen fysioterapeutti

Kiitos tsempistä. Olen minä käynyt työterveydessä juttelemassa, hoitajalla ja psykologilla. Oli siitä vähän apua siihen hetkeen, mutta käyntejä sai vain muutaman ja kun stressin aiheita tulee koko ajan vain lisää (nyt Ukrainakin), niin tuntuu että tilanteeni vain pahenee. Ap

Vierailija
11/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ensin alkuun uutiset ja some kokonaan kiinni viikoksi. Menette puolisosi kanssa syömään (kyllä, ravintolaan), juttelette hyvistä asioista ja harrastatte seksiä.

Voi kunpa olisikin noin helppoa. Somea olen rajoittanut jo kauan sitten, en juuri facessakaan koskaan käy. Puoliso ei pyynnöistäni huolimatta lähde kanssani edes kävelylle. Seksiä ei tee kummankaan mieli, koska liitossa menee niin huonosti. Ap

Vierailija
12/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan sota on viimeinen josta huolisssaan pitää tai edes kannattaa olla.

Kun siihen ei tavallinen ihminen voi mitenkään omilla toimillaan vaikuttaa.

Ei mitenkään.   Se mikä on tullakseen se tulee, eikä sille mahda yhtään mitään.

Pitää pyrkiä selvittämään ja korjaamaan niitä asioita, joihin itse pystyy vaikuttamaan.

Koronaakin varten ovat rokotukset,  joilla voidaan taudin vaikein muoto ehkäistä.

Pitää välissä uskaltaa myös elää, etsiä jotain vaihtelua ja virkistystä siihen tiukkaan ja ahdistavaan arkeen.   Katella muita ihmisiä, jotka uskaltavat liikkua ja käydä jossain, vaikka kuuluvatkin riskiryhmään.

Avioliitto-ongelmat ovat niin hlökohtaisia, ettei toiset voi niihin kantaa syvällisesti ottaa.

Mutta nekin voidaan jotenkin selvittää, joko huonolla tai paremmalla lopputuloksella, pääasia on aina että joku ratkaisu tulee,  jos se helpottaa, vaikka se ratkaisu erittäin vaikea olisikin.

Ja toisekseen, todella, siis todella kannattaisi jutella ulkopuolisen ihmisen kanssa, ammattiauttajan.    Jo se se saa sanottua äännen omat rassaavat ongelmansa ja joku kuuntelee, tuo pienen helpotuksen.

Vierailija
13/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko aika lopettaa se oman navan tuijottaminen.

Vierailija
14/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lohduttaa niin ahdistaa minuakin. Pitkä tarina, mutta sanonpa, että olen ihan todella kusessa ollut jo vuosikausia ennen koronaa ja korona päälle ja nyt tämä sota. Mutta ei auta pelätä, kun ei tämä pelkäämällä parane. Elämä ei monelta osin ole meidän hallinnassa. Nytkin jollain hupsulla miehellä on käsi ydinasenapilla ja ei ole mitään tehtävissä tavallisella ihmisellä, jos päättää painaa sitä kiukkupäissään. Ajattelen nyt itse niin, että niin kauan kuin on elämää, on toivoa, ja kun se päättyy joskus niin Jumala auttakoon sitten. Pelkäämällä lakkaa elämästä jo nyt, kun vielä on elämää.

Hei ihan oikeasti, ei ole tulossa mitään ydinpommia ja tuskin tulee sota Suomeenkaan. Älä lue maikkarin uutisia ja lopeta ehdottomasti palstailu täällä tai älä ainakaan avaa sotaan liittyviö ketjuja.

Roskalehdet haluavat lietsonnalla ja raflaavilla otsikoilla lukijoita ja Putinin (ja venäläisten ihan historiassakin) sodankäyntiin kuuluu pelottelu ydinaseiskuilla, joita se ei edes aio toteuttaa. Nyt pois netistä ja yritä keskittyä oman ja perheesi hyvinvoinnin kohentamiseen. Tsemppiä! <3

Vierailija
15/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloituksesta sellaista vaikutelmaa tullut, että omaan napaansa tuijottaisi. Ilmeisesti huolissaan läheisistään ja työkseenkin vain auttaa muita.

Vierailija
16/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti, ei ole tulossa mitään ydinpommia ja tuskin tulee sota Suomeenkaan. Älä lue maikkarin uutisia ja lopeta ehdottomasti palstailu täällä tai älä ainakaan avaa sotaan liittyviö ketjuja.

Roskalehdet haluavat lietsonnalla ja raflaavilla otsikoilla lukijoita ja Putinin (ja venäläisten ihan historiassakin) sodankäyntiin kuuluu pelottelu ydinaseiskuilla, joita se ei edes aio toteuttaa. Nyt pois netistä ja yritä keskittyä oman ja perheesi hyvinvoinnin kohentamiseen. Tsemppiä! <3

Toivotaan näin. Elämä on arvaamaton ja sota on enemmän sääntö kuin poikkeus ja valtaapitävilläkin on mt -ongelmia. Mutta toivottavasti voidaan kaikki kohta huokaista helpotuksesta.

Vierailija
17/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan pää meinaa enää kestää. Pakko jäädä sairauslomalle. Olen luokanope, enkä vain pysty enää kaikkeen kuormitukseen.

Vierailija
18/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aloituksesta sellaista vaikutelmaa tullut, että omaan napaansa tuijottaisi. Ilmeisesti huolissaan läheisistään ja työkseenkin vain auttaa muita.

On se oman navan tuijottamista jos ulisee kuinka ei jaksa enää, kun ne muut on kuitenkin niitä sairaita. Ja Ukrainan sota nyt on ihan turha murhe menettää mielenterveyttään.

Vierailija
19/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta median seuranta.

Etsi harrastuksia, voi vaikka kävellä/juosta/hiihtää/luistella, silloin ei ole pelkoa että korona tarttuu ei tarvitse olla mitään harrastus porukkaa.

Tapaa ihmisiä menkää vaikka laavulle paistaa makkaraa, siellä on helppo pitää turvavälit.

Tai juokaa kahvit omalla kuistilla.

Lue kirjoja, katso elokuvia...

Hyödynnä somea, videopuheluita ym.

Parisuhde ei ole pilalla, te vaan olette olleet niin tiiviisti yhdessä perheenä että suhde on vaan ylirasittunut, nyt ei ole oikea hetki miettiä eroa. miettikää miten voisitte saada omaa aikaa. Jos vaikka vuokraatte kakkos asunnon niin sais vähän välimatkaa tai mene vaikka yöksi hotelliin ja nauti yksinäisyydestä.

Vierailija
20/44 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se oman navan tuijottamista jos ulisee kuinka ei jaksa enää, kun ne muut on kuitenkin niitä sairaita. Ja Ukrainan sota nyt on ihan turha murhe menettää mielenterveyttään.

Ketkä muut siis on niitä sairaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan