Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä käsilaukku?

Vierailija
17.08.2015 |

Löytyiskö täältä apuja? Olen nelikymppiseksi asti elänyt halpislaukkujen kanssa ja nyt tekis mieli ostaa joku vähän parempi. Ei mitään sikakallista, eikä luksusmerkkiä, mutta sellainen joka kestäisi vähän kauemmin kuin nuo halpahallin tuotteet. Eli haussa olisi mieluiten aitoa nahkaa oleva ajaton käsilaukku, ei mikään 10kg:n perunasäkin kokoinen, vaan semmoinen "sopiva". Kyllä naiset tietää... ei liian iso eikä liian pieni, mutta semmoinen mihin mahtuisi kätevästi kaikki tarpeellinen, mm paksu kalenteri ja 7" tabletti, meikkipussi ja hiuslakkapullo ;) Oliskos ehdotuksia? Budjetti max 200€, mutta ei haittaa vaikka olisi reilusti halvempikin, jos on sopiva. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmä merkeistä välitä hevon kukkua, en edes kehtaisi käyttää jotain kaikkien tunnistamaa merkkilaukkua. Jokainen ajattelis kuitenkin että se on feikki. Eikä semmoinen sopisi mun tyyliin ja ajatusmaailmaan muutenkaan. Pääasia että laukku on kivan näköinen ja sopivan kokoinen eikä heti levii käsiin. Tilasin nyt tuon minkä linkin laitoin aikaisemmin, vaikutti hyvältä. Voi olla että se on sitten ihan huonolaatuinen tai jotain, mutta eipä se hirveitä maksanutkaan ;) AP 

Vierailija
2/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:21"]

Jollei ole varaa merkkilaukkuun,suosittelen Lidlin muovikassia.

[/quote]

Jopas vitsin murjasit :D mä en edes HALUA merkkilaukkua, paitsi jos se on ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään sopiva. Sittenkään en ottaisi semmoista minkä kaikki tunnistaa. Ei tästä kauaa ole kun tuli telkusta joku dokumentti jossa tutkittiin merkkilaukkuja, oikein asiantuntijat tarkasteli laatua ja niinhän se oli että hinta ei todellakaan ollut aina laadun tae. Monet sikakalliit merkkilaukut oli materiaaliltaan ja kestävyydeltään sekä viimeistelyltään ihan kuraa... AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok oli tuo minkä tilasit, voisin itsekin harkita jos saisi mustana. T: nelikymppinen halpalaukkujen käyttäjä

Vierailija
4/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimoni osti Modalun laukun ja erittäin tyytyväinen on ollut. www.modalu.com

Laukku jota Pippa Middleton käyttää, jos sillä on mitään merkitystä.

T: Mies 27

Vierailija
5/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:18"]

Ihan ok oli tuo minkä tilasit, voisin itsekin harkita jos saisi mustana. T: nelikymppinen halpalaukkujen käyttäjä

[/quote]

samat sanat!

Vierailija
6/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Nahkainen käsilaukku etsinnässa ja olen nelikymppinen äitiysvapaalta työelämään palailemassa.

Vierailija
7/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
8/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettiny kans hyvää laukkua. Nahkaa pitäisi olla ja mahtua A4. En välitä merkkilaukusta, jos merkki näkyy jotenkin ulospäin. En myöskään halua kallista laukkua. Kohtuuhintaisia valmistaa mm. nt-box itse, pt-design, the cambridge satchel, marimekko, Radley, Marks & Spencer jne. En ole itsekään vielä ostanut sopivaa, mutta katsellut...

Vierailija
9/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cath Kidstonilla on myös nahkalaukut ihan kivoja.

Vierailija
10/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja piti vielä lisäämäni, että olis kiva että laukussa olis kunnon olkahihna, ei semmonen kainalossa pidettävä. Ja useat erilliset taskut / lokerot olis myös plusssaa. AP

Vierailija
11/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös Mulberryn lukituksesta, mutta ne on liian kalliita.

Vierailija
12/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV, Miumiu, Marc Jacobs, Hermes, ..

Vierailija
13/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi harmillista kun ostin itse 600 euron laukun ja siinäkin metalliosat oli päällystetty kullan/messingin kaltaisella ja alta paljastui halvempi metalli. Laukku oli muuten luonnollisesti värjättyä full grain nahkaa :-/

Vierailija
14/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassahan ne kalliimmatkin merkkilaukut usein väännetään, joten laatu voi olla mitä tahansa, etenkin metalliosien laatu on varmasti aika kehnoa, joten siinä mielessä vähän epäilen, ettei parin satasen ja 600 euron laukuilla nyt niin valtava laatuero ole. Vähän kyllä ihmettelen, kun sain kovasti alapeukkuja ehdottaessani italialaisia tai espanjalaisia pikkumerkkien nahkalaukkuja, mutta toisaalta, sehän on niin tyypillistä av-palstaa. Ostin El Corte Inglésin alesta Espanjasta paikallisen nahkaveskan satasella ja ainakin toistaiseksi se vaikuttaisi olevan ok, tosin tuskinpa itse materiaali on välttämättä paikallista, vaikka se laukku olisikin Espanjassa väsätty.

Vierailija
15/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Longchampin valikoimaan ja jos käytetty kelpaa, kannattaa vilkaista tori.fiin valikoima. Itse ostin monen sadan euron roseau mallin vain satasella ja hyvin siistissä kunnossa. Tv. Nyt vihdoin laatulaukkuihin siirtynyt

Vierailija
16/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Zalandossa on mm. Liebskindin ja Piecesin nahkalaukkuja ja hinnat ovat ihan kohtuullisia. Jos pääset käymään Espanjassa tai Italiassa, niin ko. maissahan on paljon omia pikkumerkkejä, joilta löytyy laadukkaita nahkalaukkuja, esim. El Potro ja Cuirot's.

Vierailija
17/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, kiitti vinkistä! Olen menossa Espanjaan parin kuukauden päästä. Mutta ei millään malttaisi odottaa siihen asti ;) AP

Vierailija
18/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:21"]

Tykkään myös Mulberryn lukituksesta, mutta ne on liian kalliita.

[/quote]

Suomalainen Okay's valmistaa hieman tuonlaisella lukituksella olevia laukkuja.

http://www.okays.fi/6

On olemassa tuon viininpunaisen näköinen musta laukku, joka on hieman tilavampi leveyssunnassa ja jossa on leveä olkahina. 

Belizia myy Picardin laukkuja. Niitä on sekä naisten malleja, että sellaisia miesten tablettilaukkuja jotka käyvät hyvin naisellekin, joka haluaa hieman isomman esim. 10" tabletin ottavan olkalaukun. Laadukasta työtä ja nahkaa.

Nämä ym. käsilaukku- ja olkalaukkutyyppisten laukkujen hinnat ovat mielestäni alle 300 euroa.

Sitten on Helsingissä Nippanappa -liike, jossa voi teettää itselleen nahkalukun.

Vierailija
19/34 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman Liebeskindin stokkalta pari vuotta sitten. Ihana laukku!

Vierailija
20/34 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:36"]Esim. Zalandossa on mm. Liebskindin ja Piecesin nahkalaukkuja ja hinnat ovat ihan kohtuullisia. Jos pääset käymään Espanjassa tai Italiassa, niin ko. maissahan on paljon omia pikkumerkkejä, joilta löytyy laadukkaita nahkalaukkuja, esim. El Potro ja Cuirot's.
[/quote]

Liebskind minullakin harkinnan alla. Niitä ei ainakaan täällä pohjoisemmassa hirveästi vastaan tule :)