Syntymäpäivä taas pilalla...
Asun mieheni kanssa yhdessä, vuosiakin tässä on jo. Olen joka vuosi kertonut että haluan että syntymäpäivääni juhlittaisiin, mutta joka vuosi on se että itse saa lahjansa päättää ja sitten se kysyy mitä haluan tehdä sinä itse juhlapäivänä... Mieheni on sellainen erittäin epäoma-aloitteinen seksin ja kaiken muunkin suhteen. Olen vaan taas niin pettynyt sillä jo muutama kuukausi sitten kerroin että haluan hienot juhlat. Ei mitään isoa ihmismäärää vain ihan me kaksi vaan vaikka juhlittaisiin hienosti. Mutta ei tässä ne syntymäpäivät taas menevät ilman mitään hienoa ravintola reissua tai mitään. Mitä voin asialle tehdä, sillä haluan että minulle järjestetään juhlat ja hienot ja yllätyksenä, keskukstelu ei siis ole toiminut, mutta erota en halua. Ps. syntymäpäivät ovat minulle aika tärkeät sillä nuorena asuin narsisti isäni kanssa jolloin ei syntymäpäivää muistettu ja mieluiten toivottiin että nukuin yöt ulkona.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"]
Haluan silti vinkkejä miten toisen käytöstä voi muuttaa. Miten voin saada toisesta omatoimisen? Mitä pitää sanoa, mitä pitää tehdä, päivittäin hokea vain mantraa että prkl järjestä juhlat ja ei ikinä enään keskusktella mistään muusta? Varmana toimisi mutta niin pitkäjänteinen en ole....
[/quote]
Ei aina voi muuttaa mitenkään. Joko tyydyt tai varaat pöydän, menette syömään jne.
[/quote]Ymmärrän AP:n pointin. Joskus olisi kiva kun toinen hemmottelisi. Ehkä se syntymäpäivien järkkääminen ei mitenkään mieheltä luonnistu tai onnistu, mutta voisiko mies joskun muuten hemmotella vähän? Hemmotteletko itse miestäsi? Olishan se ihanaa jos parisuhteessa kunpikin kilpailisi toisen palvelemisessa ja hemmottelussa. Olin kateudesta vihreänä kun paljastui,että työkaverin mies tuo vaimolleen joka aamu aamukahvin sänkyyn.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:24"]
Miksi hakkaat päätäsi seinään? Miksi taistelet tuulimyllyjä vastaan? On aivan mieletöntä, että lataat joka vuosi suuret odotukset syntymäpäivääsi, vaikka tiedät jo etukäteen, että tulet pettymään. Miksi siis odotat mitään, kun petyt kuitenkin. Taidat nauttia siitä, että pääset taas pettymään ja saat sitten olla marttyyri.
Lopeta kitisemästä kuin pikkulapsi ja ota vastuu elämästäsi. Jos haluat juhlat, niin järjestät ne. Sillä tavalla saat ne. Jos et halua itse järjestää, niin et tainnut oikeasti edes haluta juhlia. Halusitkin oikeastaan vain päästä kitisemään miehestäsi.
Yritäpä siis päättää mitä oikeasti haluat.
[/quote]
Olen yrittänyt nauttia ja järkätä itse ja olen todennut että se ei minulle toimi, kysyinkin vaan vinkkejä miten tehdä miehelle selvä että järjestää ne juhlat.. En ymmärrä miksi olet niin vittuuntunut minuun? Olen niitä ihmisiä että järjestän kaikille upeat lahjat ja juhlat ja aina olen kaikkien tukena ja vittu jos edes kerran haluaisi jotain niin aina sitä vaan ollaan syyttelemässä, pyysin vaan että auttakaa jos osaatte. En pyydä mtiään vaikeaa, vaan vinkkejä vaan??
[/quote]Ihan vaan vinkiksi, sympatiat lakkaa heti kun tuo "vitun" hokeminen alkaa. Tulee aina sellainen tietty fiilis ihmisestä jonka sanavarastoon tuo sana kuuluu. Anteeksi,ei siis millään pahalla.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"]
Haluan silti vinkkejä miten toisen käytöstä voi muuttaa. Miten voin saada toisesta omatoimisen? Mitä pitää sanoa, mitä pitää tehdä, päivittäin hokea vain mantraa että prkl järjestä juhlat ja ei ikinä enään keskusktella mistään muusta? Varmana toimisi mutta niin pitkäjänteinen en ole....
[/quote]
Ei aina voi muuttaa mitenkään. Joko tyydyt tai varaat pöydän, menette syömään jne.
[/quote]Ymmärrän AP:n pointin. Joskus olisi kiva kun toinen hemmottelisi. Ehkä se syntymäpäivien järkkääminen ei mitenkään mieheltä luonnistu tai onnistu, mutta voisiko mies joskun muuten hemmotella vähän? Hemmotteletko itse miestäsi? Olishan se ihanaa jos parisuhteessa kunpikin kilpailisi toisen palvelemisessa ja hemmottelussa. Olin kateudesta vihreänä kun paljastui,että työkaverin mies tuo vaimolleen joka aamu aamukahvin sänkyyn.
[/quote]
Tuosta nyt ei kannata olla kateudesta vihreä, kuka haluaa kahvin sänkyyn, epäkäytännöllistä, sitä paitsi keitän itse meille kahvit. Sairaana voi vaikka juoda kahvia sängyssä.
No ei kai vielä ole myöhäistä juhlia? Ojennat miehelle lapun, jossa on jonkun luksusravintolan numero ja käsket buukkaa pöydän tälle viikolle. Haluat juhlistaa synttäreitä, vaikka edes myöhässä. Ja muuten, voitais käydä yhdessä huomenna ostamassa jotakin uutta kivaa päälle pantavaa.
Mikä yllätys se muuten on, jos käskytät ja kerrot miehelle mitä odotat? Yllätykset on lapsille, aikuisten maailma toimii vähän eri tavalla. Itse en edes pidä yllätyksistä, sillä aina nämä yllätykset menevät jonkun menon päälle. Lahjat on toki kivoja ja piristäviä. Mutta ei kaikki ole hyviä lahjojen ostajia, ja kaipaavat siihen vinkkiä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:05"]
Ei kai miehet osaa juhlia järkätä? Meillä ei ainakaan,eikä mitään ravintolapöytiä varata.Meillä ei varmaan juhlittaisi mitään juhlia jos miehen ne pitäisi järjestää.Mutta kyllä se aina minun syntymäpäivän muistaa ja yleensä kakun hommaa kaupasta ja joskus lahjankin jos joku lapsista on mukana valitsemassa.
[/quote]
Miten voi kukaan olla niin avuton, ettei osaa edes ravintolasta pöytää varata.
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että onko oikeasti niin paha asia ihmisen toivoa että hän saisi joskus elämässään jotain samaa kuin muutkin? Ja jos tällainen on helposti toteutettavissa, niin miksi rakastava kumppani ei sitten halua toisen unelmia/toiveita toteuttaa, varsinkin kun näin pienistä asioista kyse? Kyllähän suhteessa usein tehdään juttuja lähinnä toisen iloksi, halutaan toteuttaa toisen toiveita monissakin asioissa. Miksi on väärin toivoa jotain huomiota joskus toiselta? Ikävää minusta ettei sellaista saa, pyynnöistä huolimatta. Vähän sama kun mies toivoisi sängyssä jotain mutta nainen jättää huvikseen tekemättä koska ei vaan ole kiinnostunut eikä viitsi. Eli ei oteta ollenkaan toisten toiveita huomioon, kohtuuden rajoissa tietenkin. Pakkohan ei mitään ole, mutta jos toisen vuoksi ei halua nähdä pientäkään vaivaa niin mitä se kertoo sitten suhteesta...
Odotatko tosiaan joka vuosi ja aina samalla kaavalla? Ymmärrän että lapsuudessasi ei juhlittu mutta et voi vaatia mieheltäsi lapsuudessa menetettyjä synttäreitä. Sinun täytyy puhua miehellesi tuosta ja jos hän ei halua niin et voi häntä muuttaa ja ennenkaikkea käsitellä asia itsesi kanssa! Hyväksy että olet jo aikuinen eikä aikuiset aina juhli synttäreitä.
Ja Porvoosta kajahti jälleen! :D