Syntymäpäivä taas pilalla...
Asun mieheni kanssa yhdessä, vuosiakin tässä on jo. Olen joka vuosi kertonut että haluan että syntymäpäivääni juhlittaisiin, mutta joka vuosi on se että itse saa lahjansa päättää ja sitten se kysyy mitä haluan tehdä sinä itse juhlapäivänä... Mieheni on sellainen erittäin epäoma-aloitteinen seksin ja kaiken muunkin suhteen. Olen vaan taas niin pettynyt sillä jo muutama kuukausi sitten kerroin että haluan hienot juhlat. Ei mitään isoa ihmismäärää vain ihan me kaksi vaan vaikka juhlittaisiin hienosti. Mutta ei tässä ne syntymäpäivät taas menevät ilman mitään hienoa ravintola reissua tai mitään. Mitä voin asialle tehdä, sillä haluan että minulle järjestetään juhlat ja hienot ja yllätyksenä, keskukstelu ei siis ole toiminut, mutta erota en halua. Ps. syntymäpäivät ovat minulle aika tärkeät sillä nuorena asuin narsisti isäni kanssa jolloin ei syntymäpäivää muistettu ja mieluiten toivottiin että nukuin yöt ulkona.
Kommentit (48)
Miksi hakkaat päätäsi seinään? Miksi taistelet tuulimyllyjä vastaan? On aivan mieletöntä, että lataat joka vuosi suuret odotukset syntymäpäivääsi, vaikka tiedät jo etukäteen, että tulet pettymään. Miksi siis odotat mitään, kun petyt kuitenkin. Taidat nauttia siitä, että pääset taas pettymään ja saat sitten olla marttyyri.
Lopeta kitisemästä kuin pikkulapsi ja ota vastuu elämästäsi. Jos haluat juhlat, niin järjestät ne. Sillä tavalla saat ne. Jos et halua itse järjestää, niin et tainnut oikeasti edes haluta juhlia. Halusitkin oikeastaan vain päästä kitisemään miehestäsi.
Yritäpä siis päättää mitä oikeasti haluat.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:20"]
Ap, oletko päättänyt luoda itsellesi kestovitutuksen? Miksi?
Mikä sinua estää varaamasta ruokapaikan, mies voi sitten maksaa :)
[/quote]
Olen tehnyt tätä olen itsenäinen nainen ja järjestän kaiken itse, ensin kaikki kaverit teki oharit, no alensin odotuksia, ja järjestin itse tekemiset ja valitsin lahjani, voin sanoa että kaikki nautinto oli siitä pois... Se ei sovi kaikille, eli vinkkejä vaan haluan miten saan miehen järjestämään synttärit...
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:21"]
Minulla on syntymäpäivä ylihuomenna. Ainoa toiveeni on, että pystyisimme alkamaan elämään normaalia avioelämää. Mieheni väänteli sekä eilen että tänään ranteitani ympäri, käteni ovat tosi kipeät. Mitään juhlia tai lahjoja en toivo, vain tavallista rauhallista avioelämää. Itkuinen syntymäpäivä tulee.
[/quote]
Voi harmi, voiko miehelle puhua, kai hän kuuntelee. Onnea sinulle, rukoilen puolestanne. Me leijonat ollaan selviytyjiä!
Olen itse sellainen, joka on tosi huono keksimään mitään yllätyslahjoja tms. joten ei tulisi mieleenkään odottaa sellaista muiltakaan. Ei ole kiva, jos toiselle tulee takiani "stressi".
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:24"]
Miksi hakkaat päätäsi seinään? Miksi taistelet tuulimyllyjä vastaan? On aivan mieletöntä, että lataat joka vuosi suuret odotukset syntymäpäivääsi, vaikka tiedät jo etukäteen, että tulet pettymään. Miksi siis odotat mitään, kun petyt kuitenkin. Taidat nauttia siitä, että pääset taas pettymään ja saat sitten olla marttyyri.
Lopeta kitisemästä kuin pikkulapsi ja ota vastuu elämästäsi. Jos haluat juhlat, niin järjestät ne. Sillä tavalla saat ne. Jos et halua itse järjestää, niin et tainnut oikeasti edes haluta juhlia. Halusitkin oikeastaan vain päästä kitisemään miehestäsi.
[/quote]
Olen yrittänyt nauttia ja järkätä itse ja olen todennut että se ei minulle toimi, kysyinkin vaan vinkkejä miten tehdä miehelle selvä että järjestää ne juhlat.. En ymmärrä miksi olet niin vittuuntunut minuun? Olen niitä ihmisiä että järjestän kaikille upeat lahjat ja juhlat ja aina olen kaikkien tukena ja vittu jos edes kerran haluaisi jotain niin aina sitä vaan ollaan syyttelemässä, pyysin vaan että auttakaa jos osaatte. En pyydä mtiään vaikeaa, vaan vinkkejä vaan??
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"]
Haluan silti vinkkejä miten toisen käytöstä voi muuttaa. Miten voin saada toisesta omatoimisen? Mitä pitää sanoa, mitä pitää tehdä, päivittäin hokea vain mantraa että prkl järjestä juhlat ja ei ikinä enään keskusktella mistään muusta? Varmana toimisi mutta niin pitkäjänteinen en ole....
[/quote]
No tuskin tämäkään toimii, mutta kun niin hanakasti haluat miestä edelleen muuttaa. Kirjoita jo nyt valmiiksi kirjallinen ohje mitä miehen pitää tehdä sinun syntymäpäiväsi eteen ensi vuonna - joko konkreettisia asioita suoraan tai sitten ohje "keksi asia X" tai "valitse näistä vaihtoehdoista". Tallenna hänen puhelimensa kalenteriin ainakin neljä muistutusta asiasta ja ohjeen säilytyspaikasta syntymäpäiviäsi edeltäville viikoille. Kun syntymäpäiväsi vihdoin koittaa, odota jännityksellä onko miehesi silti tehnyt yhtään mitään?
Voi ihmetellä maailman tappiin miksei toinen ihminen haluakaan ilahduttaa rakkaintaan, kun itsestä se tuntuisi niin luonnolliselta ja suorastaan pursuaa ideoita joita voisi toteuttaa. Voi pohtiä päänsä puhki miksei toinen ole oma-aloitteinen keksimään asioita ja toteuttamaan niitä myös, tai joidenkin osalta jopa suoraan kerrottujen ohjeiden toteuttaminen on tervanjuontia. Ihmettely ei silti auta tai sitä toista ihmistä muuta, sellaisen tyypin nyt olet sattunut löytämään ja valitsemaan puolisoksesi. Toivottavasti muita hyviä puolia silti löytyy, vaikka tässä olette niin erilaisia ettet pysty sitä käsittämään edes.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"]
Haluan silti vinkkejä miten toisen käytöstä voi muuttaa. Miten voin saada toisesta omatoimisen? Mitä pitää sanoa, mitä pitää tehdä, päivittäin hokea vain mantraa että prkl järjestä juhlat ja ei ikinä enään keskusktella mistään muusta? Varmana toimisi mutta niin pitkäjänteinen en ole....
[/quote]
No tuskin tämäkään toimii, mutta kun niin hanakasti haluat miestä edelleen muuttaa. Kirjoita jo nyt valmiiksi kirjallinen ohje mitä miehen pitää tehdä sinun syntymäpäiväsi eteen ensi vuonna - joko konkreettisia asioita suoraan tai sitten ohje "keksi asia X" tai "valitse näistä vaihtoehdoista". Tallenna hänen puhelimensa kalenteriin ainakin neljä muistutusta asiasta ja ohjeen säilytyspaikasta syntymäpäiviäsi edeltäville viikoille. Kun syntymäpäiväsi vihdoin koittaa, odota jännityksellä onko miehesi silti tehnyt yhtään mitään?
Voi ihmetellä maailman tappiin miksei toinen ihminen haluakaan ilahduttaa rakkaintaan, kun itsestä se tuntuisi niin luonnolliselta ja suorastaan pursuaa ideoita joita voisi toteuttaa. Voi pohtiä päänsä puhki miksei toinen ole oma-aloitteinen keksimään asioita ja toteuttamaan niitä myös, tai joidenkin osalta jopa suoraan kerrottujen ohjeiden toteuttaminen on tervanjuontia. Ihmettely ei silti auta tai sitä toista ihmistä muuta, sellaisen tyypin nyt olet sattunut löytämään ja valitsemaan puolisoksesi. Toivottavasti muita hyviä puolia silti löytyy, vaikka tässä olette niin erilaisia ettet pysty sitä käsittämään edes.
[/quote]
Kiitos vinkistä, ensi vuonna aijon jankata sitä niin paljon kuin voin että ehkäpä sitten tajuaa, ja tosiaan laittaa lappuja ja viestejä puhelimeen. Muuten olemme onnellisia, tämä on ainut ongelma. Kiitos oikeasti neuvoista <3
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:27"]
[/quote]
Olen yrittänyt nauttia ja järkätä itse ja olen todennut että se ei minulle toimi, kysyinkin vaan vinkkejä miten tehdä miehelle selvä että järjestää ne juhlat.. En ymmärrä miksi olet niin vittuuntunut minuun? Olen niitä ihmisiä että järjestän kaikille upeat lahjat ja juhlat ja aina olen kaikkien tukena ja vittu jos edes kerran haluaisi jotain niin aina sitä vaan ollaan syyttelemässä, pyysin vaan että auttakaa jos osaatte. En pyydä mtiään vaikeaa, vaan vinkkejä vaan??
[/quote]
Olet varmaan kokeillut kaikkea,ellei puhe tai pyyntö tehoa,mitä voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:14"] Mitä väärää siinä on haluta viettää edes kerran syntymäpäiviä?
[/quote]
Mitä järkeä on toivoa sellaista mitä ei voi saada?
Jankkaaminenko tehoaa, taitaa miehesi olla tosi jääräpää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:16"]Haluan silti vinkkejä miten toisen käytöstä voi muuttaa. Miten voin saada toisesta omatoimisen? Mitä pitää sanoa, mitä pitää tehdä, päivittäin hokea vain mantraa että prkl järjestä juhlat ja ei ikinä enään keskusktella mistään muusta? Varmana toimisi mutta niin pitkäjänteinen en ole....
[/quote]
Sinä voit muuttaa vain itseäsi ja omaa asennettasi
Tuosta jankkaamisesta tulee itselle paska olo, ei taatusti kohenna mieltäsi.
[/quote]
Olen tehnyt tätä olen itsenäinen nainen ja järjestän kaiken itse, ensin kaikki kaverit teki oharit, no alensin odotuksia, ja järjestin itse tekemiset ja valitsin lahjani, voin sanoa että kaikki nautinto oli siitä pois... Se ei sovi kaikille, eli vinkkejä vaan haluan miten saan miehen järjestämään synttärit...
[/quote]
Kyllä se mies järjestää, kun tarpeeksi kovasti vaadit. Laita vaikka ase ohimolle, niin varmasti järjestää. Mutta oikeestiko kuvittelet, että sitten nautit niistä väkisin järjestetyistä synttäreistä?
Minulla on syntymäpäivä ylihuomenna. Ainoa toiveeni on, että pystyisimme alkamaan elämään normaalia avioelämää. Mieheni väänteli sekä eilen että tänään ranteitani ympäri, käteni ovat tosi kipeät. Mitään juhlia tai lahjoja en toivo, vain tavallista rauhallista avioelämää. Itkuinen syntymäpäivä tulee.
[/quote]
Et ole ihan terve kun jatkat väkivaltaisen miehen kanssa liittoa. Ovatko ne kulissit niin tärkeät vai romahtaako maailmasi jos sinun pitää kertoa että olet eronnut?Tavallinen avioelämä ei vaan onnistu nykyisen puolisosi kanssa, koska hän ei tunne tarvetta muuttua, saahan hän talloa sinua ja väännellä ranteistasi ilman seurauksia.
[/quote]
[/quote]
Valitse itsellesi sellainen mies, joka järjestää. Tämä mies on tämän asian suhteen jo nähty.
Oot tainnut valita mieheksi sellaisen, joka muistuttaa isääsi. Tää miestyyppi on sinulle tuttu ja siksi turvallisin. Ja nyt toivot, että tämä miehesi olisi oikeasti erilainen kuin isäsi, ja saisit hyvityksen lapsuuden menetetyille synttäreille. Mutta totuus on, että lapsuuden synttärit ovat menneet aikapäiviä sitten. Miehesi ei pysty tuomaan niitä takaisin eikä hän pysty muuttamaan lapsuuttasi. Ei hän edes halua, sillä olethan valinnut isäsi kaltaisen miehen itsellesi.
Sinun olisi aika päästä yli lapsuudestasi ja alkaa elää tätä päivää. Et antaisi isäsi enää määritellä itseäsi etkä antaisi isäsi enää määrätä vietätkö syntymäpäivääsi vai et. Isälläsi ei ole enää valtaa siihen, vaan sinä saat aikuisena ihmisenä viettää juuri sellaista syntymäpäivää kuin haluat.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:25"]
Olen itse sellainen, joka on tosi huono keksimään mitään yllätyslahjoja tms. joten ei tulisi mieleenkään odottaa sellaista muiltakaan. Ei ole kiva, jos toiselle tulee takiani "stressi".
[/quote]
Vaatimattomuus kaunistaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:33"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä se mies järjestää, kun tarpeeksi kovasti vaadit. Laita vaikka ase ohimolle, niin varmasti järjestää. Mutta oikeestiko kuvittelet, että sitten nautit niistä väkisin järjestetyistä synttäreistä?
[/quote]
Kyllä, oih kyllä miten nauttisinkaan! <3 No tuossa keskusteltiin ja lupasi yrittää jotain järkätä näin jälkikäteen. toivotaan parasta! <3
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:40"]
[/quote]
[/quote]
Valitse itsellesi sellainen mies, joka järjestää. Tämä mies on tämän asian suhteen jo nähty.
Oot tainnut valita mieheksi sellaisen, joka muistuttaa isääsi. Tää miestyyppi on sinulle tuttu ja siksi turvallisin. Ja nyt toivot, että tämä miehesi olisi oikeasti erilainen kuin isäsi, ja saisit hyvityksen lapsuuden menetetyille synttäreille. Mutta totuus on, että lapsuuden synttärit ovat menneet aikapäiviä sitten. Miehesi ei pysty tuomaan niitä takaisin eikä hän pysty muuttamaan lapsuuttasi. Ei hän edes halua, sillä olethan valinnut isäsi kaltaisen miehen itsellesi.
Sinun olisi aika päästä yli lapsuudestasi ja alkaa elää tätä päivää. Et antaisi isäsi enää määritellä itseäsi etkä antaisi isäsi enää määrätä vietätkö syntymäpäivääsi vai et. Isälläsi ei ole enää valtaa siihen, vaan sinä saat aikuisena ihmisenä viettää juuri sellaista syntymäpäivää kuin haluat.
[/quote]
Mieheni on täysin isäni vastakohta, lapsuudessa on ollut upeita syntymäpäivä jos isä niin halusi ja nuorena aivan hirveitä jos isä niin halusi. Minä olen luonteeltani sellainne joka pitää juhlii vaput, ja halloweenit se ei liity isä ongelmiin millään tavalla, näihin juhliin kuuluu myös syntymäpäivä, ja juurikin niin nyt olen aikuinen ja voin valita että minun syntymäpäiviä juhlitaan ja jankkaan että saan sen ja kyllä se tekee minut oikein onnelliseksi vaikka se voi olla teille outoa :)
Nyt tuli muuten aika mälsä olo... En nimittäin itse ole millään tavalla juhlinut syntymäpäiviäni sen jälkeen kun täytin 18 :O Toki mies ja kaverit ja lapsuudenperhe onnittelevat ja näin, mutta ei mulla oo vuosikausiin ollut mitään juhlia synttäreinä. Oon kai jotenki outo :D
Mutta ap:lle: Voithan yrittää sanoa miehellesi jotenki näin rautalangasta vääntäen: "Kuule X. Haluan, että sinä järjestät minulle syntymäpäivänäni hienot juhlat. Ymmärsitkö?" Ja mies joko järjestää tai ei, mutta tuon enempää et oikeastaan voi tehdä. Niin kuin muutkin jo sanoivat, et voi muuttaa miestäsi. Voit muuttaa vain itseäsi :)