Arki/Kotiruoka
Mitä on ns. "kunnon ruoka" ? Onko muka vaikka kinkkukiusaus terveellistä, kun ajatellaan tarkemmin...saako siitä vitamiineja yms. kuinka hyvin? No ei taida saada. Miksi ihmiset vieroksuu valmisruokia? Ei ne kaikki ole kalori/rasvapommeja. Pahempana pidän kyllä hamppareita/pitsoja ruokapaikoissa. Automaation, jonka oon huomannut kanssa, että kun tuotteessa on parasta ennen päivämäärä, niin luullaan että sinä päivänä tuote menee pahaksi... mitä tyhmää ajattelua. Ja ruuan turhaan pois heittämistä.
Kommentit (11)
Kinkkukiusaus on terveellistä. Siitä saa energiaa ja on maukasta. Lisukkeeksi toki salaattia sillä eihän sellaisia ruokia olekaan, joissa se yksi ruoka olisi juuri ruokaympyrästä.
Valmisruoat on järkyttävän makuisia. Hyi kauhea, kun jotkut tekee kinkkukiusauksenkin niistä pakaste peruna-sipulisuikaleista. Sitten vielä laittavat jotain keinotekoista floora ruoka-muka-kermaa siihen sekaan. yöks.
Kyllä mä mieluummin syön mäkkärin juustohampparin pleininä kuin kinkkukiuausta... Ja kumpikaan ei ole arki/kotiruokaa terveellisenä, vaikka olis vähän salaattia kyljessä, itsensä huijaamista. Mutta mitä väliä?
Kaikilla se kotiruoka ei ole kinkkukiusausta.
Sokeri, sokeri ja vielä kerran sokeri. Valmisruuissa on kaikissa sokeria tai sen johdannaisia. Kukaan ei lisää kotona esim. kinkkukiusaukseen sitä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:30"]
Kinkkukiusaus on terveellistä. Siitä saa energiaa ja on maukasta. Lisukkeeksi toki salaattia sillä eihän sellaisia ruokia olekaan, joissa se yksi ruoka olisi juuri ruokaympyrästä.
Valmisruoat on järkyttävän makuisia. Hyi kauhea, kun jotkut tekee kinkkukiusauksenkin niistä pakaste peruna-sipulisuikaleista. Sitten vielä laittavat jotain keinotekoista floora ruoka-muka-kermaa siihen sekaan. yöks.
[/quote]
Mikä siinä kinkkukiusauksessa on parempaa kuin eineslootassa, kun se yleensä tehdään pakasteperunapussista ja siitä paskasta kinkkusuikaleesta, joka on oikeasti samaa kuin lauantaimakkara. Tuo sitten uitetaan kermassa ja suolaakin pitää olla paljon, koska mitään makua antavaa tuossa ei ole.
Monet suomalaiset ruuat on tällaisia. Noista "vinkkejä arkiruokaan" -ketjuista ei saa koskaan mitään vinkkejä, koska ne on aina näitä ns. täytä mahasi tällä äläkä arvostele -ruokia. Kai sitä nyt voi syödä arkenakin jotain oikeasti hyvää? Tuoreista kasviksista, hyvästä lihasta ja kalasta, mausteita, yrttejä...?
Jostain tässä juuri luinkin artikkelin kuinka moni kotiruoka ei välttämättä olekaan ravintoarvoiltaan valmisruokaa parempaa.
Tietysti valveutunut ruuanlaittaja käyttää kunnon raaka-aineita.
Omatekemä kinkkukiusaus voi olla paljonkin terveellisempi kuin samanmoinen eines...
Jos siinä kinkkukiusauksessa on enemmän porkkanaa, juuriselleriä, lanttua, what ever kuin perunaa ja kinkku on aitoa palvikinkkua eikä aromeilla palvattua glukoosisiirappijohdannaista, muutama kananmuna ja aitoa kermaa... Niin kyllä se einekset ja hampparit päihittää ravintoarvoiltaan mennen tullen.
Mulle "kunnonruoka" on lämmin täyttävä ateria joka pitää nälän poissa pidempään eikä aiheuta samalla tavalla äklöä oloa kuin esimerkiksi läjä raskalaisia. Tänään kunnonruokana täällä on ollut sekä mustapaputaäyteisiä bataatteja (itse tehty alusta asti) että tomaattikeittoa (eines) ja raejuustoa. Kunnonruoka ei mulle ole välttämättä mitään supertervettä superfoodia, mutta ei mitään rasvahöttöäkään. Siis sellaista perus mättöä? Ja kyllä voi olla eineksiäkin.
?