Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, Miten saat päiväsi kulumaan?

Vierailija
17.08.2015 |

Minä kulutan päiväni vauva palstalla provoisoimassa. Hauskaa ajanvietettä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan. Teen mitä haluan.
En hae töitä. Ei kannata ennenku ansiosidonnaisen päivät on kuluneet kun näin saa paljon enemmön rahaa kuin töissä.

Vierailija
22/23 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu yllättävän nopeasti. Lapset kouluun, toinen ehkä kasiin, toinen ysiin. Ja toinen kotiutuu jo ehkä klo 13. Ei sitä omaa aikaa hirveästi jää. Siinä vähän järjestelen, notkut netissä, teen pari työhakemusta tai ainakin tsekkailen työpaikat, katson jonkun ohjelman digiboksilta ja käyn koiran kanssa lenkillä. Sitten lasten tultua alkaakin aika laukata ja mies tulee neljältä.

Jos on joku juttu, mikä pitää hoitaa kauempana, siinä se päivä meneekin. Eli jos on vaikka hammaslääkäri klo 11, niin ensin sen 1,5 tuntia notkut odottamassa sinne lähtöä, ajat sinne, hoidat hampaasi ja kotona olet takaisin 12:30, joten sitä alkaa jo odottaa jompaa kumpaa lasta koulusta kotiin.

Ehkä sitä jotenkin hidastuu näin työttömänä. Olen minä töissäkin käynyt ja pitkään. Työttömänä tänään tasan 5kk ja on elämäni eka työttömyysjakso. Ikää kuitenkin 39. Tavallaan masentaa, tavallaan haluaisin tehdä nyt kivoja juttuja. Rahakaan ei ole ongelma, kun saan ansiosidonnaista, on hiukan säästöjä ja asuntolaina loppunut. Haluaisin lähteä jonnekin matkalle. Toteuttaa jonkun parin viikon aikuismatkan reppu selässä, kun nyt olisi aikaa ja rahatkin löytyisi. Sitten töissä taas mikään ei onnistu ja vähäiset lomat kuluu lasten kanssa. Lasten koulukuviot kyllä onnistuisi miehen osalta, kun onhan nuo tottuneet tulemaan yksin kotiin jo aiemmin. Mies on ongelma. Kun puhuin asiasta, niin mies alkoi heti suunnitella ottavansa myös töistä vapaata. Eli haluaisi mukaan. Ja sitten onkin nuo lapset ja nekin pitäisi ottaa, ja sitten aikuisreissu olisi mennyt ja budjetti nousisi taivaisiin. Ärsyttää, kun mihinkään ei ikinä pääse yksin, kun mies haluaa aina mukaan. Mies on hyvää matkaseuraa, mutta kun se ei kestä ajatusta, että mä pääsisin johonkin ja hän ei. Tämä sama oli jo aikanaan töissä ollessa, kun olisin halunnut hyvän ystävän kanssa kaupunkiloman Pariisissa ja mies alkoi murjottamaan. Kuulemma hänkin haluaisi ja on epäreilua, jos mä vaan pääsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjoitta tänne pari tuntia sitten vastauksen. Kunnes tänään sit sainkin töitä :) Osa-aikaista, mutta kuitenkin.

No kuitenkin, opiskelen, lenkkeilen, olen koneella ja siivoilen. Nautin siitä kun koti on ihan tip top kun on vaan kotona. Pyykkikori tyhjä yms. Lapseton olen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme