Geokätköilijät apua! Mysteerikätkö Heinolassa?
Tarviin apua. En halua suoraa ratkaisua, mutta jotain vinkkiä, olen täydellisen jumissa ollut jo monta kuukautta.
Eli kätkö on "Ennin myyvä Rölli" http://www.geocaching.com/geocache/GC5PQQN_ennin-myyva-rolli#Top ja tuo ei vaan mulle aukea. Kuka/mikä hitto se Rölli on? Oon pyöritellyt sitä niin moneen kertaan, enkä vaan pääse eteenpäin :/
Kommentit (13)
Ettei toi Rölli olis joku paikallisjulkkis? Koita miettiä jotakuta jonka nimessä Ö, lähtiskö sillä? #2
Ja silläkin pääsee pitkälle, että tietää että lukusarjan "on pakko" alkaa 60.12 ... ja sitten taas sinne loppuunpäin 022.02 ... #2
Anagrammihan se on, olen kaikki mahdolliset nimet miettinyt mutta kun ei vaan aukea :D
Kyseessähän on anagrammi, kuten jo varmaan arvasit. Itse sain vihjeitä, kun katsoin noita kysymyksiä ja hiukan googlettelin ja kaivelin muistiani. Haluatko lisää vihjeitä? :)
Olen ihan eri suunnalta mutta pohdiskelin tätä ihan huvikseen kun sattui silmään otsikko :) Meni ehkä puolisen tuntia. Käytä wikipediaa apuna ja tutki ''Röllin'' mahdolliset kuolinvuodet. Ihan simppelisti vain vuosiluvulla hakemalla löytyy selonteko ko. vuodesta. Siitä sitten eteenpäin.
Miten tämä geokätköily oikein toimii? Pitääkö siinä ratkoa arvoituksia, että saa koordinaatit? Miten ja missä? Kiitos! T; Utelias ohis.
Täällä tietoa:
Mutta kuka on Rölli?? Ei tajuu...
Tietoa geokätköilystä:
Kuulutko jo mystinmurtajiin FB:ssä? Voin kyllä kurkata mut jos toi on joku paikallisjuttu, niin en tiedä... Katsotaan kumminkin :)