Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Äitini kuoli syöpään ja pitkäaikainen avopuoliso

Vierailija
13.03.2022 |

on täysin taantunut. Äiti oli vahva persoona ja hoiti kaikki. Oli rakennusalalla töissä ja loistavat digitaidot. Hoiti myös 99 prosenttia kauppa-asioista (kissanruuat kaikki). Pesi pyykit

Olivat molemmat 71. Äiti kuoli munasarjasyöpään.

Minun piti yksin hoitaa paperisota. Hautajaiset. Miehen vaatimuksesta hävittää äidin tavaroitakin heti.

Vein 5 isoa jätesäkkiä (isoimpia mahdollisia) kaatopaikalle ja vaatteita otin (laadukkaita, osa yhä pesemättä).

Minulla on lääkeresistentti masennus, vakava työuupumus. Olen itsekin yksin

Äidin mies ei löydä kaupasta suodatinpusseja tai leivinpaperia. Lämmintä ruokaa ei ole. Syö leipää ja pullaa. Välillä jääkaapissa ei ole mitään!! On elänyt tosi niukan lapsuuden, joten ruuan haaskaaminen on synti. Mutta ei tosiaan osta juuri mitään.

Kolmannen koronapiikin jälkeen sairastui ja kutsuin ambulanssin viidentenä päivänä, kun vain makasi.

Velaton ok-talo. Eläke nettona n 2080. Ei ole ikinä nettiä käyttänyt. Parkinson.

Olen täysin loppu.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat olla empaattinen, vaikka vaati heti viemään tavaroita pois ja jouduit hoitamaan kaiken, vaikka sulla on masennus ja äitisi kuoli.

Kohtuutonta.

Kiitos. Olin arkuttamassa myös. Syöpäjärjestöstä tuli tukihenkilö.

Omat lapset teinejä, eivätkä halunneet tätä kohdata.

Vierailija
22/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Ei ole todellakaan Porvoossa.

En voi löydä tähän dokumentteja. Mutta menkää itseenne nuo hirviöhuutelijat! Mulla on riittävän raskasta muutenkin.

Yhä tulee kuolinpesän nimissä postia ja ei enää jalat kanna.

Mies ikäänkuin taantui. Ei osaa ostaa mitään.

Ulkosauna lämpesi ennen alituiseen.

Nyt ei

Yläkerrassa kylppäri, suihkukaappi. Mutta vettähän pitää säästää jne

Ap

Hän on varmasti rakastanut äitiäsi todella paljon,

Ja ottaa tämän kuoleman näin raskaasti.

Voimia ap.

Ihana kun välität miehestä, vaikka hän oli vain avopuoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan jaksanut huolehtia perunkirjoitusasiat ja muut viralliset asiat? Perikunnan asioita varmaan tulee vielä ja ne tulee tietysti sulle, jos he eivät ole olleet naimisissa (näin ymmärsin).

Vierailija
24/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo ja tila on yksin miehen. Olivat avoliitossa 32 vuotta ja äiti ysärillä suunnitteli remontin.

Mikä korkeinta, tuhka on yhä sirottelematta.

Oli miehen tahto, että tuhka sirotellaan sinne tontille. Minulle uurnaa ei edes tahdottu antaa seurakunnasta, kun en ole itse tontin omistaja. Ja mies itse on taantunut lapsen tasolle.

Ap

Vierailija
25/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te pallinaamat tuota miestä, avopuolisoa haukutte ja syyllistätte.

Taatusti on yhtä alamaissa, järkyttynyt ja masentunut kuin ap itsekin.

Ja lisäksi on jo iäkkäämpi, eikä ole mitään ikäänkuin valoa enää tulevaisuudessa odottamassa.

Hänhän oli ap:n kuolleen äidin puoliso vuosikausia /vuoskymmeniä, ainakin ap sanoo, että pitkäaikainen kumppani.

Ei se tee liitosta pahempaa, väheksyttävämpää eikä huonompaa, etteivät he olleet naimissa.

Varmasti myös tuolla vanhuksellakin on suuri suru ja ikävä.

Ja jos se vaimo on ollut se, joka perheessä kaikki hoitaa, paperasioista lähtein, niin ymmrrän erittäin hyvin vanhan miehen avuttomuuden.

Mutta nythän on perukirjoitus jo hoidettu ja tiedot siitä mitä kumpikin omisti ja kelle jäämistö kuuluu.'

Joten ap:kin pitäisä alkaa olla jo paremmalla puolella,  Jos kerta jo on kuolemasta on jo noin monta kuukautta.

Vaikuttaa todellakin trollilta tuo ap:n kirjoitelma, suurilta osin ainakin.

Vierailija
26/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 4 senttiä paperia ja oli n 60 euron edestä noita liittymiin kuulumattomia palvelumaksuja

Pelkän FB -profiilin sulkeminen on hirveä työ!

He tietää, jotka ovat kokeneet itse tämän.

Äiti ei hyväksynyt tulevaa kuolemaansa eikä siitä saanut puhua.

Ap

Vierailija
27/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ainakin taloudellinen tilanne vaikuttaa olevan hyvä. Huoli-ilmoitus ja sen myötä kotihoidon käynnit ja edunvalvonta. Jospa hänen omat sukulaisetkin jossain vaiheessa ottaisivat yhteyttä, jos ei muuten niin perinnön toivossa kun miehellä talo on...

Sinä ap, hoida oma surutyösi.

Vierailija
28/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te pallinaamat tuota miestä, avopuolisoa haukutte ja syyllistätte.

Taatusti on yhtä alamaissa, järkyttynyt ja masentunut kuin ap itsekin.

Ja lisäksi on jo iäkkäämpi, eikä ole mitään ikäänkuin valoa enää tulevaisuudessa odottamassa.

Hänhän oli ap:n kuolleen äidin puoliso vuosikausia /vuoskymmeniä, ainakin ap sanoo, että pitkäaikainen kumppani.

Ei se tee liitosta pahempaa, väheksyttävämpää eikä huonompaa, etteivät he olleet naimissa.

Varmasti myös tuolla vanhuksellakin on suuri suru ja ikävä.

Ja jos se vaimo on ollut se, joka perheessä kaikki hoitaa, paperasioista lähtein, niin ymmrrän erittäin hyvin vanhan miehen avuttomuuden.

Mutta nythän on perukirjoitus jo hoidettu ja tiedot siitä mitä kumpikin omisti ja kelle jäämistö kuuluu.'

Joten ap:kin pitäisä alkaa olla jo paremmalla puolella,  Jos kerta jo on kuolemasta on jo noin monta kuukautta.

Vaikuttaa todellakin trollilta tuo ap:n kirjoitelma, suurilta osin ainakin.

Ei ole trolli. Voin epäilijöille antaa yhteystietoni vaikka. Todella sairaan ihmisen pitäisi tehdä hekoheko -aloitus tällaisesta!!

Näin käy tulevaisuudessa yhä useammin, kun ihmisillä ei ole ketään! Itse olen ainoa lapsi ja isää ei ole. En ymmärrä, missä kuplassa ihmiset elävät?! Että kaikilla on sukulaisia ja apua ympärillä rajattomasti!

Ap

Vierailija
29/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo ja tila on yksin miehen. Olivat avoliitossa 32 vuotta ja äiti ysärillä suunnitteli remontin.

Mikä korkeinta, tuhka on yhä sirottelematta.

Oli miehen tahto, että tuhka sirotellaan sinne tontille. Minulle uurnaa ei edes tahdottu antaa seurakunnasta, kun en ole itse tontin omistaja. Ja mies itse on taantunut lapsen tasolle.

Ap

Tähän älä suostu. Mies ei taida elää enää pitkään, joten sitten tontti tuhkineen lähtee.

Vierailija
30/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheet puhelimen syytä, kun en jaksanut autom korjausta fiksata.

Niin. Miettikää. Miten käy yksinäisen, jonka tila ja terveys heikentyy?

Heti on lauma viranomaisia ja hyväntekijöitä oven takana? Niinkö?

Ap

Vierailija
31/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos empatiasta parille ihmiselle.

Kyllä. Ihan täyttä totta. Näinkin voi käydä. Mutta ei näköjään tällä palstalla

Ap

Älä välitä noista muutamasta mauttomasta typeryksestå. Osoitat suurta inhimillisyyttä, kun pidät huolta äitisi puolisosta ja jaksat välittää, vaikka hän ei helpolta ihmiseltä vaikutakaan. Suru ja ikä sairauksineen voi saada ihmisen toimimaan ja käyttäytymään järjettömästikin. Huolehdi kuitenkin omasta jaksamisestasi js hae apua tekemällä ihan ensimmäiseksi huoli-ilmoitus äitisi puolisosta Voimia!

Vierailija
32/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ap auta enää ketään, et edes itseäsi, jos marttyyrina nyt raadat ja raadat ja poltat ittes loppuun. Montako raatoa tässä teidän tragediassa tarvitaan? Nyt aihe vapaan yksimielisen moraalisen päätöksen tukemana teet huoli-ilmoituksen ja annat itsellesi luvan poistua takavasemmalle. Ammattilaiset hoitavat sairaan vanhuksen asiat. Sinä amatöörinä et sitä hommaa hallitse edes. Sulla on sun lapset ja kaikki mahdolliset asiat, joista sun kuuluu pitää huoli. Ja surutyö sullakin on vielä tekemättä, kun sun aika menee asioiden hoitamiseen.

Sä olet selvästikin tottunut hoitamaan kaiken, näköjään sun lapset ajattelee myös niin, kun eivät halunneet jakaa tätä mummin  kuolema-asiaa. Tää kuvio ei ennusta hyvää sun omaan vanhuuteen. Sun pitäisi opettaa lapselle tota samaa empatiaa kuin sussa itsessäsi on, mutta kohtuudella. Nyt suojele itseäsi. Äitisi otti aika elätin itselleen, kun ei se ole näköjään ollut kuin passuutettavana koko ikänsä? Ja nyt on jäämässä sun harteille sun äitisi suorittaman passaamisen jälkeen? Ihan kakka kuvio, nyt et lähe ton ukon piiaksi, se on saanut teidän suvun naisilta täysihoitolapalvelua jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
33/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinsonin tauti on huono yhdistelmä, vie oma-alotteisuuden ja toimintakyvyn ja lääkkeen oikea annostus on tärkeää, mutta hankalaa, kun vointi ja sairaus heittelee, jopa päivittäin.

Oletko kysynyt kotihoito-apua? Yleensä Parkinson tautia sairastavat tarvitsevat päivittäin henk.koht. apua, pärjätäkseen kotona.

Vierailija
34/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia ootte te trollinhuutelijat.

Mun äidin avopuoliso on myös tuollainen perässävedettävä ja samanlaista se meilläkin tulee olemaan jos äiti kuolee ensin. Syytän kyllä ihan äitiä tuosta, ovat olleet tosi kauan yhdessä ja äiti on aika voimakastahtoinen, sellainen määräävä jääräpää. Mies on jostain syystä ajautunut lapaseksi ja nykyään ei oikein osaa/halua tarttua mihinkään omatoimisesti, äitini hoitaa kaikki käytännönasiat, kaveritkin jääneet pois elämästä. Molemmat ovat eläkkeellä.

Vierailija
35/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä laaja palveluntarpeen arvio. Tarvii varmaa kotihoitoa, ateriapalvelun ja kauppapalvelun.

Sun olisi hyvä ottaa yhteyttä paikkakunnan ikääntyneiden palveluihin. Tulee kotiin asiakasohjaaja ja haastattelun jälkeen kertoo, mitä kannataa tehdä ja myöntää palvelut. Sen jälkeen helpottaa.

Vierailija
36/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat olla empaattinen, vaikka vaati heti viemään tavaroita pois ja jouduit hoitamaan kaiken, vaikka sulla on masennus ja äitisi kuoli.

Kohtuutonta.

Anteeksi, mutta tekikö äiti testamentin? Muutenhan avopuolisolla ei ole oikeutta mihinkään äitisi omaisuuteen eikä siitä päättämiseen.

Ilmeisesti avopuoliso ei myöskään ole isäsi. Silloin sinulla ei ole velvollisuutta hoitaa häntä.

Vierailija
37/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 33 ja 34.

Lapsuudessa opetettiin, että on jaksettava ja raadettava. Olin viimeisen viikon palliatiivisella yöt päivät katsomassa kituvaa äitiä. Koska velvollisuus. Aina ja ennenkaikkea se!!!!! Vaikka itsellä menisi jalat alta.

Juu. Olen huomannut tuon Parkinsonista ja lukenut!

Ap

Vierailija
38/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta.

Anteeksi, mutta tekikö äiti testamentin? Muutenhan avopuolisolla ei ole oikeutta mihinkään äitisi omaisuuteen eikä siitä päättämiseen.

Ilmeisesti avopuoliso ei myöskään ole isäsi. Silloin sinulla ei ole velvollisuutta hoitaa häntä.

Ei tehnyt. Hänellä ei ollut omaisuutta. Ihan ok eläke, mutta käytti omaan elämäänsä. Iäkäs auto, joka siirrettiin miehen nimiin, kun perunkirja oli valmis.

Vierailija
39/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni sinulle!

Tee vain se huoli-ilmoitus ilman huonoa omaatuntoa. Se on miehenkin etu. Sitä kautta tarvittavat avut miehelle, niin sinun ei tarvitse huolehtia. Toki jaksamisesi puitteissa voit olla apuna, jos haluat.

Ja sitten pidät itsestäsi huolta. Lepäät ja suret. Teet asioita, joista nautit. Voimia sinulle!<3

Vierailija
40/54 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tehdä laaja palveluntarpeen arvio. Tarvii varmaa kotihoitoa, ateriapalvelun ja kauppapalvelun.

Sun olisi hyvä ottaa yhteyttä paikkakunnan ikääntyneiden palveluihin. Tulee kotiin asiakasohjaaja ja haastattelun jälkeen kertoo, mitä kannataa tehdä ja myöntää palvelut. Sen jälkeen helpottaa.

Se ensihoito teki kiireellisen huoli-ilmon. Muuten jonotusajat olisi olleet kuukauden esim

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi