Mitä mieltä sinihiuksisista lääkäreistä ym?
Täällä on viimepäivinä ollut jonkin verran puhetta shokkiväreistä, ja yleinen mielipide tuntuu olevan että ei pidä välittää muiden mielipiteistä, vaan jos tahtoo värjätä haluamallaan tavalla näin saa tehdä ikään katsomatta.
Asia mietityttää minua koska nautin eri shokkiväreillä leikittekystä. Olen kuitenkin opinnoissani jo siinä vaiheessa harjoittelu on kohta edessä ja tätäkautta olen ajatellut että paluu ruskeaan on pakostakin edessä, mutta onkohan näin?
Miten siis suhtautuisit lääkäriin/psykologiin tai vastaavassa ammatissa toimivaan henkilöön, jolla olisi vaikka kirkkaan siniset hiukset? Syökö liikaa uskottavuutta?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:07"]Eli ap on lähihoitajaopiskelija, joka tekee harjoittelunsa päiväkodissa? Lähärin sininen tukka ja lääkärin sininen tukka ovat kaksi eri asiaaa.
[/quote]
Ap on tuleva psykologi joka yritti lääkäreistä puhumalla lähinnä hämätä ettei vahingossa tutut tunnista :D lävistyksiä (korvakoruja lukuunottamatta) ei ole eikä kynsiviritelmiäkään. Kirkkaiden hiusten pointtina ei ole minäminäminä, muutenhan en olisi valmis värjäämään ruskeaksi tai edes täällä kyselisi haittaako ko. asia potentiaalisia asiakkaita.
[/quote]
Tätä siis ap
Riippuu sinisestä. semmoinen "IN YOUR FACE" - sininen ja vastaava kampaus ei ehkä ole paras mahdollinen lääkärille. Tyylikäs sininen voisi mennäkin.
[/quote]
Tätä siis ap
[/quote]
*tämä siis. Syytän autocorrectia.
Ei haittais, lääkäri saattais jopa tuntua inhimmillisemmältä, koska olen itsekin shokkiväreillä hiuksiani värjäillyt
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:55"]
Ei hiusten väri minua haittaisi, mutta vaikka lävistykset ja ihmeelliset kynsiviritelmät haittaisi hygieniariskinä.
[/quote]
Mä oon käynyt yksityisellä lääkäriasemalla käsikirurgilla joka oli noin 50v-mies ja jolla oli lävistyksiä naamassa. Meinasin pudottaa leukani kun näin sen ja tämä erittäin hyvä lääkäri huomasi sen ja sanoi että ei kai nämä hämää. Silmiin pistävin oli paksu rengas nenässä sierainten välissä. Vastaanoton jälkeen oli hyvä fiilis että kun kerran käsikirurgikin voi olla oma itsensä niin sitten voi tällainen toisenlainenkin asiakaspalvelija olla. Lävistykset eivät ole sen epähygieenisempiä kuin muutkaan ihon läpi menevät korut kuten korvakorut. Mut on leikattu sillä lailla että mulla oli kaikki lävistykset paikallaan koska en niitä saanut irti ilman pihtejä. Pesemällä ja tarvittaessa desinfioimalla pärjää. Jos on rakennekynnet eikö voi käyttää hanskoja? Tosin korut voivat laserleikkauksissa polttaa kertoi sairaanhoitaja kun kysyin.
[/quote]
Täällä päin kaikki korut ovat potilastyössä kiellettyjä, myös rakennekynnet ja kynsilakka. Pelkät hanskathan ei vaikka leikkaussalityöhön riitä vaan kädet pitää ennen niiden laittamista pestä erityisellä tavalla.
No, siunauksen saat shokkiväreillesi jos alat tehdä tutkimusta miten potilaat kokevat värjätyt hiukset. Ensin potilaan kanssa asiallisesti hoidat asian minkä takia potilas tuli ja sitten lopuksi annat lomakkeen jossa kerrot tekeväsi tutkimusta ja pyydät ihmisten rehellistä kokemusta. Jos ei itsellä ole aikaa niin sitten joku opiskelija tai ryhmä oppilaitoksestasi voisi ottaa tuon tutkittavaksi, sinä toimit vain "syöttinä".
Toisaalta, jos työssäsi toimit kivuista kärsivien potilaiden parissa, niin lääkärin shokkivärjätyt hiukset voivat toimia "oravana" joka vie huomion pois kivusta.
Tarpeeksi hyvät selitykset kun keksii niin saa apurahojakin shokkiväreille ;-)
shokkitukkainen lekuri voi olla puolijumala ammatissaan siinä missä värjäämätön ja meikkaamaton lekuri täysin katastrofaalinen tunari. väri on yhdentekevä.
jos jotain, niin pukeutuminen olis eri asia. silloin huolettais jos lekurillani olis lihatiskirytkyt niskassa.
-m35
Ajattelisin että sininen ei ole kiva hiusten väri, mutta ei söisi uskottavuutta tai häiritsisi ollenkaan :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:28"]No, siunauksen saat shokkiväreillesi jos alat tehdä tutkimusta miten potilaat kokevat värjätyt hiukset. Ensin potilaan kanssa asiallisesti hoidat asian minkä takia potilas tuli ja sitten lopuksi annat lomakkeen jossa kerrot tekeväsi tutkimusta ja pyydät ihmisten rehellistä kokemusta. Jos ei itsellä ole aikaa niin sitten joku opiskelija tai ryhmä oppilaitoksestasi voisi ottaa tuon tutkittavaksi, sinä toimit vain "syöttinä".
Toisaalta, jos työssäsi toimit kivuista kärsivien potilaiden parissa, niin lääkärin shokkivärjätyt hiukset voivat toimia "oravana" joka vie huomion pois kivusta.
Tarpeeksi hyvät selitykset kun keksii niin saa apurahojakin shokkiväreille ;-)
[/quote]
Pitää pitää mielessä, sääli vaan että tutkimusrahat on yleensä aika kiven alla ;)
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:07"]Eli ap on lähihoitajaopiskelija, joka tekee harjoittelunsa päiväkodissa? Lähärin sininen tukka ja lääkärin sininen tukka ovat kaksi eri asiaaa.
[/quote]
Ap on tuleva psykologi joka yritti lääkäreistä puhumalla lähinnä hämätä ettei vahingossa tutut tunnista :D lävistyksiä (korvakoruja lukuunottamatta) ei ole eikä kynsiviritelmiäkään. Kirkkaiden hiusten pointtina ei ole minäminäminä, muutenhan en olisi valmis värjäämään ruskeaksi tai edes täällä kyselisi haittaako ko. asia potentiaalisia asiakkaita.