Ulkosuomalaiset ja reissaajat, kertokaa yllättäviä arkipäivän faktoja eri maista
Siis sellaisia asioita, joissa maa eroaa Suomesta. Esim. asumisessa, työssä, opiskelussa, liikenteessä, ostoksilla...
Kommentit (805)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:47"]
Italiassa ei ole bideitä vaan matalan wc-istuimen tapainen pesuallas.
[/quote]
No eikös se juuri ole bidee?
[/quote]
Tätä minäkin ajattelin. Moni suomalainen ei näköjään tiedä, mikä on bideen ja bideesuihkun ero.
Tämä!
Me asensimme remontin yhteydessä toiseen kylpyhuoneeseen pytyn yhteyteen bidetsuihkun jonka olimme tuoneet Suomesta Italiaan.
Putkari seinoi hana kädessä ja ihmetteli sitä jolloin istuin pytylle (vaatteet toki päällä) ja näytin miten toimii:) Asennettu on ja toimii hyvin
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ei ole bideitä vaan matalan wc-istuimen tapainen pesuallas.
Ja toinen kysyi: No eikös se juuri ole bidee?
No on se! Se on juuri se oikea bidee. Oikeasti kaiketi bidet (mutta äännetään bidee). Suomessa on käytössä bidee-suihku. Mulla Saksassa myös.
Englannissa ovista kulkeminen on taidetta. Jahkaillaan, tehdään eleitä että toinen menisi ensin, toistellaan "after you- no, no, after you-no, I insist....". Hankalinta tämä on hississä, jos esim minä naisena menen samaan hissiin miesten kanssa. Pakollisen jahkailun jälkeen minä menen sitten ensin sisään eli takaseinän viereen. Kerrokseen päästyämme minun kuuluu myös päästä ensimmäisenä ulos vaikka se on kaikkein epäloogisin vaihtoehto. Olenkin töissä julistanut "eurooppalaisen hissietiketin" jossa ovea lähinnä oleva menee ensin ulos. Tämä on naureskellen hyväksytty pikku erikoisuutenani. :)