Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini tekee lasagnea keittiössä ja on niin neuvoton että hermo pettää

Vierailija
13.03.2022 |

Ei osaa kuoria sipulia oikein, ei saa valkosipulinkynsiä järkevästi ulos kuorestaan, pesee pannuja väärin, tylsyttää veitset ja käyttää vääriä leikkuulautoja. Mitään ei löydä, vaan koko ajan huutelee missä mikin on, laittaa uunin liian aikaisin päälle, sotkee paikat ja mitään ei korjaa paikalleen.
On kuitenkin hellyyttävän omatoiminen ja kaikkien pitäisi tietenkin kumartaa häntä kun jotain suostuu tekemään meille muille.
Tuttua?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset opasta häntä sitten vai eikö halua apua?

Vierailija
2/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedähän peitto päälles.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelle.

Vierailija
4/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä on kyllä yksi mätämuna.

Vierailija
5/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset vanhemmat ovat kamalia. Kaikki pitäisi osata jo syntyessään eilä mitään ainakaan opeteta vaan tiuskitaan virheet.

Vierailija
6/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä koko akka.

Vierailija
7/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiahan ne teinien ensimmäiset kokkausyritykset usein ovat. Mutta kun sitä jaksaa sietää teiniä moittimatta, voi muutaman vuoden päästä saada ranskalaisen keittiön oppien mukaan tehtyä gourmet-ruokaa. Nykyisin minä kyselen entiseltä teiniltä, nykyiseltä parikymppiseltä opiskelijapojalta vinkkejä ruoanlaittoon, jos haluan tehdä jotain erikoisempaa.

Vierailija
8/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen harjoitella, vaikka onhan se alkuunsa juuri tuollaista säätämistä.

Vierailija
9/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene hyvä vanhempi opastamaan lastas niinku vanhemman kuuluu. :) Muuten teet lasanget hänelle vielä 10 vuoden päästäki ja ihmettelet ku ei osaa.

Vierailija
10/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kaveriksi ja sano että sinäkin voit tehdä jotain. Ei sun tarvitse silti "opettaa", vaan kyllä se teini vaivihkaa katsoo miten sinä asioita teet. Jos sanoo, että haluaa tehdä itse, niin sitten lähdet pois.

Miten voit noin alentavasti omasta lapsestasi ? puhua??

Joo, vedähän peitto päälles, kuten jo kiteytettiinkin ;D Lasagnea Porvoosta, hyvää päivää ;D

Vierailija
11/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana teini kun yrittää ja tekee! Siitä se lähtee, itse varmaan olet syntymästäsi alkaen osannut kaiken, muut joutuvat opettelemaan myöhemmin.

Vierailija
12/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene hyvä vanhempi opastamaan lastas niinku vanhemman kuuluu. :) Muuten teet lasanget hänelle vielä 10 vuoden päästäki ja ihmettelet ku ei osaa.

Minä en kyllä suosittele opastamaan menemistä muuten kuin silloin, kun teini itse pyytää apua. Haluaisitko itse kokata ruokaa niin, että joku taitavampi katsoo koko ajan olkapääsi yli ja kommentoi?

7

Vierailija
13/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua! Nää kommentit taas niiltä, joilla ei ole teinejä tai joiden omat teinit ovat supertaitavia. Ihana kuulla, että muillakin on samanlaista.

On myös merkittävä ero sillä onko kyseessä 13v. vai jo 18-vuotias teini.

Vierailija
14/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut neljä teiniä,  enkä kyllä ikinä ole heistä noin rumasti puhunut mitä ap täällä selittää. Miten aikuinen ihminen voi olla noin ilkeä ja alentuva omaa lastaan kohtaan? Häpeä. Teiniäsi käy sääliksi, toivottavasti edes toinen hänen vanhemmistaan on inhimillinen. 

Vierailija
15/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et ole ottanut pienestä pitäen mukaan ruuanlaittoon? Katsos kun niitä lapsia pitää opettaa ja kasvattaa, ei ne muuten opi.

Vierailija
16/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet veitset ja paistinpannu muutaman vuoden välein on pieni hinta siitä, että lapsi saa oppia niinkin tärkeän taidon ku ruoanlaitto.

Täällä kaksi teiniä on opetellut vuosikausia, aina ei sopu säily, mutta pääasiassa kyllä. Jos käytetään vääränlaisia välineitä, sanon siitä kyllä. Aina teini ei osaa ottaa palautetta siinä hetkessä vastaan ärsyyntymättä, mutta tajuaa kyllä pointin.

Nyt vanhempi lapsista on se joka eniten mäkättää pesemättömästä paistinpannusta, kun ei pääsekään paisteleen välipalaa sillä hetkellä ku hän haluaa, kun pannu on likainen pikkusisaruksen munakkaan teon jäljiltä, tai minun jäljiltäni. Eli alkaa toimiin se etten minäkään enää aina pidä keittiötä tip top kunnossa, kohta päästään luomaan yhteisiä pelisääntöjä, jospa vaikka kaikki siivois omat jälkensä.. eli sitä mitä yritin opettaa vuosia sitten mutta muut ei tajunnu silloin syytä :D

Tasan kerran olen antanut ruoasta palautetta, kun maksoin siitä että isosisarus tekee ruoan minun töissäollessani ja hän oli vain sekoittanut tomaattimurskaan toista säilykettä ilman minkäänlaista maustamista. Ei maistunut kenellekään, eikä ollut mitenkään palkan arvoinen suoritus.

Vierailija
17/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen fiksu teini, vaikka on noin paskamainen vanhempi hänellä.

Vierailija
18/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuttua! Nää kommentit taas niiltä, joilla ei ole teinejä tai joiden omat teinit ovat supertaitavia. Ihana kuulla, että muillakin on samanlaista.

On myös merkittävä ero sillä onko kyseessä 13v. vai jo 18-vuotias teini.

On minulla teini 14v joka harjoittelee ruoanlaittoa. Joitain tekee jo hyvin omineen ja mitä harjoittelee,saa harjoitella ilman että olen ilkeä ja alentava. Onneksi aikanaan meitä sisaruksia ei ole lytätty vaikka välillä olikin keittiössä turaamista ja sählinkiä. Äiti neuvoi pyydettäessä ja usein tehtiin yhdessä jolloin oppi tuli samalla. On lapsi aina saanut osallistua ruoanlaittoon ja ollut mukana,nyt haluaa tehdä itse .

Vierailija
19/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen yrittää niin olisit tyytyväinen. Olisihan hän voinut mennä Lidliin ja ostaa kilon lasagnen 2,49e ja jos svidduilet niin näin hän tästä lähtien tekee.

Vierailija
20/34 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mollaa lastaan netissä.

Mahdat olla ylpeä itsestäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi