Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uniongelmat - mitä lääkkeitä käytätte?

Vierailija
17.08.2015 |

Olen aina ollut huono nukkuja ja olen kokeillut monenlaista lääkettä. Tällä hetkellä menee Mirtatsapiini pienellä annostuksella 3,75mg ja melatoniini 3mg. Imovanea murunen lisäksi tarvittaessa. Nyt imovanereseptiä uusittaessa uusi lääkäri oli laittanut pidemmän uusimisvälin ja saa nähdä, saanko nukuttua enää ilman. Tämä yhdistelmä on ollut sellainen, jolla olen pärjännyt.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille tule melatoniinista päänsärkyä? KOkeilin sitä joskus, mutta siitä tuli sellainen samanlainen kofeiininpuutoshedari kuin kahvin juonnin lopettaminen aiheuttaa, ja totesin että ei sovi mulle.

Sain lääkäriltä Mirtazapinia, muttei se auttanut. Heräsin silti aamuyöstä ja päivisin oli ihan zombie olo. Lääkäri silloin kertoi, että on hyvin yksilöllistä, mikä kenelläkin toimii, ja tuon Mirtazapinin kanssa sekin, mikä annostus toimii. No, mulla ei toiminut ja jätin sen pois.

Nyt menen luomuna, yritän antaa maailmalle anteeksi sen, että herään ja olla hermostumatta, käydä iltakävelyillä tuuletella makuuhuonetta, rauhoittua ilman koneita / läppäreitä ennen nukkumaanmenoa ja juoda rutiinina viimeiseksi illalla rauhassa parvekkeella kupillisen kamomillateetä itsekseni. Mulla syynä on työstressi, lomalla nukuin ihna hyvin. Vaikea sanoa vielä, toimiiko, kun syksy on vasta alussa, mutta tänään nukuin vielä kellon soidessa. Olen varovaisen optimistinen :)

Vierailija
2/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinin annos on liian iso, jos tulee päänsärkyä. Kokeile pienempää annosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:07"]

Itse käytän ketipinoria vaihdellen oxaminin kanssa Itselleni ei ole ollut mitään apua noista lääkkeistä jota sinä käytät Tenoxsia olen myös käyttänyt joskus satunnaisesti. Imovan on sellainen lääke johon elimistö tottuu helposti joten sitä ei kannata käyttää jatkuvasti

[/quote]Jos Imovaneloukkuun joudut, niin se tietää vanhemapan dementiaa. Lukekaapa tarkkaan, mitä ko lääkkeestä on kirjoitettu.

Vierailija
4/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirra[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]Sirdalud.
[/quote] ja triptyl rentouttavia molemmat itse käytän lihaskipuihin

Vierailija
5/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Truxal 15mg tarvittaessa. Ketipinor 25mg aiemmin, nukuin puolikkaallakin vähintään 15 tuntia joka kerta. Vuosia sitten Tenox 20-40mg. Kaikki nää vaan tarvittaessa.

Vierailija
6/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossuvissyä.

Vierailija
7/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:51"]

Mirtatsapiini, 7.5mg iltaisin tunti ennen nukkumaanmenoa.

Toimii kuin häkä.

[/quote]

Onko tullu kiloja?

[/quote]

Ei.

Ekalla ja ehkä vielä tokalla viikolla oli tavallisesta poikkeavia hiilarihimoja, mutta siinäpä nuo omalla kohdalla olivat sivuvaikutukset.

Vierailija
8/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:45"]

Paljonko mirtatsapiinia ja mihin aikaan otettuna toimii parhaiten?

[/quote]

3.75mg - 15mg.

Pieni annos toimii paremmin unensaantiin kuin isompi, esim 30mg tai 45mg (joita yleensä käytetään ahdistukseen/masennukseen/yms.)

Vierailija
9/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on määrätty Triptyliä 20mg/ilta särkyjen vuoksi, mutta auttaa todella hyvin myös nukkumaan. Aloituksen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia uniongelmia.

Vierailija
10/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot + viina. Toimii aina.

Vierailija
11/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan mirtatsapiinia, melatoniinia ja stellaa käyttää yhtä aikaa?

Vierailija
12/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:45"]

Paljonko mirtatsapiinia ja mihin aikaan otettuna toimii parhaiten?

[/quote]

3.75mg - 15mg.

Pieni annos toimii paremmin unensaantiin kuin isompi, esim 30mg tai 45mg (joita yleensä käytetään ahdistukseen/masennukseen/yms.)

[/quote]

Tämä.

Ja paras ottoaika n. tunti ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
13/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:52"]Melatoniinin annos on liian iso, jos tulee päänsärkyä. Kokeile pienempää annosta
[/quote]
Joillekin jopa pieni murunen voi olla liikaa. Minulle ei ole hyvä kokonainen tai edes puolikkaasta puolitettu annos. Kaikista tulee huimausta ja päänsärkyä ja niitä painajaisia.

Vierailija
14/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane ei auttanut.
Stella auttoi hetken, kunnes vaste katosi.
Stilnoct auttoi aluksi tosi hyvin, mutta siitäkin katosi vaste.
Ketipinor oli ihan ok, mutta en halunnut käyttää neuroleptiä yhtään sen pidempään kuin oli pakko. Ketipinorin lopettamisen jälkeen katosi vähäinenkin kyky nukkua.
Mirtazapin aiheutti entistä enemmän yöllistä levottomuutta.
Triptyl aiheutti tolkuttoman pahaa päiväväsymystä, silmät päässä seisoen nuokuin sohvalla kaiket päivät ja aivot olivat ihan jumissa.
Sirdalud on ihan ok minulle satunnaisesti käytettynä, mutta sekään ei toimi enää niin hyvin kuin ennen.
Melatoniinista ei ole mitään käytännön hyötyä minulle.
Viimeisimpänä on määrätty Pramipexolea, ja sitä en ole uskaltanut edes kokeilla, koska on parkinsonlääke. Toki tiedän että annos on huomattavan paljon pienempi, kuin parkinsonia sairastavilla.

Vierailija
15/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:18"]Voikohan mirtatsapiinia, melatoniinia ja stellaa käyttää yhtä aikaa?
[/quote]
Minä käytän säännöllisesti mirtatsapiinia 7,5 mg, joskus stilnoctia siihen lisäksi puoli tablettia. Kun unettomuus oli tosi pahana, kokeilin lisäksi melatoniinia mutta se oli liikaa mulle. Heräsin hengityskatkoksiin ja näin hirveitä painajaisia. Seuraavana päivänä päätä särki ja hikoilin kuin sika.

Vierailija
16/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te, joilla ei mirtatsapiini ei ole auttanut, kuinka kauan kokeilitte?

Ymmärtääkseni vaatii viikon - muutaman viikon käyttöhistorian ennen kuin alkaa kunnolla toimimaan.

Vierailija
17/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä oo unettomuutta, nukun kyllä kunhan saisin unta. Stellalla nyt yritän saada unta. 10mg otan kun menen sänkyyn. Ei vaan tahdo teho riittää. Täytyy lääkärin kans pohtia mitä seuraavaksi.

Vierailija
18/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä.
[/quote]
99% nukahtamis ja uniongelmat johtuvat mm. liiallisesta tv:n/tietokoneen/puhelimen käytöstä, huonosta ruuasta/ateriarytmistä ja liikkumattomuudesta. Jo nuo 3 asiaa kuntoon laittamalla saa paljon helpotusta. Kokeilkaa ennenkuin väitätte että ei toimi.
[/quote]
Höpöhöpö. Pelkästään joku työstressi on varmasti yleisempi syy. Tietty jos ei siitä tiedä, vaan ainoastaan liiasta syömisestä, telkkarista ja liikkumattomuudesta... ;)

Vierailija
19/52 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:26"]

Mites te, joilla ei mirtatsapiini ei ole auttanut, kuinka kauan kokeilitte?

Ymmärtääkseni vaatii viikon - muutaman viikon käyttöhistorian ennen kuin alkaa kunnolla toimimaan.

[/quote]

Puolitoista viikkoa. Painoa alkoi kertyä, vaikka ruokaa söin vähän ja päivät vaelsin tuskaisuuttani. Se teki minulle sitä, etten nukahtanutkaan vaan oli kuin keho olisi halvaantunut. Aloin saada unihalvauksia ja päivisin olin sitten vielä enemmän koomassa ja töhnässä. Lopetin lääkkeen hyvästä syystä. Jos unettomuus itsessään oli jo tarpeeksi paha, painonnousu ja koomassa makaaminen halvaantuneena ei siihen yhtälöön enää mahtunut.

T: numero 8

Vierailija
20/52 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella. Onko sopinut ja kauanko ja millä annostuksella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi