Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin otatte sormukset pois?

Vierailija
17.08.2015 |

En ole koskaan pitänyt sormuksia ja nyt kihlauksen jälkeen mietin milloin sormus kannattaa ottaa pois ettei se naarmuunnu. Ainakin tiskauksen ja ronskimman siivouksen yhteydessä ajattelin ottaa pois. Mutta muuten? Suihkun ajaksi? Yöksi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun otan kuvia Tinderiä varten.

Vierailija
22/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun ajaksi, käsiä pestessä pyörittelen ja otan osittain pois, leipoessa, ruuanlaiton ajaksi, kun täytän tiskikonetta, uidessa... jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ottaa sormuksen pois vain ja ainoastaan bodatessaan kotisalilla. Nukkuu, saunoo, ui aina sormus sormessa. 

Itse olen kotona usein ilman sormuksia, otan ne automaattisesti pois kellon kanssa kun tulen kotiin ja pesen kädet. Otan pois myös rannalle tai melomaan mennessä (melaa pidellessä kahden sormuksen väliin jää helposti ihoa ikävästi puristuksiin). Otan pois myös yöksi. Vihkisormuksessa on pieni kivi, kihla on sileä.

Vierailija
24/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:53"]Käsiä pestessä, ettei sormuksen alle jää bakteereja ja saippuaa. Lisäksi jos vaivaan taikinaa niin silloin. Nyt olen vielä äitiyslomalla, mutta töissä en voi varmaan pitää sormusta ihan työturvallisuuden takia.
[/quote]

Missä työssä ei voi turvalliauuden takia pitää? Kirurgi?
[/quote]
Mun mies esimerkiksi on lentomekaanikko ja ottaa sormukset pois töihin lähtiessään. Onpa heillä joku joskus menettänyt sormensakin jäätyään sormuksesta kiinni väärään paikkaan.

Vierailija
25/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut kihla- ja vihkisormusta pois sormesta sen jälkeen kun ne on siihen laitettu. Kulunuhan ne on vosikymmenten aikana. Mutta saa niissä aika näkyäkkin. Ei ole myöskään mieheni ottanu niitä pois. Kaikki muut sormukset otan siivotessa ym. pois mutte en kihla- ja vihkisormusta. Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa.

Vierailija
26/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan sormukset heti pois kun tulen kotiin ja laitan ne sormeen siis vasta kun lähden johonkin. En halua sormuksia turhaan kuluttaa/naarmuttaa koska tosiasia on, että ne sormukset kuluu. Lisäksi vihkisormuksessani on todella ulkoneva kivi, jota olen välillä kolhinut vahingossa laatikon reunaan, seinään ym. ja se voi tarttua vaatteisiin, joten en näe sormusten pitämistä kotona, koiria ulkoiluttaessa ja muissa arkitilanteissa järkevänä.

Vierailija
27/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, raksalla on ikävä jos pelti tai lista jää kiinni ja taittaa vaik koko sormen. Töissä sairaalassa ei pidä kukaan, yhtä paljon pöpöjä on hoitsun sormusten alla kuin kirurginkin. Salilla ei kannata pitää, voi käydä sormukselle hassusti. Kerran hyppäsin leuanvetotankoon jonkun kalevala-sormuksen kansaa ja hitto et sattu, kun väänty :D tyhmästä päästä jne...

Vierailija
28/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut mutta lähden matkoille niin laitan yhden sormuksen sormeen. Turvallisempi olo.

Vierailija
29/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:53"]Käsiä pestessä, ettei sormuksen alle jää bakteereja ja saippuaa. Lisäksi jos vaivaan taikinaa niin silloin. Nyt olen vielä äitiyslomalla, mutta töissä en voi varmaan pitää sormusta ihan työturvallisuuden takia. [/quote] Missä työssä ei voi turvalliauuden takia pitää? Kirurgi? [/quote] Mun mies esimerkiksi on lentomekaanikko ja ottaa sormukset pois töihin lähtiessään. Onpa heillä joku joskus menettänyt sormensakin jäätyään sormuksesta kiinni väärään paikkaan.

[/quote]

Hoitoalalla ei sormuksia saa pitää. Olit sitten kirurgi, hoitaja tai siivooja.

Vierailija
30/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:56"]

Missä työssä ei voi turvalliauuden takia pitää? Kirurgi?

[/quote]

Aika monissa tehdastöissä, raksalla, joku konepaja? Vaikkei olis kiellettyä niin kannattaa ottaa pois vaikka onkin suojakäsineet, ihan oman turvallisuuden takia. Mulle aikoinaan tullut tosi paha haava ja ruhje kun onnistuin saamaan sormuksen takertumaan naulaan, eli en itsekään pidä sormusta jos teen jotain remonttihommia. Muuten otan sormuksen pois kun laitan käsi- tai vartalovoidetta, ja naamaa pestessä, mulla on poskipäässä luomi johon sormus hinkkaa kipeästi.

Vierailija
31/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sormukset ovat niin tärkeät ja arvokkaat (symboliarvoltaan, eivät rahallisesti), että otan ne pois hyvin monessa tilanteessa, jotta ne pysyisivät parempina. Esimerkiksi siivotessa ja leipoessa, jotteivät ne tahriintuisi, ja uidessa, koska kylmässä vedessä ne saattaisivat pudota pois. Tiettyjä liikuntalajeja harrastettaessa ne on otettava pois ihan oman turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
32/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän säännöllisesti aina sormuksia, mutta joudun vekslaamaan niitä päälle/pois aika paljon edestakaisin päivän mittaa.

Otan ne pois:

- töissä (terv.hoitoalalla pakko)

- ruoanlaitossa, jos pilkkoamista, taikinan tms käsin sekoittamista

- satunnaiset puutarha- tai remppahommat

- suihkuun mennessä (tai uimarannalla tms)

- yöksi

Varmaan olisi helpompaa olla pitämättä kokonaan sormuksia, mutta tykkään niistä niin kovasti että haluan ehdottomasti pitää niitä nämä "väliajat".

Vierailija
33/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pois tiskatessa, leipoessa, siivotessa, saunaan tai suihkuun mennessä, käsiä pestessä, lenkille lähtiessä (sormet turpoavat ja sormukset tuntuvat epämiellyttäviltä), jumppaan mennessä ... Töstä kotiin tullessa riisun kellon ja sormukset ensimmäiseksi. Siinä ne kenottavat usein seuraavaan aamun asti keittiön työpöydällä, josta nappaan ne mukaani töihin lähtiessä.

Vierailija
34/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen pullaa tai muuta taikinaa mihin täytyy upottaa sormet.

Vierailija
35/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö isoja timanttisormuksiakin koko ajan sormessa?

Vierailija
36/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:42"]Pidättekö isoja timanttisormuksiakin koko ajan sormessa?
[/quote]
Mä en halunnut timantteja juuri sen vuoksi, että sormusta pystyisi oikeasti käyttämäänkin.

Vierailija
37/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun ilman sormuksia. Otan pois myös esim. lihapullia tehdessäni.

Vierailija
38/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ainoastaan raskauksien loppuvaiheessa pois, kun rupesi sormet turpoamaan. Muutrn ovat koko ajan sormessa ja saavat siinä olla niin kauan, kun tuo mies minut huolii tai jompikumpi meistä potkaisee tyhjää. Minulle sormukset ovat vahva symboli ja niiden riisuminen vaikuttaisi minusta epäkunnioittavalta miestäni kohtaan (olen ehkä outo, mutta sellainen olo tulee :))

Vierailija
39/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:50"]

Otin ainoastaan raskauksien loppuvaiheessa pois, kun rupesi sormet turpoamaan. Muutrn ovat koko ajan sormessa ja saavat siinä olla niin kauan, kun tuo mies minut huolii tai jompikumpi meistä potkaisee tyhjää. Minulle sormukset ovat vahva symboli ja niiden riisuminen vaikuttaisi minusta epäkunnioittavalta miestäni kohtaan (olen ehkä outo, mutta sellainen olo tulee :))

[/quote]

Minullekin ne ovat vahva symboli, mutta minusta sormusten pitäminen joka tilanteessa silläkin uhalla, että ne kuluvat ja likaantuvat nopeammin, olisi epäkunnioittavaa.

32

Vierailija
40/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:50"]

[/quote]

Minullekin ne ovat vahva symboli, mutta minusta sormusten pitäminen joka tilanteessa silläkin uhalla, että ne kuluvat ja likaantuvat nopeammin, olisi epäkunnioittavaa.

32
[/quote]
Enpä ole koksaan ajatellut asiaa noin päin :) pitäisikö muuttaa tapojaan? :)