e-reseptistä, näkeekö lääkäri
Näkeekö lääkäri onko e-reseptillä määrätty lääke haettu apteekista vai ei?
Kommentit (21)
Toivottavasti ei, koska mä valehtelen aika usein, että oon esim hakenut jonkun ab-kuurin :D
Jos käy reseptitietokeskuksesta katsomassa, niin näkee kyllä paljonko reseptistä on vielä hakematta.
Sitä ne ei näe jos reseptillä on ostettu ulkomailta ja nettiapteekeista.
Jos on kyseisen lääkärin itse kirjoittama resepti, hän saa katsoa toimitustiedot ilman erillistä lupaa. Jos resepti on jonkun muun kirjoittama, tulee toimitustietojen tarkasteluun olla potilaan suullinen/kirjallinen lupa :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:25"]
Toivottavasti ei, koska mä valehtelen aika usein, että oon esim hakenut jonkun ab-kuurin :D
[/quote]
Miksi? Eikö siitä ole vain haittaa sulle jos lääkäri ei tiedä, miten sua on hoidettu?
[/quote]
Miksi valehtelet? Ei niitä lääkkeitä ole mikään pakko syödä.
Kannattaa muutenkin tilata ulkomailta ja eteenkin euroopasta, esim. saksasta tai ranskasta. Hinnat on niin paljon edullisempia kuin täällä
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:32"]
[/quote]
[/quote] Tyrkyttääkö lääkäri väikisin?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:23"]
Näkeekö lääkäri onko e-reseptillä määrätty lääke haettu apteekista vai ei?
[/quote]
Kyllä näkee, näkee mistä apteekista haettu, paljonko reseptillä vielä jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:33"]Kannattaa muutenkin tilata ulkomailta ja eteenkin euroopasta, esim. saksasta tai ranskasta. Hinnat on niin paljon edullisempia kuin täällä
[/quote]
Miten voi reseptilääkkeitä tilata ulkomailta??
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:32"]
[/quote]
[/quote] Tyrkyttääkö lääkäri väikisin?
[/quote]
Ainakin gynekologit.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:33"]Kannattaa muutenkin tilata ulkomailta ja eteenkin euroopasta, esim. saksasta tai ranskasta. Hinnat on niin paljon edullisempia kuin täällä
[/quote]
Miten voi reseptilääkkeitä tilata ulkomailta??
[/quote]
Tietenkin näkee. Onko tässä kyse siitä, että haluat Kelan tukemaan terapiaan, mutta et mielialalääkkeitä? Aina ne lääkkeet voi hakea, mutta ei lekuri tuu niitä sun suuhun tunkemaan.
Mikset ole rehellinen lääkärillesi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:33"]Kannattaa muutenkin tilata ulkomailta ja eteenkin euroopasta, esim. saksasta tai ranskasta. Hinnat on niin paljon edullisempia kuin täällä [/quote] Miten voi reseptilääkkeitä tilata ulkomailta?? [/quote]
[/quote] Skannaat reseptin ja lähetät sen. Hyvin onnistuu
Kyllä näkee, eri asia paljonko kiinnostaa. Samaa ihmettelen, että miksi et voi olla rehellinen.
Eurooppalainen lääkemääräys. Katsokaa netissä ohjeet. Kelalla hyvät sivut
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:32"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:25"] Toivottavasti ei, koska mä valehtelen aika usein, että oon esim hakenut jonkun ab-kuurin :D [/quote] Miksi valehtelet? Ei niitä lääkkeitä ole mikään pakko syödä. [/quote] Tyrkyttääkö lääkäri väikisin? [/quote] Ainakin gynekologit.
[/quote] Aika kauheeta. Eikö kannata vaihtaa lääkäriä?
Kyllä