Arvostatko häntä, joka pysyy vaikeassa avioliitossa lasten takia?
Minä arvostan. Koen, että avioero repii perheet ja suvut erilleen ja on AINA itsekäs valinta.
Kommentit (27)
Itselläni on hyvä parisuhde, tosin vielä ilman lapsia. Lapsuudenperheessäni sen sijaan vanhempia on pitänyt yhdessä riippuvuussuhde (mm. taloudellinen) ja kulissien ylläpito vei voiton. Tästä seurauksena kaikilla sisaruksillani jonkin asteisia ongelmia itsensä kanssa. En todellakaan kannata enkä varsinkaan ihaile niitä jotka pysyvät väkisin yhdessä.
Kyllä se totta on että vanhempien rakkaussuhde on lasten todellinen koti. Jos sitä ei ole, myrkytetään jälkikasvun mieli, ja myös katkeroituneiden vanhempien.
Eiväthän ne asiat nyt liity ollenkaan toisiinsa. Itselläni on ihan keskiverto parisuhde eli on myös ongelmia. Mutta jos mies kohtelisi mua kuin paskaa, en varmasti jäisi hänen kynnysmatokseen.
Jonkun mielestä hänellä on vaikea avioliitto, kun on univelkaa vauvan kanssa ja mies on kärttyinen ja itsellä on raskauskiloja vieläkin vaikka synnytyksestä on jo puolitoista vuotta ja esikoisella on uhmaikä. Toisella on vaikea avioliitto, kun mies ryyppää ja hakkaa. Jollain on jotain muuta. Elämässä ei ole mitään yleispätevää nyrkkisääntöä.
Entä sitten jos se suku itse on sinua kohtaan sadistinen.
Saat kuulla olevasi täysin paska päivästä toiseen elämäsi ajan.
Miehesi ei uskalla seisoa rinnallasi vaan on suvun puolta.
Mitä sinä sellaisella suvulla teet?
En todellakaan arvosta ihmistä joka elää elämäänsä ahdasmilisten sadistien mieliksi. Henkinenväkivalta on suurempi ongelma kuin fyysinen. Se tappaa ihmisen hitaasti ja varmasti vailla itsetuntoa. Se vahingoittaa myöskin lapsia ja heistä tulee tunnevammaisia.
En arvosta myöskään ihmisiä jotka arvostavat tällaisia martyyreja. He antavat vahingon kiertää sukupolvesta toiseen. He kannustavat kärsiää kestämään ja syyllistävät jo syyllistettyä.
Arvostan ihmistä joka tuntee oman arvonsa. Osaa lähteä maanpäällisestä helvetistä pelastaakseen itsensä ja lapsensa. Se ei ole itsekkyytä joka ei salli itseään kohdeltavan huonosti, vaan kuuluu ihmisoikeuksiin.
jos mies ja vaimo säilyttävät yhteisen tavoitteen-
tässä tapauksesa hyvän lasten kasvattamisen- se on jo paljon se
Sellainen ei ole lastenkaan parhaaksi.
Tiedän mistä puhun, koska äitini oli juuri tuollainen uhrautuja.
Lapset siinä kärsii