HIMYM vai the big bang theory?
Tekisi mieli katsella joku komedia sarja ja näistä kummastakin olen kuullut ylistystä mutta en ole katsellut aiemmin.Kummasta te olette pitänneet enemmän?Tähän asti mun lemppari hyvänmielen sarjat on ollut Kellarin kunkku ja Moderni perhe.
Kommentit (66)
Molemmat:) big bang theory ehkä hiukan parempi kuitenki
Big Bang Theory on välillä ihan hauska (lähinnä siis Sheldon) ja tavallaan naishahmojen mukaantulo virkisti ohjelmaa alkuasetelmien muuttuessa ja sarjan kehittyessä. Kuitenkaan en pidä siitä, miten hahmot ovat niin ilkeitä ja epämiellyttäviä toisilleen ja miten rasittava kitisijä Leonard on. :D Samanlaista ryhmähenkeä ei tunnu löytyvän hahmojen väliltä kuin esimerkiksi Frendeistä. Lisäksi miesten pinnallisuus ja naisten perässä juokseminen ärsytti ennen hahmojen vakiintumista, eikä huumori ole mitenkään kovin älyllistä mielestäni, vaikka pyöriikin monesti populäärikulttuurin ja tieteen ympärillä. Vertauskohteena pidän mainiota 3rd Rock From the Sunia, jonka absurdius, laadukkaat näyttelijät (esim. John Lithgow, Jane Curtin, Joseph Gordon-Lewitt) ja yllättävän älykkäätkin jaksot teemapohdiskeluineen jaksavat itseäni naurattaa monta kertaa.
HIMYMissä puolestaan on hyviä vitsejä, mutta välillä liikaa junnausta ja hahmoihin liittyvät "piirteet" ovat välillä liian korostettuja (Robinin kanadalaisuus, Barneyn puvut, Tedin kaikkitietävyys ja romantikon luonne...). Olen myöskin ollut liian laiska katsomaan sarjaa intensiivisesti alusta loppuun, kuten tässä tapauksessa olisi parasta jatkuvuuden ollessa niin suuressa roolissa. Kuitenkin, jos jompaa kumpaa näistä ohjelmista pitäisi alkaa seuraamaan ajanvietteeksi, valitsisin HIMYMin sen ollessa juoneltaan monipuolisempi kuin BBT.
HIMYM! BBT:ssä nauretaan tyhmille nörteille, ei "heidän kanssaan"
HIMYM. BBT ei ole ikinä vedonnut muhun, Sheldon on hauska mutta ei korvaa sitä että ne muut on ihan mitäänsanomattomia henkilöhahmoja eikä sarjassa tunnu olevan mitään "pointtia". Ja minä tykkäsin HIMYMin lopusta. Niin piti aina ollakin.
Itse suosittelisin:
Tuho-osasto
The Office (Us)
Parks and Recreation
Paljon näppätämpää huumoria, eika laugh trackkejä ;)