Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikien on pakko riehua koko ajan?!!!

Vierailija
16.08.2015 |

Olen ihan p****na kun olen viimeisillään raskaana taas kerran juossut koko päivän 3-vuotiaani perässä ja huutanut koko ajan mitä kaikkea EI saa tehdä - mistä kaikkialta ei saa hypätä ja mihin kaikkialle ei saa kiivetä ja mistä kaikkialta EI SAA tippua!! miksi pojat ei pysy ikinä paikallaan tai piirrä tai askartele helmikoruja ja valitse prinsessa-asuja päälleen? aaargh! ja odotan toista poikaa ! Auttakaa tyttöjen äidit ja kertokaa että tytöt on oikeesti ihan yhtä kauheita kuin villit pojat!!

(Tämä teksti antoi minulle tosin hieman lohtua: http://www.lily.fi/blogit/sutta-pakoon/kuinka-kasvattaa-sikapossu - lukaiskaapa huvikseen kaikkien 'menevien' lasten äipät..)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo riehuminen ole sukupuolikysymys: minä ja äitinikin olimme riehuvia poikatyttöjä :D 

Vierailija
2/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Mistä niitä paikallaan olevia tyttöjä saa..
Kyllä meidän tyttö on ollut aina todella vilkas, riehuu heti kun silmä välttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tytöt on keskimäärin rauhallisempia, tosin vilkkaita tapauksia löytyy aina.

Oltiin juuri sukulaisen syndeillä, tytöt väritti värityskirjaa ja leikki kotia.. pojat riehu ja paini minkä kerkesi. Pojat yleensä energisempiä.

Vierailija
4/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tytötkin riehuu ja oman kokemukseni mukaan ovat vielä pahempia.

Vierailija
5/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on 3 poikaa, rauhallisia kaikki. Ja pojat saa kiivetä ja hypätä ja tutkia maailmaa.

Vierailija
6/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi adhd-poikaa

Vierailija
7/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö ja kaksi poikaa ja voin sanoa että mun rauhallisin lapsi on keskimmäinen ja se on poika. Tyttö on aina ollut villi ja eloisa ja äänekäs ja nuorin lapsi joka on poika, ei oikeastaan riehu niinkään mutta touhuilee kaikkea mitä ei pitäis! tarkkana saa olla.

Tytön synttärit on aina ollut meluisimmat, kun on paljon tyttöjä koolla niin voi sitä metelin määrää. Pojat on touhuilijoita, ei niinkään kilju ja huuda kuin tytöt.

No, anyway! tsemit sinne pojat on ihania ja niin on tytötkin!

Vierailija
8/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:39"]Meillä on kaksi adhd-poikaa
[/quote]

Keksitty sairaus, joka kumma kyllä ilmestyi samaan aikaan kun vapaan kasvatuksen helmet tulivat itse äidiksi. Ja lääkefirmat kiittää.

Vierailija
9/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin voisin ottaa sen rauhallisen tytön jos jostakin löytyisi. Poika osaa keskittyä ja istua aloillaan mutta tytöllä on aina muurahaisia housuissa.

Vierailija
10/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy riehua nuorena kun vanhana ei enään jaksa..

Vierailija
11/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin rauhallinen poika. Kai se tempperamenttityyppi on ratkaiseva.

Vierailija
12/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun 4-vuotias poika riehu. Höpsöttelee kyllä. :) Mutta ei riehu päättömästi, vaan on sellainen rauhallisempi tapaus. Ja hurjan fiksu, lukeakin on osannut jo puolisen vuotta. :)

Eikös tuo ole enempi temperamentti- kuin sukupuolikysymys?

Vierailija
13/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:39"]Meillä on kaksi adhd-poikaa [/quote] Keksitty sairaus, joka kumma kyllä ilmestyi samaan aikaan kun vapaan kasvatuksen helmet tulivat itse äidiksi. Ja lääkefirmat kiittää.

[/quote]

Milloin tämä tapahtui? Jotain vuosilukuja?

Vierailija
14/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi , poika ja ollut aina suht rauhallinen. Luin aikanaan paljon satuja, ne ei ollut mitään kymmenen minuutin lorutuksia. Ylipäätään kotona on ollut rauhallista. Hänellä myös hyvä keskittymiskyky ja koulu onkin sujunut kiitettävästi.

Vierailija
15/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:39"]Meillä on kaksi adhd-poikaa [/quote] Keksitty sairaus, joka kumma kyllä ilmestyi samaan aikaan kun vapaan kasvatuksen helmet tulivat itse äidiksi. Ja lääkefirmat kiittää.

[/quote]

Milloin tämä tapahtui? Jotain vuosilukuja?

[/quote]

1968.

Vierailija
16/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariopekta kysyin, miten hän jaksaa noita poikia, kun ne riehuu. Jän sanoi sen olevan asennekysymys. Hän sanoi, että ajattelee poikia ihaillen, kun ovat niin ENERGISIÄ.

Vierailija
17/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriö määriteltiin neurologiseksi oireyhtymäksi Yhdysvalloissa 1966. Nykyisin termi MBD on virallisesti poistettu Suomessa toimivasta tautiluokituksesta (ICD-10), mutta sitä käytetään yleisesti kattokäsitteenä sellaisille häiriöille kuin monimuotoiset kehityshäiriöt (F83), tarkkaavuus- ja käytöshäiriöt (F90), motoriikan kehityshäiriöt (F82), puheen ja kielen kehityshäiriöt (F80), sekä oppimiskyvyn häiriöt (F81). Ruotsissa ja Norjassa käytetään termiä DAMP (deficits in attention, motor control and perception) eli tarkkaavaisuuden, motoriikan ja hahmottamisen häiriö, jolla tarkoitetaan lähes samaa asiaa kuin MBD:llä. Poikkeuksena DAMP:n diagnostisiin kriteereihin ei kuulu oppimisvaikeuksia. Yhdysvalloissa MBD:tä korvaa termi ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) eli tarkkaavaisuushäiriö, ylivilkkaus ja impulssien kontrollin puuttuminen.

Ruotsissa tehtyjen tutkimusten(Gillberg 1996) mukaan MBD-oireista kärsiviä lapsia on 3-8 %, joista vaikeita ongelmia esiintyy 1 %:lla, keskivaikeita 2 %:lla ja lieviä noin 5 %:lla.

MBD:n syitä ei tiedetä tarkasti, mutta nykytietämyksen mukaan oireyhtymän kehitykseen perintötekijät ja ulkoiset seikat(esimerkiksi hapen puute) odotuksen tai synnytyksen aikana vaikuttavat keskushermoston toimintahäiriön syntyyn. Wikipedia

Vierailija
18/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:42"]

Täytyy riehua nuorena kun vanhana ei enään jaksa..

[/quote]

Se on ENÄÄ... tsiisus sentään.

Vierailija
19/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Kerron sulle salaisuuden: kasvatus!
T. 2 rauhallista poikaa ja 2 rauhallista tyttöä

Vierailija
20/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:56"]

Huoh... Kerron sulle salaisuuden: kasvatus! T. 2 rauhallista poikaa ja 2 rauhallista tyttöä

[/quote]

Ei aina.T. 1 rauhallinen tyttö ja 1 rauhaton tyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi