Nalkuttaminen parisuhteessa tarkoittaa sitä, että asettaa itsensä toisen ihmisen yläpuolelle jo kohtelee puolisoa alentuvasti
Jotkut ihmiset alentuvat puhumaan puolisolleen kuin tämä olisi yksi lapsista.
Kommentit (52)
Huoh, aika moni täällä tuntuu puolustelevan nalkuttamista ja samalla puhuu vuotovaikuttamisesta.
Nalkuttaminen on huonoa vuorovaikuttamista. Silloin ei puhuta oikeista asioista. Omaa tapaa myös monet tuntuvat pitävän oikeana. Sekin kielii huonosta vuorovaikutuksesta tai kompromissi kyvystä.
Nalkuttajia on myös tosin miehissä. Ei siis ole mielestäni sukupuolisidonnaista.
Ap, miksi nalkutat täällä?? Etkö osaa kommunikoida vaimosi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se on aina vaan uudestaan todiste siitä että puoliso loisii omassa kodissaan ja pitää näin niitä loputtomasti toistuvia jatkuvia kotitöitä yksin toiselle kuuluvina ja itselle kunnian päälle käyviä, alentavina.
On todella vaikea löytää oikeasti aikuista miestä elämänkumppaniksi. Aikuinen mieslapsi on valtava taakka.Miksi kotityöt pitää tehdä juuri naisen määräämällä tavalla? Siitähän sitä nalkutusta tulee, kun ei ole kotitöitä tehty kunnolla tai naisen määräämässä aikataulussa.
Jos lupaat tiskata tiskit, niin ne on ne tiskit siinä altaassa, ei tiskit kolmen vuoden päästä. Katsos kun asioilla on aikataulu. Tätä on miesten ihan hirveä vaikea käsittää.
Naisten on vaikea käsittää että tiskikone säästää sikaa ja vettä.
Nalkuttaminen= vuorovaikutusta, joka kertoo siitä, ettei toinen osapuoli liitossa arvosta esim. kotitöitä, vaan ylentää itsensä nalkuttajan yläpuolelle! Usein narsistisuuteen taipuvia miehiä, nämä vaimoaan haukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi nalkutat täällä?? Etkö osaa kommunikoida vaimosi kanssa?
Aiemmassa viestissä jo kerroin olevani heteronainen. Joo o minä en ilmeisesti ymmärrä kommunikointia. Hyvä, että sinä ymmärrät. 🤦
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se on aina vaan uudestaan todiste siitä että puoliso loisii omassa kodissaan ja pitää näin niitä loputtomasti toistuvia jatkuvia kotitöitä yksin toiselle kuuluvina ja itselle kunnian päälle käyviä, alentavina.
On todella vaikea löytää oikeasti aikuista miestä elämänkumppaniksi. Aikuinen mieslapsi on valtava taakka.Miksi kotityöt pitää tehdä juuri naisen määräämällä tavalla? Siitähän sitä nalkutusta tulee, kun ei ole kotitöitä tehty kunnolla tai naisen määräämässä aikataulussa.
Jos lupaat tiskata tiskit, niin ne on ne tiskit siinä altaassa, ei tiskit kolmen vuoden päästä. Katsos kun asioilla on aikataulu. Tätä on miesten ihan hirveä vaikea käsittää.
Naisten on vaikea käsittää että tiskikone säästää sikaa ja vettä.
Nimenomaan säästää sitä kotisikaa, joka sohvalla röhnöttää ja odottaa vaimoltaan palvelua.
Onko homo- ja lesbosuhteissa nalkutusta?
Jos on, niin kyse ei ole miehen ja naisen eroista, vaan siitä, että toinen tekee sitä, mitä huvittaa ja toinen joutuu tekemään sitä, mitä täytyy, eikä työnjako tunnu reilulta.
Yleensä siis nalkutus johtuu kotitöiden epätasaisuudesta. Jos taas toinen nalkuttaa siitä, miten kumppani syö, juo (ei alkoholia), puhuu tai pukeutuu ym., niin sitten kyse on kunnioituksen puutteesta ja mahdollisesti rakastamisen loppumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella vaikea löytää oikeasti aikuista miestä elämänkumppaniksi. Aikuinen mieslapsi on valtava taakka.Kyse on siitä, että toinen osapuoli haluaa siivota jatkuvasti ja toinen haluaa käyttää vapaa-aikansa mieluummin harrastuksiin. Tämän jälkeen siivoava osapuoli uhriutuu.
Ei se ole loisimista tai ylimielisyyttä jos haluaa siivota kodin harvemmin mitä puoliso.
Työpaikallani keskusteltiin tästä aiheesta ja eräs nainen kertoi imuroivansa joka päivä kun taas minulle riittää kerta viikossa imurointi kodin puhtaana pitämiseen. Jos olisin tämän naisen kanssa parisuhteessa niin näkisitkö minut loisena?
Jos sulle riittää kerran viikossa imurointi ja naiselle kerran kahdessa kuukaudessa, niin näkisitkö naisen loisena? Tai eihän se ole loisimista tai ylimielisyyttä, että tahtoo siivota kodin harvemmin kuin puoliso. Jos se nainen vaan haluaa käyttää aikansa johonkin harrastuksiin ja toinen haluaa siivota koko ajan.
Meillä nalkuttaja on mies. Vain hän osaa tehdä asiat oikein ja takertuu joka kerran muitten tekemiin "virheisiin". Jos miehelle huomauttaa joskus jostain, niin loukkautuu välittömästi ja syyttää asiasta muita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen roolissa oleva puoliso on äärettömän raskas.
Vierailija kirjoitti:
On todella vaikea löytää oikeasti aikuista miestä elämänkumppaniksi. Aikuinen mieslapsi on valtava taakka.
Mutta entäs jos ja usein kun on kaksi eri siisteystasoa ja toiselle puolisolle kelpaa huomattavasti vähempi kuin toiselle, niin onko oikein silloin nalkuttaa toiselle siivoamisesta? Jos toiselle riittää kerta viikkoon imurointi ja toinen haluaa imuroida päivittäin, niin eikö silloin pitäisi tulla kummankin puolitiehen vastaan?
Itse olin kamala siivousnipo ja mies täysin päin vastainen. Ongelmia tietysti tuli yhteen muuttaessa ja tuli nalkutettua päivittäin. Sitten päätin, että minä höllään jos mies tulee vastaan ja nyt ei olla siivouksesta tapeltu 7 vuoteen kertaakaan!
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttaminen voi kertoa myös siitä että nalkuttaja on uupunut työtaakkansa alla ja kaipaa apua
toimiiko teillä? saitko apua?
Vierailija kirjoitti:
Huoh, aika moni täällä tuntuu puolustelevan nalkuttamista ja samalla puhuu vuotovaikuttamisesta.
Nalkuttaminen on huonoa vuorovaikuttamista. Silloin ei puhuta oikeista asioista. Omaa tapaa myös monet tuntuvat pitävän oikeana. Sekin kielii huonosta vuorovaikutuksesta tai kompromissi kyvystä.
Nalkuttajia on myös tosin miehissä. Ei siis ole mielestäni sukupuolisidonnaista.
Tosin kaikki ei ole nalkuttamista, mikä nalkuttamiseksi leimataan. Nalkuttajaksi nimittely on kautta aikojen ollut keino kontrolloida naisten käytöstä. Kuten näkyy sinunkin kommentissasi, kun ilmoitat "nalkuttajia on myös tosin miehissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella vaikea löytää oikeasti aikuista miestä elämänkumppaniksi. Aikuinen mieslapsi on valtava taakka.Kyse on siitä, että toinen osapuoli haluaa siivota jatkuvasti ja toinen haluaa käyttää vapaa-aikansa mieluummin harrastuksiin. Tämän jälkeen siivoava osapuoli uhriutuu.
Ei se ole loisimista tai ylimielisyyttä jos haluaa siivota kodin harvemmin mitä puoliso.
Työpaikallani keskusteltiin tästä aiheesta ja eräs nainen kertoi imuroivansa joka päivä kun taas minulle riittää kerta viikossa imurointi kodin puhtaana pitämiseen. Jos olisin tämän naisen kanssa parisuhteessa niin näkisitkö minut loisena?
Mun miehelle riittäisi imurointi n. 1x/2kk. Mulle ois ok se kerran viikkoon. Miehen mielestä tavaroita ei koskaan tarvisi järjestellä eikä keittiön pöytiä siivota. Minä toivoisin, että nuo tehtäisiin kerran päivässä. Mieheni haluaa käyttää aikansa kännykällä oloon ja sängyssä makoiluun. Haluaisikin harrastaa jotain! Minä haluaisin keskustella ja olla vuorovaikutuksessa. Tehdä jotain aktiivista yhdessä.
Minä olen niin väsynyt miehen pasiivisuuteen ja passiivis-aggressiivisuuteen, etten jaksa enää siivota niin usein kuin jaksoin vaikkapa 5v sitten. Yhdessä olen lasten vuoksi, mutta sikolätissä eläminen ahdistaa ja haaveilen erosta.
Nalkuttanut olen varmasti liikaa yhdessäolomme ajan. Kuulemma mies ei enää tee mitään, mitä minä toivoisin, tämän vuoksi.
Kyllähän se varmaan pakko on erota. Inhottavaa olla jumissa omassa elämässä niin, että ei voi vaikuttaa omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella vaikea löytää oikeasti aikuista miestä elämänkumppaniksi. Aikuinen mieslapsi on valtava taakka.Mutta entäs jos ja usein kun on kaksi eri siisteystasoa ja toiselle puolisolle kelpaa huomattavasti vähempi kuin toiselle, niin onko oikein silloin nalkuttaa toiselle siivoamisesta? Jos toiselle riittää kerta viikkoon imurointi ja toinen haluaa imuroida päivittäin, niin eikö silloin pitäisi tulla kummankin puolitiehen vastaan?
Itse olin kamala siivousnipo ja mies täysin päin vastainen. Ongelmia tietysti tuli yhteen muuttaessa ja tuli nalkutettua päivittäin. Sitten päätin, että minä höllään jos mies tulee vastaan ja nyt ei olla siivouksesta tapeltu 7 vuoteen kertaakaan!
Toinen nalkuttaa, toinen osoittaa mieltä passiivis-aggressiivisesti. Mitä pikemmin jompi kumpi älyää että pitää neuvotella kompromissista, sitä parempi.
Nalkuttaminen on henkistä väkivaltaa. Se pitäisi kirjata rikoslakiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen roolissa oleva puoliso on äärettömän raskas.
Olet itse määritellyt hänet lapsen asemaan. Jos puolisosi tekee oma-aloitteisesti asioita ja onnistuu tekemissään asioissa niin koeta kannustaa häntä äläkkä vähättele hänen tekemisiään. Puolison saadessa loputtomasti negatiivista palautetta ja arvostelua, hänestä tulee lopulta passiivinen ihminen ja sinä joudut ottamaan vastuun.
Minulla ei ole lapsen roolissa olevaa puolisoa. En sellaista katselisi päivääkään. Aikuinen mies osaa tehdä kotihommia siinä missä nainenkin. Kykenee niitä jopa ihan itse opettelemaan.
AlenTAVASTI, ei alenTUVASTI. Että ärsyttää tämä kielioppivirhe
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä keskustelee velatädit joilla ei ole ikinä ollut miestä 😆
Ikisinkku sedät 😌
Miksi helvetissä ihmiset ovat parisuhteissa jos se on näin jumalattoman vaikeaa? Eikö olisi paljon mukavampaa yksin?