Sinä opettaja, miten pukeudut töihin?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:33"]Nelonen taitaa opettaa isompia oppilaita. Itse opetan eskari-ykköstä. Ohjelmassa on päivittäin lattialla konttausta ja istumista. Siinä ei oikein suorathousut ja korkkarit toimi :)
T. 3
[/quote]
Ai niin te haalarinpesijä-kandit pidätte itseänne opettajia hehee. Joo onhan se kiva, että jaksatte haaveilla. :D
[/quote]olen kyllä maisteri enkä kandi. Opetan vuosittain yhdysluokassani lukemaan 10-20 lasta. Asenteesi kolleegaa kohtaan on kyllä ala-arvoinen. Et taida opettaa käytöstapoja tai empaattisuutta oppilaillesi.
Converse/Nike/Adidas collegehousut ja Nike urheilutoppi :) liikuntaa opetan.
Olettepa te hienosti pukeutuneita tai sitten kuvaatte pukeutumisenne hienommin kuin totuus. Olen opettaja ja kollegat on pääsääntöisesti tosi arkisia. Jotkut rehtorit on fiinimpiä, ei nekään kaikki. Viime työpaikassa reksillä oli aina farkut, kävelykengät ja maripaita.
Itse tunsin oloni oudoksi, kun kopistelin välillä korkkareilla. Esimerkiksi viereisen luokan opettajalla oli koko talven samat pillifarkut ja pari vaihtelevaa neuletta + jalassa matalat kengät. Ei korjua, meikkiä ja tukka ponnarilla. Itselläni on farkut tai mustat housut tavallisesti. Yläosassa talvella neuletakki tai paitapusero, keväällä ja syksyllä lyhythihainen. Olen mielestäni ihan tavisope, jopa siistimmästä päästä välillä.
Push up rintaliivit, liian pientä kokoa olevat stringit jotka uppoavat pilluun. Minihame ja bandeu tai crop toppi :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:33"]Nelonen taitaa opettaa isompia oppilaita. Itse opetan eskari-ykköstä. Ohjelmassa on päivittäin lattialla konttausta ja istumista. Siinä ei oikein suorathousut ja korkkarit toimi :) T. 3 [/quote] Ai niin te haalarinpesijä-kandit pidätte itseänne opettajia hehee. Joo onhan se kiva, että jaksatte haaveilla. :D
[/quote]
Vitun nolo kollega mulla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:37"]Muodoton monivärinen tunika, pallo- tai raitasukkikset, El naturalistan kengät, puukoruja ja hiukset saparoille.
[/quote]
Voi luoja! Only in Finland, folks!
[/quote]
Joo, aika kauhee..
[/quote]
Tämä oli läppä. En tosiaan pukeudu näin. Kuka kuvailee pukeutumistaan sanomalla suosivansa muodottomia tunikoita? Näin pukeutuvia opettajia näkee kyllä oikeastikin varsinkin alakoulussa.
[/quote]
Älä selitä! Turha koittaa seivata enää!! Oot tyypillinen suomiakka!!!!!
Usein jotain merkkivaatteita...Hilfigeriä, Tigeriä, Kors joskus Guess... Korkkarit, tukka auki, ripsenpidennykset ja punaista huulipunaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:56"]Usein jotain merkkivaatteita...Hilfigeriä, Tigeriä, Kors joskus Guess... Korkkarit, tukka auki, ripsenpidennykset ja punaista huulipunaa.
[/quote]
Guess paras - muut varas
Mulla on ehkä vähän hippimäinen tyyli. Värikkäitä hameita ja tunikoita, paljon kirpparilta ostettua ja jonkun verran itsetehtyä. Välillä myös ihan farkkuja ja trikoopaitoja. Pitkät hiukset auki, ponnarilla tai letillä. Yläkoulussa opetan tällä hetkellä, vaikka luokanopettaja olen varsinaisesti.
Jokaisessa koulussa missä olen elämäni aikana tähän asti ollut (ala-aste,yläaste,lukio) on AINA löytynyt nämä opettajatyypit:
.
- n. 30-40 vuotias hipahtava naisopettaja, joka pukeutuu kirkkaisiin väreihin & vahva kuvioisiin tunikoihin, värikkäät (puu)helmet yleensä kaulassa
- Hieman rock-henkinen miesopettaja. Yleensä musta siisti takki, farkut ja nuorekkaat kengät (esim converset)
- Nuori trendikäs naisopettaja, joka pukeutuu useimmiten farkkuihin tai hameeseen. Perus siistit ja tyylikkäät vaatteet. Melko neutraalit värit.
- Koulun vanhimpiin opettajiin kuuluva persoona, jolla useimmiten erittäin rumat, liian korkeella olevat farkut + marimekon perus raitapaita.
Joku asu mikä korostaa pyöreitä treenattuna pakaroitani, eli freddyt tai legginssit, myös urheiluhousuja suosin ja niiden alla tietysti stringit, että kangas uppoaa mukavasti persvakoon :) Paita usein crop top, tai läpikuultava pitsipaita. Ikää +50
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:59"]Joku asu mikä korostaa pyöreitä treenattuna pakaroitani, eli freddyt tai legginssit, myös urheiluhousuja suosin ja niiden alla tietysti stringit, että kangas uppoaa mukavasti persvakoon :) Paita usein crop top, tai läpikuultava pitsipaita. Ikää +50
[/quote]
Panisin
M30
Työkaverien tyylejä:
Ysärifarkut + palmikkoneuletakki
Suorat housut + neule + kauluspaita
Pillifarkut + tunika
Desigual tai marimekko
Suorat farkut + t-paita + bleiseri
Ysärifarkut + maripaita
Äitiysfarkut (ei raskaana) ja villapaita
Reikäfarkut ja huppari
Kirpparilook: Nuklkainen tunika ja vakosamettifarkut
Muutamia mainitakseni...
Farkut/suorat housut/hame ja vaihteleva printtipaita. Yleebsä ovat bändipaitoja tai elokuvahahmopaitoja. Kenkinä minulla on mustat kiilakorot ja hiukset aina jotenkin kiinni. Minulle tuppaa tulemaan aika tunkkainen olo jos hiukset roikkuvat kasvoilla. Meikkinä minulla on vain kevyt cc voide, rajaukset ja riprsari
eikö teillä ole opettajat varaa vaatteisiin?
Mua huvittaa tyttöjen liikanope joka tepastelee aina tuulareissa ja haisee hielle. Jutuista päätellen tykkää naisista. :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:07"]eikö teillä ole opettajat varaa vaatteisiin?
[/quote]
Luulen, että moni opettaja ei ole niin kiinnostunut ulkoisista seikoista. Ei kiinnosta panostaa. Musta se on hyvä juttu. Lapsille ja nuorille esimerkkiä, että elämässä moni muu asia on tärkeämpää.
Huppari ja farkut + tennarit (yläkoulu)