Miksi sossun tai kelan pitää maksaa nuoren eläminen?
Tuli tuosta "äiti ei anna muuttaa"-ketjusta mieleen, kun joku vastaaja hehkutti sossun ja kelan tukia. Minusta nuoren tarvitse muuttaa omilleen jos ei pysty itse huolehtimaan toimeentulostaan. Miksi meidän muiden veronmaksajien pitäisi maksaa Jesse-Jannican itsenäistymiskokeilut, jos Jesse-Jannica ei vielä kykene tai parhaassa tapauksessa edes halua elättää itseään?
Kommentit (62)
Mutta esim. kelalta saa asumistukea. AP
Ajatella, ne elättää myös mamuja ja meitä kantiksii...
Koska kaikilla pitää olla samanlainen mahdollisuus elämään. Kyllä mä voin elättää Jesse-Jannicat, jos myös rahaa saa ne, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.
Kaikki eivät ole niin hyväosaisia, että perhe voi elättää.
Kaikki vois mennä röihin! Vaan loispummit ei oo röissä!
Wanhan kansan viisaus - jos et tee töitä, et syö!!
Etkö tajua, että verotus on kehitetty ennaltaehkäisemään suuret säästöt, jotta raha saataisiin liikkeelle ja talous pysyy vireänä. Tai siis verotuksen = tukien vähentämistäkö tällä koitetaan ajaa takaa?
M15
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:01"]Mutta esim. kelalta saa asumistukea. AP
[/quote]
No tottakai, mutta saahan moni vanhempikin ihminen asumistukea.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:05"]Kaikki vois mennä röihin! Vaan loispummit ei oo röissä!
Wanhan kansan viisaus - jos et tee töitä, et syö!!
[/quote]
Samaa mieltä! En voi ymmärtää jengiä jotka ei mee röihin!
Saa toki, 8, mutta nelikymppisestä ei voi enää olettaa, että muuttaisi vanhempiensa luokse... Nuori voi vielä asua kotonakin, jos ei voi elättää itseään. AP
Siks et jannica-jessica ei ryöstäis sua
Kyllä kelan pitää maksaa ne tuet jotka kansalaiselle kuuluu. Itsekin olette käsi pitkällä hamstraamassa kotihoidon tukea.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:13"]Saa toki, 8, mutta nelikymppisestä ei voi enää olettaa, että muuttaisi vanhempiensa luokse... Nuori voi vielä asua kotonakin, jos ei voi elättää itseään. AP
[/quote]
Mutta jos niillä vanhemmilla ei ole rahaa elättää aikuista lastaan?
Kelan asumistuki on muutaman satasen, ei sillä pitkälle elä..
No entäs jos vanhemmat eivät suostu elättämään täysi-ikäistä lastaan? Mitään velvollisuutta siihen ei kuitenkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:50"]
Tuli tuosta "äiti ei anna muuttaa"-ketjusta mieleen, kun joku vastaaja hehkutti sossun ja kelan tukia. Minusta nuoren tarvitse muuttaa omilleen jos ei pysty itse huolehtimaan toimeentulostaan. Miksi meidän muiden veronmaksajien pitäisi maksaa Jesse-Jannican itsenäistymiskokeilut, jos Jesse-Jannica ei vielä kykene tai parhaassa tapauksessa edes halua elättää itseään?
[/quote]
Mulla ainakin oli niin että lensin samana pvänä ulos äidin luota kun täytin 18v ja olin osa-aika töissä ja samalla koulussa joten siksi saan kelan asumistukea koska äiti ei ole enää elatusvelvollinen. Enkä haluaisi keskeyttää opintojanikaan ja olla ilman ammattia loppu elämääni...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:17"]Kelan asumistuki on muutaman satasen, ei sillä pitkälle elä..
[/quote
Voi kuule, se on parhaimmmillaan yli viisikin sataa. Se riippuu vuokran suuruudesta, tuloista ja perheen koosta.
Pitäisi olla vanhempien velvollisuus elättää opiskelevaa lastaan vaikka 22-vuotiaaksi asti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:28"]
Pitäisi olla vanhempien velvollisuus elättää opiskelevaa lastaan vaikka 22-vuotiaaksi asti.
[/quote]
Oishan se hyvä mutta kun näin ei ole...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:28"]Pitäisi olla vanhempien velvollisuus elättää opiskelevaa lastaan vaikka 22-vuotiaaksi asti.
[/quote]
Eiku ton ikäset röihin heti paikalla!!
Kyllä pitäisi vanhempien elättää lapsiaan eläkeikään saakka! Sitten saa muuttaa pois kotoa ja elää kelan rahoilla. Tai mennä röihin!
Ei sossu maksakaan muille kuin jälkihuoltonuorille.