Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva ei suostu syömään pullosta eikä osaa juoda mistään muusta. Milloin kuolee janoon?

Vierailija
13.03.2022 |

Vauva ei ole nyt pariin päivään enää suostunut juomaan maitoa pullosta, vaikka se aiemmin sujui ihan hyvin kuukausitolkulla. Ei myöskään osaa juoda mukista tai nokkamukista eli tällä hetkellä hän saa nesteitä ainoastaan ruuan mukana. Yritetään antaa mahdollisimman nestemäistä ruokaa ja kymmenisen milliä saa maitoa annettua lusikalla ennen kuin sillekin tulee stoppi. Pissaa ei oikein tule. On kuitenkin oma itsensä eikä vaikuta sairaalta. Milloin vauva kuolee janoon? Tai vaihtoehtoisesti miten saadaan vauva taas juomaan? Ikää on 10 kuukautta.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako antaa esim.mehujäätä tuon ikäiselle? Minä en enää muista niitä suosituksia. Omat jo koulussa. Muistelen, että oli tosi kuuma päivä ja lapsi joi huonosti kipeänä niin mehujää kelpasi.

Vierailija
62/62 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko jotenkin todella erikoista, ettei vauva osaa juoda hörppimällä mukista tai nokkamukista? Toivottavasti meidän vauva ei ole jotenkin vammainen.

Jos ei ole opetettu, ei todennäköisesti osaa. Meillä 10 kk ikäinen syö itse lusikalla ja juo mukista, naapurin 11kk ikäinen ei ole syönyt itse edes tuttipullosta ja molemmat lapset on ihan tavallisia, normaaleja lapsia. Heillä on vain erilaiset vanhemmat.

Tätä moni on täällä sanonut, mutta kukaan ei kerro miten se opettaminen tapahtuu. Miten lapsi opetetaan syömään lusikalla? Tai juomaan mukista, jos mukia on jo tuotu huulille ja kipattu niin, että vettä tulee, mutta lapsi ei juo sitä.

Voi luojan tähden tätä avuttomuuden määrää!

No siten, että annetaan se lusikka vauvalle käteen ja siinä saa sitten kokeilla ja opetella ja yrittää saada ruokaa suuhunsa. Sama mukin kanssa. Nokkamuki on siitä hyvä, ettei pysty kaatamaan maitoja pöydälle tai päälleen. Lapsen pitää saada itse tehdä asioita sen sijaan että kaikki työnnetään suuhun vanhemman toimesta. Lapsi myös katsoo mallia muista ja yrittää matkia.

Mitä jos istutatte sen lapsen syöttötuoliin ja laitatte eteen jotain juotavaa jonkinlaisessa mukissa? Tai niitä pussisoseita tms. nestepitoisia juttuja. Ruiskulla tai lusikalla voi myös yrittää saada vähän nestettä menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla