Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, saako raskaana ollessa..

Vierailija
16.08.2015 |

..syödä Pirkka raviolia? Toisessa on mozzarellaa ja toisessa ricottaa. Ne tietysti keitetään ohjeen mukaan 4min. Paketissa ei lue että maito ja juusto olisi pastoroitua. Ei kiitos vastauksia siitä kuinka kaikkea kohtuudella yms. Haluan olla tarkka näistä asioista enkä ottaa riskejä. Jos jollain olisi tietoa asiasta niin olisin kiitollinen!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä - ei vaaraa.

Vierailija
2/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastoröinti on 3min 72 astetta. Mitäpä luulet että tapahtuu jos keität(100 astetta) neljä minuuttia? Luulis että ne pöt siinä kuolee jos kerta kuolee pastöroidessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän nykyäitejä, että kun tieto on lisääntynyt, he "eivät halua ottaa mitään riskejä". Mutta olenpa surullinen heidän puolestaan, kun ihan kaikesta pitää murehtia ja stressata niin paljon :-(

Vierailija
4/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kypsennetty ruoka ja raskaana.

Vierailija
5/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti kaikkea ei kohtuudella. Ei kohtuudella listeriaa eikä muitakaan keskenmenojen aiheuttajia. Sen sijaan kohtuudella voi naUttia kaikkea turvallista: salmiakkia, mansikoita, jalapenoja, omenoita.... hyvä ap että olet sisäistänyt homman. Syömäsi keitetyt pastat on varmasti turvallisia.

Vierailija
6/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:05"]Tavallaan ymmärrän nykyäitejä, että kun tieto on lisääntynyt, he "eivät halua ottaa mitään riskejä". Mutta olenpa surullinen heidän puolestaan, kun ihan kaikesta pitää murehtia ja stressata niin paljon :-(
[/quote]

Juu, eihän tää kivaa ole. Mutta useita keskenmenoja "ilman syytä" saaneena sitä ei vain halua ottaa riskiä. Pieni hinta tää kiellettyjen ruokien välttely olisi omasta lapsesta.

Entä jos tämän kyseisen tuorepastan laittaakin uunissa, 200 astetta, 20min. Kastikkeen seassa. Voiko sitten syödä? Ap

Vierailija
7/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan kamala ihminen kun olen syönyt VAKUMOITUA kylmäsavulohta. KYPSÄNÄ. Varmaan on lapsi nyt kuollut.

Vierailija
8/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumennus tuhoaa mahdollisen listerian. Kuumennettuna voit syödä turvallisesti

Vierailija
9/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:08"]Minä olen varmaan kamala ihminen kun olen syönyt VAKUMOITUA kylmäsavulohta. KYPSÄNÄ. Varmaan on lapsi nyt kuollut.
[/quote]

Vitun pälli

Vierailija
10/10 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeria

Listeriavaaran takia vältettäviä ovat tyhjiö- ja suojakaasupakatut, graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalatuotteet, pateet ja mäti;
pastöroimaton maito (esim. tilamaito) ja siitä valmistetut juustot; pehmeät juustot (home-, kitti- ja tuorejuustot, kuten brie, gorgonzola ja chévre). Kuplivan kuumiksi kuumennettuina juustot ovat turvallisia. Kovissa juustoissa, kuten edamissa, emmentalissa ja oltermannissa listeriabakteeri ei pysty lisääntymään.

Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettaessa eikä suolattaessa.

Listeriabakteerin aiheuttama listerioosi voi johtaa keskenmenoon ja ennenaikaiseen synnytykseen ja aiheuttaa lapselle vaikeita yleisinfektioita.

Tämä kopsattu thl.n sivuilta, eli 70 astetta tuhoaa bakteerin ja on turvallista syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan