Neuvokaas painonpudottajat minua ruokavalioni kanssa
Olen pudottanut painoa 84kg:sta 73:meen. Vielä siis sen eteen on tehtävä hommaa. Tällä hetkellä päivittäinen ruokavalioni on tällainen:
Aamupala (klo 6:30) 2 keitettyä kanamunaa, proteiinijugurtti
Aamupala #2 (klo 11:00) 2 weetabixia, päällä marjoja
Lounas (klo 14:30) Tonnikalasalaatti ja couscous
Päivällinen: kanaa, riisiä ja vihanneksia.
Alkoholia en juo. Käyn salilla tai uimassa kaksi kertaa viikossa ja kävelen päivittäin 6-8km. Ikää 47, ja olen nainen.
Tuntuu että tuo paino ei ole liikahtanut mihinkään pariin kuukauteen; mitä siis teen väärin? Kiitos vastauksista ja mukavaa pääsiäistä!
Kommentit (12)
Liikaa hiilihydraatteja, liian vähän rasvaa. Ja hiton yksitoikkoista jos syöt joka päivä noin.
Onpa paljon lihaproteiinia.
Voi olla ihan iän mukana hormonien toiminnan muutoksista johtuvaa painon junnaus. Aamupalalta jättäisin toisen protskun pois ja korvaisin kuitupitoisella hedelmällä.
Pieni kupponen kahvia lisää kierroksia liikuntasuoritukseen, jos kofeiinia kestää niin sitä ennen kuin lähtee lenkille. Jos se vie yöunet niin älä todellakaan juo.
Listastasi unohtui keksit, suklaalevyt ja muut välipalaherkut. Lisääpä ne sinne.
Meinaan ei kukaan jaksa noin niukalla päiväruoalla iltaan asti herkuttelematta.
Haistan trollin.
laske kalorit niin tiiät missä mättää ja minkä jätät pois. Jos kalorit yli 1200 lihot, jos alle laihut. Riippuu tietysti palojn pituudestasi
unohit maidot, voit. Rasvasinta? Sieltä se tulee. Entä limut
Joka päivä? Vaihtelua!
Syöt luultavasti liian vähän. Kasviksia ja pehmeää rasvaa tarvitaan enemmän.
Käy tapaamassa ravitsemusterapeuttia. Täällä ihmisillä on kaikenlaista mutua ja ideologiaa.
Eikö toisen aamiaisen kannattaisi olla lounas? Iltapäivällä sitten välipala.
AP tässä vastaa- kiitos teille kommenteista.
Kaksi aamupalaa koska herään kello 5, olen duunissa klo 7:30-6:30. Kävelen toihin (4km. olen lisännyt siihen juoksua) ja lounastauolla kävelen sen toiset 4km)
"Listastasi unohtui keksit, suklaalevyt ja muut välipalaherkut. Lisääpä ne sinne."- en voi lisätä, koska en niitä syö. En juo limsoja sun muita- mutta joo, kahvin ja teen kanssa juon täysmaitoa eli vaihdan sen kevyempään.
Ehkä tässä tosiaan on kysymys hormooneistakin (vaihdevuodet eivät tule yksin :) ) ja tuo ravintoterapeutilla käynti on hyvä idea. En usko, että voin tuosta vähentää ruokaa, niinkuin aikaisempi kommentoija sanoi että iltaan mennessä on varmasti nälkä- niin onkin, olet aivan oikeassa. Eli kokeilen, mitä tuossa voisi vaihtaa, sen sijaan että vähentää.
Vierailija kirjoitti:
unohit maidot, voit. Rasvasinta? Sieltä se tulee. Entä limut
En syo voita enkä leipää, en juo limua.
Töissä siis 7.30 - 16.30 ? Kävelet 4 km eli lähdet töihin 6.40 - 6.45 ? Miksi heräät 5.00 ? Miksi ei töissä päivällistä ? Ja lounas kotona n. 18. Kauanko nukut ? Kuinka pitkä olet ? Joku mättää.
Tuossa on yksi ateria liikaa, liian vähän kuituja ja illalla liikaa hiilihydraatteja. Yhdistä aamiaiset, syö lounas puoleen päivään mennessä ja lisää siihen joku leipä ja pieni jälkkäri, joka voi olla välillä hedelmä. Proteiini jogurtti on ihan turha tuote sellaiselle joka pudottaa painoa lähinnä ruokavaliolla. Saman asian tekee kolmas kananmuna ja normi Sokeriton jogurtti. Muista että aina kun sulla on jotain vatsassa, etittyy myös insuliinia. Siksi (napostelu ja) toinen aamupala tekee enemmän haittaa kuin hyötyä. Sulla on vielä reilusti vararavintoa joten et kärsi vaikka onnistuisit pitämään joskus pätkäpaastoa vaikka siirtämällä aamupalan klo 8 tai jopa 10.