Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperolla palovammat

Vierailija
16.08.2015 |

Eilen onnistui lapsi täysin yllättäen kaatamaan kuumat teevedet kiposta päälleen. Vesi osui vatsaan ja jalkaan. No eikun samantien suihkuun haalealla vedellä suihkuttamaan josta päivystykseen. Lääkäri paineli ihoa, ja iho meni kuopalle hetkellisesti, tai siis valkeni.
Muutama rakkula oli punaisessa ihossa. Laittoi hopea mepiteliä päälle ja sanoi että parin päivän päästä näytille. Mitä luulette kuinka käy ? Paraneeko nopeasti vai vaatiiko useamman kk hoidon ja tarviiko lapsi pitkän sairasloman. Kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:36"]Meidän alle 2v kaatui ja mursi sääriluunsa eikä mitää lasua tehty.
[/quote]

No olisi pitänyt
[/quote]
Miksi? Lapset toheloi eikä niitä välillä voi estää telomasta itseään. Mun lapselta murtui ranne, kun opetteli ajamaan pyörällä (ilman apurattaita). Kääntyi katsomaan näenkö mä ja ajoi naapurin tien laidassa olleeseen kantoon. Miten mä olisin sen estänyt? Ei se opi pyöräileen, jos äiti pitää koko ajan kiinni ja työntää eteenpäin.

Vierailija
42/42 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika oli noin kolme kun halus kokeilla oliko hellalevy kuuma!? näin itse sanoi jälkeenpäin. Tein siis iltapuuron ja otin kattilan hellalta kun poika kerkes laittaa kätensä kuumalle levylle kun selkäni käänsin.

Ei muuta kuin kylmää vettä kädelle ja kohti lastenklinikkaa. Lastenklinikalla tosi paska lääkäri. Käski ottaa Buranaa, mies/isä sille kivahtikin että katso sitä kättä. No, mutta kotiin sitten.

Aamulla ihan kauheet rakkulat kämmenselässä ja mentiin terkkariin heti. Sairaahoitajakin ihmelleli että eikö se edes rasvalappuja laittanut? no ei laittanut!

No, otettiin ne kehiin ja lapasessa myös side. Oli päiväkodissa ihan normaalisti.

Nyt tosta on aikaa kymmenen vuotta ja mitään arpia ei ole kädessä ja kai me vähällä päästiin vaikka en ois uskonut kun ne rakkulat aamulla pojan kädessä näin, ihan hirveet vesikellot!

Kyllä näitä sattuu vaikka olis kuinka tarkka, ei aina viitsis syyllistää vanhempia! Arvatkaan vain kuinka paljon itse itseään soimaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla