Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12v seurustelee

Vierailija
16.08.2015 |

12v tyttö ilmoitti tänään että seurustelee luokkalaisensa pojan kanssa. En oikein tiedä mitä ajatella. Lapseni on siis kuudennella luokalla. Olen tavallaan vähän hämilläni, sillä odotin seurustelun tulevan ajankohtaiseksi vasta yläasteen puolella ja jotenkin olen aina pitänyt lapsiani niin pieninä.
Mitä tuon ikäisten 'seurustelu' edes on? Pitäisikö minun ruveta tarkkailemaan tilannetta lähemmältäkin ja tarvittaessa puuttua siihen? Miten itse suhtaudutte tuon ikäisten seurustelujuttuihin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumminkin jossain viikon päästä eroo. Näin siinä aina tapahtuu.

Vierailija
2/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka on 9-vuotias ja seurustelee. Pidän sitä outona ja teinin leikkimisenä. Mielestäni on rakkauden kaipuun ja liian yksin jättämisen merkki vanhemmilta. Oma lapseni on samaa mieltä ja ihmettelee. Tällä 9-vuotiaalla on juurikin niitä 12 v kavereita. Poikkis ilmeisesti on n 10 vuotias. Ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:48"]Ala-asteella on aina tuollaisia leikkisuhteita. Minä en olisi ollenkaan huolissani. Todennäköisesti ne vain pitelevät kädestä ja lähettelevät söpöjä tekstareita.
Seurustelujutut muuttuvat jossain määrin vakavammiksi yläasteella eikä se silloinkaan ole samanlaista kuin 30-vuotiaiden.
[/quote]
Juuri näin. Meillä saatettiin ala-asteella discossa vähän pussata ja seurustelu oli sitä että iiiiix pelattiin janipetterin luona pleikkaria eikä siellä ollu muita kavereita! -melkein treffit siis. Se että seurustellaan ei välttämättä meinaa yhtään mitään. On ehkä tekstailtu enemmän ja sitten sovitaan että nyt seurustellaan. Seuraavalla viikolla saattaa olla jo ihan uudet kuviot. Mua naurattaa nää mammojen hysteeriset kommentit "seurusteluun on ikäraja ja kaikki ennen sitä on saatanasta!" -12v on vielä lapsi. Eikö kotistakaan saa leikkiä kun siinäkin on isä ja äiti ja saattavat jopa olla naimisissa?! Ja sitä saattaa leikkiä jo 3-vuotiaskin?!?!?!? Hui kamala. Vielä yläasteellakin monen seurustelu on hirvittävää ujostelua, juuri ja juuri uskalletaan kädestä pitää. 8-9 luokalla tulee niillä sosiaalisesti kyvykkäimmillä ja rohkeimmilla seksi mukaan, eli sinne asti voi odotella rauhassa. Poikkeuksia on ehkä 1/100000000.

Vierailija
4/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:00"]Minusta kuulostaa siltä, että lapsi ei saa tarpeeksi huomiota ja rakkautta kotona, ja nyt uhmaa aikuisia ja hakee huomiota aloittamalla "seurustelun". Yleensä noin varhainen seurustelu on merkki ongelmista.
Kun minä olin alakoulussa, siinä iässä pelättiin vielä tyttö- ja poikabakteereja ja leikittiin barbeilla. Vasta 13-14-vuotiaana alettiin aikuistua ja kiinnostua seksuaalisuudesta.
[/quote]
No hui. Jopa vuoden ero!

Vierailija
5/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:41"]Jännä juttu koska tuossa iässähän kaikki tytöt ovat että "hyyyyiiii poikia!!!!! :S"
[/quote]
Vain hyvin sosiaalisesti vaivautuneet, lapsenmieliset tytöt ovat tuollaisia 12-vuotiaina. He jotka uskaltavat poikien kanssa jutella ja pelata vaikka jalkapalloa kyllä alkavat myös kiinnostumaan pojista, eikä siinä ole mitään väärää. Aivan normaalia.

Vierailija
6/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaahan tuo on, jos tykkäävät olla toistensa seurassa. :)

Tosin seurustelu tuossa iässä ei välttämättä tarkoita sitä että edes puhuisivat toisilleen. :D

Vierailija
7/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos seurustelukumppani on 30 vuotis muslimi olisin huolissani. Isisin orjstorille päätyy sekin ruotsinsuomalainen pikkutyttö kun sinne karkasi, nyt just ei ole myynti kunnossa kun on jo raskaana.

Vierailija
8/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Itse olen aloittanut seurustelemaan kun olin 14 ja poikaystäväni 13. Edelleen siis yhdessä (nyt 19 & 18). Parisuhteemme on tasapainoinen ja olen onnellinen. Pidä vain huoli, että kavereitten kanssa viettää myös aikaa sillä on tosi tärkeetä olla unohtamatta heitä. Meilläkin omat kaveriporukat joiden kanssa vietetään aikaa. Liian tiivis yhdessäolo kostautuu niin kavereille kuin lopulta parisuhteellekin.

Vierailija
9/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v on lapsi. Lasten "seurustelu" ei ole millään tavalla verrattavissa aikuisten tai teinien seurusteluun. Todennäköisesti se on vain leikkiä.

Vierailija
10/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella on aina tuollaisia leikkisuhteita. Minä en olisi ollenkaan huolissani. Todennäköisesti ne vain pitelevät kädestä ja lähettelevät söpöjä tekstareita.
Seurustelujutut muuttuvat jossain määrin vakavammiksi yläasteella eikä se silloinkaan ole samanlaista kuin 30-vuotiaiden.

Vierailija
11/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v on lapsi. Lapselle ei kuulu seurustelu, ei varsinkaan jos on vielä alakoululainen. Tuon ikäisten tulisi käyttäytyä kuin lapsi, ei esittää aikuista ja "seurustella".

Vierailija
12/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on vähän harjoitella seurustelua :) Vaikka tyttö onkin kovin nuori, niin ei olisi ensimmäinen joka tuon ikäisenä harrastaa seksiä, joten seksijutuista ja ehkäisyistä kannattaa jo puhua.

Vierailija
13/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata puuttua mitenkään, siis ainakaan negatiivisesti. Hyväntahtoisesti voit kysellä pojasta ja olla kiinnostinut ja kutsua kylään. Tuon ikäisenä varmaan puolet luokkalaisista 'seurusteli' minä mukaanlukien.

Se oli lähinnä koulun pihalla notkumista, pallopelejä porukalla ym. Ei taidettu koko 'suhteen' aikana olla kertaakaan edes kahdestaan. Hah. Itsellä on jäänyt pienimuotoiset 'traumat' kun äitini kielsi olemasta poikien kanssa tekemisissä ja heti sai hirveät huudot, kun oli nähnyt jossain poikien kanssa silloin 12-vuotiina.

Paljon terveempää, kun lapsi saa kokemuksia ja elää ikäisensä elämää.

Vierailija
14/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:52"]Hyvähän se on vähän harjoitella seurustelua :) Vaikka tyttö onkin kovin nuori, niin ei olisi ensimmäinen joka tuon ikäisenä harrastaa seksiä, joten seksijutuista ja ehkäisyistä kannattaa jo puhua.
[/quote]
12-vuotiaan ei todellakaan kuulu harrastaa seksiä, ei ehkäisyllä eikä ilman ehkäisyä. Sehän on vielä ala-asteella! Maailma on todella sairas, jos nykyään pidetään normina että kuudesluokkalaiset saavat paneskella keskenään.

Vierailija
15/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta. Saako lapsi tarpeeksi huomiota kotona, onko hänellä ympärillään tarpeeksi luotettavia aikuisia? Omituista rakkaudenkaipuuta lapselta.

Vierailija
16/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että lapsi ei saa tarpeeksi huomiota ja rakkautta kotona, ja nyt uhmaa aikuisia ja hakee huomiota aloittamalla "seurustelun". Yleensä noin varhainen seurustelu on merkki ongelmista.
Kun minä olin alakoulussa, siinä iässä pelättiin vielä tyttö- ja poikabakteereja ja leikittiin barbeilla. Vasta 13-14-vuotiaana alettiin aikuistua ja kiinnostua seksuaalisuudesta.

Vierailija
17/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi nyt sitten viimeistään jutlla ne seksiasiat läpi tytön kanssa. Ei ole ensimmäinen ja viimeinen, kun tulee (vahinko)raskaaksi. Just oli se 14-vuotias, kun sai pennun.

Vierailija
18/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä :)

Vierailija
19/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lukiolainen edes tapaa 6-luokkalaisen?

Vierailija
20/40 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:03"]

Missä lukiolainen edes tapaa 6-luokkalaisen?

[/quote]

Jaa se olikin luokkalaisensa pojan eikä lukiolaisen pojan. Mä jo ihmettelin kun kommentit oli niin suvaitsevia :D