Hoitajat hermostuivat vajaan 2-vuotiaan nukahtamisongelmiin päiväkodissa - Mitä tehdä?
Olen aivan neuvoton. Sain perjantaina hurjan ryöpyn niskaani, kun tyttömme on alkanut temppuilla päiväunille mennessään. Tyttö on aloittanut elokuun alussa ja tähän saakka on mennyt käsittääkseni oikein hyvin. Tyttö kuulemma vaan pelleilee ja nousee pystyyn sängyssään sekä nauraa hekottelee. Hoitajalta oli mennyt ihan hermot tähän vehtaamiseen, kun tuota oli jatkunut kokonaisen tunnin. En yhtään ihmettele, että hermot menee tuollaiseen pelleilyyn.
Kysymys kuuluukin, että miten minä voin auttaa tässä tilanteessa? Olemme tietenkin puhuneet lapsen kanssa, että nukkumaan mennessä ei pelleillä ja totellaan, mitä tädit sanoo, mutta tokihan tuon ikäinen tekee sitten ihan mitä huvittaa, kun äiti tai isä ei ole paikalla komentamassa.
Sain kuitenkin sellaisen käsityksen, että meidän olisi nyt tehtävä asialle jotain, mutta mitä? Auttakaa nyt urpoa, kun en ymmärrä, miten tätä asiaa voisi edistää kotoa käsin.
Kommentit (24)
Siellähän on pikkuinen 2-v lapsi joka viedään joka päivä äidin ja isän luota pois. Ja sitten vielä aikuiset ihmiset kiukuttelee pienelle lapselle!
Se on hoitajien ammattitaidon puutetta, jos eivät 2-v:n kanssa pärjää!!
Se että osaa muuttaa toimintatapaa lapsen mukaan on ammattitaitoa. Jos ei komentaminen onnistu niin sitte kokeillaan jotain muuta keinoa. Kyllä on keinot vähissä, jos ei muuta osaa ko komentaa pientä nukkumaan.
Tunneskaalat vaihetlevat naurusta ja kikatuksesta, tuonne tavaroiden heittelyyn ja raivoisaan huutoon. Kuitenkin aina aikaa myöten rauhoittuu päiväunille ja lapsi vaan kokeilee rajojaan, ei muuta. Kyllä se ajastaan menee ohi, niin itse ajattelen ja sen aikuisen, tässä tapauksessa hoitotädin, pitäisi vain kehittää sitä omaa kärsivällisyyttään;)
aivan pakko kirota. laita nyt hoitajat järjestykseen. ensinnäkin teidän vanhempien ei tarvitse tehdä mitään, vaan se on kyllä hoitajien ongelma. mitä te voisitte asialle tehdä, kun ette ole paikan päällä.
ammattitaitoiset hoitajat kyllä pitävät lapset sängyssä.
auttaisiko esim. peiton kietominen, silittely tai hieronta. vai eikö ne viitsi sellaista tehdä.
Vähän ymmärrystä hoitajille, pliis.
t. lastenhoitaja