Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reittilennot ja koneenvaihto,

Vierailija
16.08.2015 |

Jos matkatoimiston kautta ostan reittilennot ja lentoon sisältyy koneenvaihto, ehtii ilmeisesti hyvin siinä välissä etsiä uuden lähtöportin ym. kokematonkin matkustaja? 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:08"]Joa vaihto on Oslossa, niin huomioikaa sitten, että menette eu -alueen ulkopuolelle ja joudutte tod.näk turvatarkastukseen välissä myös!
[/quote]

mutta tästä huolimatta ap:n mainitsema 2,5-3 tuntia riittää kyllä.

Vierailija
22/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ääks! enhän minä muistanut tuollaista EU-juttua Norjan osalta, ajattelin vaan että yes, varmaan pienempi kenttä kun nuo muut :D. Mutta tosiaan aikaa tuo 2,5-3 tuntia vaihtoon. 

Matkatavaroista, niiden pitäisi mennä suoraan Lissaboniin, näin sanottiin ainakin. Onko tuo epätavallista, että menisivät? Täytyy kysyä vielä uudestaan. 

Kyllä olitte avuliaita, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:26"]

No ääks! enhän minä muistanut tuollaista EU-juttua Norjan osalta, ajattelin vaan että yes, varmaan pienempi kenttä kun nuo muut :D. Mutta tosiaan aikaa tuo 2,5-3 tuntia vaihtoon. 

Matkatavaroista, niiden pitäisi mennä suoraan Lissaboniin, näin sanottiin ainakin. Onko tuo epätavallista, että menisivät? Täytyy kysyä vielä uudestaan. 

[/quote]

Tai siis "suoraan" niin, että joku muu huolehtii ne oikeaan koneeseen vaihdon yhteydessä.. ei siis itse tarvitse..

Vierailija
24/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:08"]Joa vaihto on Oslossa, niin huomioikaa sitten, että menette eu -alueen ulkopuolelle ja joudutte tod.näk turvatarkastukseen välissä myös! [/quote] mutta tästä huolimatta ap:n mainitsema 2,5-3 tuntia riittää kyllä.

[/quote]

Riittää paremmin kuin hyvin. Turvatarkastus on siinä välissä, mutta tosiaan vaan vaihtolennoille menijöille, eikä joudu sinne missä muut kentälle tulijat ovat. Oslon kenttä on pieni, tulee käymään työstä viettää siellä noin pitkä aika. Mutta ainakin ehditte hyvin, eikä eksymisen vaaraa ole. Oslon kenttä on muuten ainoa, missä matkatavaroitani on hukattu. :D

Vierailija
25/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Tai siis "suoraan" niin, että joku muu huolehtii ne oikeaan koneeseen vaihdon yhteydessä.. ei siis itse tarvitse..

[/quote]

Kyllä matkatavarat checkataan suoraan määränpäähän asti.

T. 25

Vierailija
26/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ole menossa Yhdysvaltoihin, koska siellä alle tunti ei riitä.

Matkatavaroista sen verran, etten tiedä yhtään ihmistä, joka olisi saanut matkatavaransa päämääräkohteeseen jos vaihto on Ranskassa.

Vierailija
27/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:21"]

Jos matkatoimiston kautta ostan reittilennot ja lentoon sisältyy koneenvaihto, ehtii ilmeisesti hyvin siinä välissä etsiä uuden lähtöportin ym. kokematonkin matkustaja? 

[/quote]

No ei todellakaan kannata olla aivan liian luottavainen. Kysy siltä virkailijalta. Hän ei voi silti varmistaa kuin järjettömän pitkillä vaihtoajoilla, että kone ehtii myöhästymisistä tai kentän muusta toiminnasta huolimatta. 

Monella Euroopan ruuhkaisilla kentillä vaikka itse ehdit siirtyä, kaksikin tuntia on joskus liian lyhyt matkatavaroiden siirtymiseen. Sen takia itse vältän Pariisin CDG:ta. Frankfurtissa varasinkin voi siirtymään venyä enemmän kuin itse ennakoi, lisäksi jos Heathrowlla jatko on eri terminaalissa, pitää olla itse tarkkana, ettei eksy väärään suuntaan, kun pitäisi kiirehtiä vaihtoyhteydelle, eikä terminaalista ulos.

[/quote]

Minä olen häslännyt  Pariisin kentällä ja paljon matkustavat ystäväni sanovat, että Frankfurtin kenttä on yksi maailman kamalimmista.

Vierailija
28/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa kauhutarinoihin liikaa. Itse olen vaihtanut Pariisissa ja Frankfurtissa ongelmitta. Ei noillakaan kentillä sentään koko ajan asiat pieleen mene.

Vierailija
29/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania. Oon miettinyt ja miettinyt monta viikkoa tätä matkahommaa, katsellut muita kohteita, vaikka ja mitä, kun ahdisti tuo koneenvaihto. Mutta nyt sain niin paljon "kokenutta" tietoa, että ei tunnu yhtään kammottavalta! 

Joskus 80-luvulla olen reissannut, interraililla, mentiin sinne, minne nenä näytti, eikä murehdittu kun seuraavaan junaan asti. Ja nukuttiin asemilla, jos tarve vaati. Mutta nyt perheen kanssa mikään ei tunnukaan enää niin yksinkertaiselta :D ja maailmakin on erilainen, informaatiota (varsinkin ikävää) tulee niin paljon, että kaikki pelottaa!

Vierailija
30/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei viimeksi riittänyt Heathrowssa 1 h ja 40 min. Myöhästyimme pari minuuttia. Jouduimme toiselle lennolle ja siitä vielä jatkolento maan sisällä. Vaikka siinä koneen vaihtoon oli varattu yli kolme tuntia, niin meinasimme myöhästyä siitäkin. SYynä koneen myöhästyminen, valtava tungos passintarkastuksessa, eikä meidän tietoja löytynyt koneelta portilla..... 

Vierailija
31/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:53"]

Meillä ei viimeksi riittänyt Heathrowssa 1 h ja 40 min. Myöhästyimme pari minuuttia. Jouduimme toiselle lennolle ja siitä vielä jatkolento maan sisällä. Vaikka siinä koneen vaihtoon oli varattu yli kolme tuntia, niin meinasimme myöhästyä siitäkin. SYynä koneen myöhästyminen, valtava tungos passintarkastuksessa, eikä meidän tietoja löytynyt koneelta portilla..... 

[/quote]

Joo nuo jonot on joskus käsittämättömät. Lontoossa ja Philadelphiassa olen joskus jonottanut yli 3 tuntia. Tässä mielessä Hki-Vantaa on kyllä yksi parhaista kentistä maailmassa.

Vierailija
32/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:45"]

Ei kannata uskoa kauhutarinoihin liikaa. Itse olen vaihtanut Pariisissa ja Frankfurtissa ongelmitta. Ei noillakaan kentillä sentään koko ajan asiat pieleen mene.

[/quote]

En ole samaa mieltä, kyllä Pohjoismaiden lentokentät ovat kaikki minun top 10, Saksassa kaikki toimii myös hyvin ja Hollannissa sekä tietyissä Aasian maissa.

Vierailija
33/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kauhutarinoistakaan ei kannata säikähtää, jos kaikesta huolimatta missaatte jonkun lennon, teistä kyllä pidetään huolta. Reippaasti vaan astelee lentoyhtiön tiskille niin kertovat hyvinkin pian koska korvaava lento onnistuu. Hyvää matkaa!

Vierailija
34/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttien kartat löytyy netistä. Siitä saa jo etukäteen vähän kuvaa vaihtokentästä. Amsterdam on kiva kenttä, mutta aika iso sekin. Siellä voi rauhassa viettää pidemmänkin vaihdon.

Vierailija
35/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itselläni kesti Frankfurtissa 20 minuuttia juosta tuloportilta lähtöportille. Siis oikeasti juosta. Sen verran iso kenttä.

Vierailija
36/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:26"]

[/quote]

Itselläni kesti Frankfurtissa 20 minuuttia juosta tuloportilta lähtöportille. Siis oikeasti juosta. Sen verran iso kenttä.

[/quote]

Frankfurtissa on paljon liukukäytäviä (vaakatasossa olevat rullaportaat), joita pitkin juoksemalla pääsee aika kovaa vauhtia. :) Mutta valtava kenttä se on, tuntuu, että eri terminaalien välissä on kilometrien matka. :)

Vierailija
37/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]
Niin ja jos täytyy siirtyä toiseen terminaaliin siellä, tuo on ihan liian lyhyt aika.

Vierailija
38/49 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei mene. Ihan tilastollisesti omien reissujeni osalta voin todeta, että joka toinen kerta vain, silloin kun vaihtaa siellä. Matkatavarat tulee siis myöhemmässä koneessa ja jos olisi luottamusta ja antaa seuraavan etapin osoite, voisi rauhassa mennä hotellille ilmankin niitä. Kun matkatavarat on myöhässä ja niitä tarvitsee jo seuraavana päivänä, ei luottamus ihan riitä, eikä niin viitsi tehdä. Siellä olen myös jatkoyhteydestä, kun edellinen kone odotti kentällä toista tuntia ennen kuin pääsimme ulos. Kerran meillä oli Air Francen jatkoyhteys toiselle puolelle Ranskaa hieman myöhässä. Meidät tarkastettiin koneeseen, mutta kapteeni päätti, ettei kone lähde ennen jotain tarkistusta, jota ei oltu tehty, kun huoltoyhtiön työntekijät oli lakossa. Vaihdoimme useampi tunti myöhemmin konetta. TGV:llä olisin ollut perillä monta tuntia nopeammin.

Vierailija
39/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, joka olisi matkustanut reittilennolla Moskovan kautta? Tarvitaanko viisumia, jos kentälle tulee eri terminaaliin, mistä taas jatkolento lähtee? Nämä terminaalit kuitenkin ns. saman katon alla, D, E ja F.

Vierailija
40/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että lipussa ilmoitettu koneen saapumisaika välilaskukentälle on aina arvio. Koneen saavuttua kestää ennen kuin matkustajat pääsevät koneesta ulos. Kone ei välttämättä laskeudu "putkeen" vaan sieltä on bussikuljetus terminaaliin. Vaikka pääsisitte koko perheellä ensimmäisinä ulos koneesta, bussi ei lähde ennen kuin se on täynnä tai viimeinenkin matkustaja kyydissä.

Itse olen tervejalkainen aikuinen ilman lapsia matkustava ja tottunut reissamaan enkä silti ota alle tunnin vaihtoajalla olevia lentoja ellei ole ihan pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi