Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reittilennot ja koneenvaihto,

Vierailija
16.08.2015 |

Jos matkatoimiston kautta ostan reittilennot ja lentoon sisältyy koneenvaihto, ehtii ilmeisesti hyvin siinä välissä etsiä uuden lähtöportin ym. kokematonkin matkustaja? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään, joka olisi matkustanut reittilennolla Moskovan kautta? Tarvitaanko viisumia, jos kentälle tulee eri terminaaliin, mistä taas jatkolento lähtee? Nämä terminaalit kuitenkin ns. saman katon alla, D, E ja F.

Veikkaisin, että viisumi tarvitaan, jos joudut välillä siirtymään Venäjän maaperälle eli poistumaan kansainväliseltä alueelta. Koita löytää kentän kartta netistä.

Vierailija
42/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin aina vähintään kaksi tuntia, mannertenvälisille lennoille ainakin kolme tuntia vaihtoon ja lähtöön etenkin jos on matkatavaroita ruumassa. 55 min vaihto millä hyvänsä kentällä ja mille hyvänsä reitille ainoastaan käsimatkatavaran kanssa. Mannertenvälisillä lennoilla sekä isoilla koneilla lennettäessä (esim jumbojetit ja Jenkeissä) lähtöportti sulkeutuu 45-60 min ennen lähtöaikaa eli silloin pitää jo olla koneessa. Aina kun menet kentälle niin kävele ensimmäisenä sinne lähtöportille, mistä koneesi lähtee että tiedät missä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joa vaihto on Oslossa, niin huomioikaa sitten, että menette eu -alueen ulkopuolelle ja joudutte tod.näk turvatarkastukseen välissä myös!

Jos ei poistu kansainväliseltä alueelta niin ei joudu turvatarkastukseen.

Vierailija
44/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lensimme Nizzasta, monet myöhästyivät Suomesta jatkolennolta, kun kone oli 2 h myöhässä (finnair)

Vierailija
45/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oslossa tosiaan ei joudu lentojen välissä turvatarkastukseen.

Lennän vajaa parikymmentä kertaa vuodessa, noin viimeisen kolmen vuoden ajan vain vaihdon kera eri keski-& pohjoiseuroopan kenttien kautta, yleensä vaihtoaika on noin 40-60 minuuttia ja kertaakaan en ole myöhästynyt jatkolennolta! Tosin matkustan melkein aina ilman matkalaukkua.

Ja käsimatkatavaraanhan kannattaa muutenkin arvotavaran lisäksi ottaa tavarat joita seuraavan päivän aikana pakosta tarvitsee...

Vinkkinä kotimatkalle että oslon kentällä suomalaisetkin alkoholijuomat ovat olleet paljon halvempia kuin suomessa. Ja (ainakin omalla) pankkikortilla voi maksaa eri valuuttaa ilman lisäkustannuksia.

Vierailija
46/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että lipussa ilmoitettu koneen saapumisaika välilaskukentälle on aina arvio. Koneen saavuttua kestää ennen kuin matkustajat pääsevät koneesta ulos. Kone ei välttämättä laskeudu "putkeen" vaan sieltä on bussikuljetus terminaaliin. Vaikka pääsisitte koko perheellä ensimmäisinä ulos koneesta, bussi ei lähde ennen kuin se on täynnä tai viimeinenkin matkustaja kyydissä.

Itse olen tervejalkainen aikuinen ilman lapsia matkustava ja tottunut reissamaan enkä silti ota alle tunnin vaihtoajalla olevia lentoja ellei ole ihan pakko.

Eihän tätä tarvitse "muistaa" muuten kuin jos on itse (jostain ihmeen syystä) tilaamassa kahta erillistä peräkkäistä lentoa! Jos lennot myydään paketissa, vaihto on laskettu automaattisesti niin, että myöhästyminen on hyvin epätodennäköista.

Vierailija
47/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, että lipussa ilmoitettu koneen saapumisaika välilaskukentälle on aina arvio. Koneen saavuttua kestää ennen kuin matkustajat pääsevät koneesta ulos. Kone ei välttämättä laskeudu "putkeen" vaan sieltä on bussikuljetus terminaaliin. Vaikka pääsisitte koko perheellä ensimmäisinä ulos koneesta, bussi ei lähde ennen kuin se on täynnä tai viimeinenkin matkustaja kyydissä.

Itse olen tervejalkainen aikuinen ilman lapsia matkustava ja tottunut reissamaan enkä silti ota alle tunnin vaihtoajalla olevia lentoja ellei ole ihan pakko.

Eihän tätä tarvitse "muistaa" muuten kuin jos on itse (jostain ihmeen syystä) tilaamassa kahta erillistä peräkkäistä lentoa! Jos lennot myydään paketissa, vaihto on laskettu automaattisesti niin, että myöhästyminen on hyvin epätodennäköista.

"Kiitos teille!

Vaihtoja taisi olla (päivästä ja hinnasta riippuen) Munchenissä ja Amsterdamissa ainakin, ei mitään käsitystä kenttien koosta, minä eksyn ja Helsinki-Vantaallakin.. ja pienimillään muistaakseni 55 min. aikaa vaihtoon (Amsterdamissa). Matkatavarat kuulema menevät suoraan lopulliseen kohteeseen. 

Mitäs luulette, ehtiikö tumpeloperhe tuossa ajassa?"

Aloittaja viestissä nr 6. Eli matkatoimiston kautta heille oltiin myymässä matkaa, jossa vaihtoaika on 55 minuuttia. Ja kyseessä on perhe, jopa "tumpeloperhe". Minä en ostaisi tuolla vaihtoajalla.

Vierailija
48/49 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oslossa tosiaan ei joudu lentojen välissä turvatarkastukseen.

Lennän vajaa parikymmentä kertaa vuodessa, noin viimeisen kolmen vuoden ajan vain vaihdon kera eri keski-& pohjoiseuroopan kenttien kautta, yleensä vaihtoaika on noin 40-60 minuuttia ja kertaakaan en ole myöhästynyt jatkolennolta! Tosin matkustan melkein aina ilman matkalaukkua.

Ja käsimatkatavaraanhan kannattaa muutenkin arvotavaran lisäksi ottaa tavarat joita seuraavan päivän aikana pakosta tarvitsee...

Vinkkinä kotimatkalle että oslon kentällä suomalaisetkin alkoholijuomat ovat olleet paljon halvempia kuin suomessa. Ja (ainakin omalla) pankkikortilla voi maksaa eri valuuttaa ilman lisäkustannuksia.

Kyllä vaan joutuu. Minäkin lennän noin parisenkymmentä kertaa vuodessa ja Oslossa aina olen joutunut lentoa vaihtaessa menemään terminaalin sisällä olleen turvatarkastuksen läpi. Joka kerta ovat penkoneet laukkua, ottaneet pyyhkäsytestit ja tutkivat erittäin tarkkaan kaiken. Hyvä siis vain, ei itseäni haittaa, mutta siinä voi jonotellessa mennä tovi.

Nämä lennot siis matkustan yksin ja joskus sitten tykkään ottaa useamman tunnin vaihtoajan ja käydä pikavisiitillä kaupungissa, riippuen toki kuinka kaukan kenttä sijaitsee ja miten julkiset toimii, mutta näin olen tehnyt mm. Amsterdamissa, Kööpenhaminassa, Malagassa, Alicantessa, Barcelonassa... Suosittelen, jos yhtään kiinnostaa! :)

Vierailija
49/49 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin vaihtovälin pituudesta ja kentän koosta. 45 min voi jo pitää aika kiirettä isolla kentällä. Yli tunnissa pitäisi jo ehtiä hyvin.

Jokaisella lentokentällä on minimivaihtoaika jonka alle ei edes myydä lippuja. Lentoyhtiö vastaa siitä että aika on riittävä. Jos 1. lähtö viivästyy eikä ehdi toiseen lentoyhtiö reitittää uudelleen.

Esim Munchenin lentokentällä 45 min on normi mutta Frankfurtissa tai Amsterdamissa en lähtisi vaihtamaan alle 1,5h tai Heathrowlla alle 1,5-2h.

Kerran on myöhästymisen takia jäänyt Amsterdamissa vaihtoon vain 25 minuuttia ja juostiin kyllä ennätysvauhtia 7v lapsen kanssa. Toinen kone odotti meitä n 10 min mutta matkatavarat ei ehtineet. Ne tuli sitten vuorokautta myöhemmin perässä Balille.

Paljon lentävä joka lähtee taas sunnuntaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme