Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla niin typerä ettei kouluttaudu ammattiin!

Vierailija
13.04.2024 |

Ilman koulutusta et osaa oikein mitään. Niin mitä ajattelit tehdä? Kaikki osaa ostaa kaljaa kaupasta.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap: n koulutus on ?

Vierailija
2/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä opiskelu on vaikeaa. On lukihäiriötä, keskittymishäiriötä ym. Usein nämäkin ihmiset ovat kuitenkin työkykyisiä-ja haluisia. Pitäisi olla enemmänkin matalan kynnyksen suorittavia töitä, ettänämäkin pääsisivät helpommin mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% siitä osaamisesta mitä duunissa käytän päivittäin, on harrastusten ja töissä opittujen taitojen varassa. Paperia jos jonkinlaista löytyy, mutta ihmettelen kyllä niitä koulujen penkeillä hukattuja vuosia, erityisesti lukiota.

Vierailija
4/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautumista parempi olisi syntyä rikkaan eliitin perheeseen muuten on aina köyhä, rikas eliitti varmistaa sen että muut köyhtyvät ja he rikastuvat.

Vierailija
5/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kouluttautuminen hyödytä yhtään mitään. Minulla on korkeakoulututkinto, 2 ammatillista tutkintoa, 3 ammattitutkintoa, eikä silti töitä.

Vierailija
6/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä opiskelu on vaikeaa. On lukihäiriötä, keskittymishäiriötä ym. Usein nämäkin ihmiset ovat kuitenkin työkykyisiä-ja haluisia. Pitäisi olla enemmänkin matalan kynnyksen suorittavia töitä, ettänämäkin pääsisivät helpommin mukaan. 

Minä olen ollut koulukiusattu ja jo pelkkä koulun näkeminen saa paniikkihäiriön. Oppisopimus ei onnistu koska näytöissä saan paniikkihäiriön kun vahdataan. Liittyy vahvasti koulukiusaamiseen kun kytättiin milloin teen virheen.

En tule koskaan työllistymään ja olen hyväksynyt asian. Teen loppuelämästäni siedettävän ja muutan ensi kuussa pieneen mummonmökkiin. Ihan sama vaikka muut sen maksaa mutta nämä muut minut alunperin vammautti.

Vierailija
7/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Monet on opiskellut yliopistossa, ja ei ole saanut sitä kautta "ammattikoulutusta".

Vierailija
8/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä ammatteja olla vaikka kaksi, mutta entä jos osalla ei löydy niiltä aloilta hommia ja lisäksi vaivat päälle. Ei firmat noin vain ota. Ei mikään ole nykyään varmaa, ellei ole kekseliäs tai sitten ole suhteita, tai jotain varmaa.

Vierailija
9/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunankuorija

Vierailija
10/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne vaikuttaa kyllä paljon. Esim. Hjallis Harkimolla on luultavasti sekä luki- että keskittymishäiriö, ja mitä kaikkea hän onkaan elämässään saavuttanut...

Vierailija
11/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunankuorija

Ap on kaljankia juova sohvaperuna inkkeli

Vierailija
12/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut koulukiusattu ja jo pelkkä koulun näkeminen saa paniikkihäiriön. Oppisopimus ei onnistu koska näytöissä saan paniikkihäiriön kun vahdataan. Liittyy vahvasti koulukiusaamiseen kun kytättiin milloin teen virheen.

En tule koskaan työllistymään ja olen hyväksynyt asian. Teen loppuelämästäni siedettävän ja muutan ensi kuussa pieneen mummonmökkiin. Ihan sama vaikka muut sen maksaa mutta nämä muut minut alunperin vammautti.

Olen tuo 1+2+3 tutkintoa. Olin myös koulukiusattu luokilla 1-9 ja olen tosi ujo ja arka. Voit keskustella opettajasi kanssa tuosta ja valita verkko-opinnot. Juttele opojen kanssa ja valitse sellainen, jossa teet "vain" näyttökeskustelut Teamsin kautta. Tällöin olet jo tietoinen, että työpaikkasi "näytöt" ovat menneet läpi ja keskustelu on vain työkansiosi plaraaminen (tarkistat senkin opettajalta etukäteen), että se on hyväksytty.  Minä punastelin joissain näytöissä :D

Sovit työpaikkaohjaajasi kanssa, että teet näytön vasta sitten, kun osaat jo homman. Muista, että näytön voi myös uusia. Näitä on nykyään varmisteltu niin, että prosessi mahdollistaa kaikkien pääsevän läpi, vaikka olisi jännityksiä, oireita jne. Jutelkaa työpaikalla alusta asti näistä ja teet sitten kun olet saanut itsevarmuutta. Jotkut näytön osat ovat hömelöitä pikkujuttuja ja niitä voi tehdä osissa. Ei tarvitse koko kaavaa vetää kerralla.

Tsemppiä opintoihisi, soittele rohkeasti eri kouluihin :)

Vierailija
13/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lääkkeistä kuullut? On meillä muillakin traumoja ja vaikeuksia mutta silti käymme töiss

Lääkkeet voivat myös alentaa toimintakykyä ja niillä voi olla sivuvaikutuksia. Ei pidä syyllistää.

-eri

Vierailija
14/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne vaikuttaa kyllä paljon. Esim. Hjallis Harkimolla on luultavasti sekä luki- että keskittymishäiriö, ja mitä kaikkea hän onkaan elämässään saavuttanut...

Se on hienoa, että hän vain porskuttaa eteenpäin :)

Vierailija
15/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amis on niin helppo koulu että sen pystyy suorittamaan lähes kaikki. Kehitysvammainen ei ehkä pärjää, mutta muut kyllä.

Vierailija
16/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin kertakaikkiaan loistavan työharjoittelupaikan, jossa ei tuomittu, ei arvosteltu, ei mainittu jännityksistäni jne. Siellä ollessani minulle selvisi, että jopa 20 vuotta alalla olleet tekevät edelleen virheitä ja että esiintymistyössä johtotasolla olevatkin saattavat punastella pitäessään esitelmää typorukalle.

Jaksamista kaikille ongelmien kanssa kamppaileville ja toivon, että teillekin tulee vastaan se hyvä paikka :)

Vierailija
17/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin kapeakatseinen ettei ymmärrä että saattaa olla syitä miksi joku ei kouluttaudu? Tai siis ei ole kyennyt,vaikka halua olisi ollut.  Ja eihän se ole koskaan liian myöhäistä. Jotkut saattaa löytää mukavan työn jossa viihtyy eikä toistaiseksi ole hakenut jatko-opiskelemaan, toisella saattaa olla fyysistä sairautta, toisella henkistä. Joku toinen saatta jäädä omaisensa omaishoitajaksi.. taustalla voi olla mitä vain, siitäkin huolimatta vaikka sinä yrität saada automaattisesti ihmisen , joka ei ole akateemisesti korkeakoulutettu, kuulostamaan imbesilliltä. 

kaikilla ei elämä mene yhtä smoothisti että tietävät heti lapsena mitä haluavat, hakevat opiskelemaan , pääsevät ja valmistautuvat aikaisin. Ei (korkea)koulutus sinusta parempaa ihmistä tee, niinkuin vahvasti kuulostaa

Vierailija
18/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ihmettelet sitä täällä?

Vierailija
19/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amis on niin helppo koulu että sen pystyy suorittamaan lähes kaikki. Kehitysvammainen ei ehkä pärjää, mutta muut kyllä.

Se riippuu alasta onko helppo vai ei. Mutta tukitoimet ovat kehittyneet joka tavalla ja niitä saa ja kannattaa pyytää.

Vierailija
20/79 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla niin kapeakatseinen ettei ymmärrä että saattaa olla syitä miksi joku ei kouluttaudu? Tai siis ei ole kyennyt,vaikka halua olisi ollut.  Ja eihän se ole koskaan liian myöhäistä. Jotkut saattaa löytää mukavan työn jossa viihtyy eikä toistaiseksi ole hakenut jatko-opiskelemaan, toisella saattaa olla fyysistä sairautta, toisella henkistä. Joku toinen saatta jäädä omaisensa omaishoitajaksi.. taustalla voi olla mitä vain, siitäkin huolimatta vaikka sinä yrität saada automaattisesti ihmisen , joka ei ole akateemisesti korkeakoulutettu, kuulostamaan imbesilliltä. 

kaikilla ei elämä mene yhtä smoothisti että tietävät heti lapsena mitä haluavat, hakevat opiskelemaan , pääsevät ja valmistautuvat aikaisin. Ei (korkea)koulutus sinusta parempaa ihmistä tee, niinkuin vahvasti kuulostaa

Valmistuvat aikaisin, tarkoitin. 

Unohtui vielå lisätä että sekin voi ottaa oman aikansa kunnes oikeasti tietää mitä haluaa työkseen tehdä. Jollakin se voi viedä enemmän aikaa jolloin se lamppu syttyy ja oma haaveammatti selviää.