Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näet jonkun pikkulapsen pappansa kanssa oletko kysynyt millaista sodassa oli?

Vierailija
13.03.2022 |

Harva haluaa kertoa

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo pikkulapsi liittyy kysymiseen? Pikkulasten papat eivät ole missään sodassa olleet muutenkaan.

Vierailija
2/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian traumaattista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo pikkulapsi liittyy kysymiseen? Pikkulasten papat eivät ole missään sodassa olleet muutenkaan.

Pappa karkasi pikkulapsen kanssa sodasta

Vierailija
4/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisten pikkulasten papat eivät ole olleet sodassa. Minun molemmat isoisäni olivat, he ovat kuolleet jo 2000-luvun alussa ja minäkin olen jo viisikymppinen. Nykyiset 7-kymppiset ovat minun vanhempieni ikäluokkaa ja he ovat syntyneet sodan jälkeen.

Vierailija
5/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne on näiden pappojen isät oli siellä sodassa, ei pappa.

Vierailija
6/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasten papat ovat syntyneet 50- ja 60- luvulla, joten en ymmärrä miksi heiltä pitäisi sodasta kysellä.

Vierailija
7/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni on se pappa ja hän täyttää tänä vuonna 49 vuotta, että hän on nähnyt sotaa vain pelikoneelta.

Vierailija
8/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ollut nekään sodassa. Ovat syntyneet sodan jälkeen.

Vierailija
9/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisten 40-60 v ”lasten” isovanhemmat on olleet sodassa. Mutta ei ne enää elä

Vierailija
10/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvat sodan jälkeen syntyneet on isoisovanhempia vielä.

Vierailija
11/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota päättyi syyskuussa 1944. Sodassa olleet nuorimmat ovat olleet 1920 luvun alkupuolella syntyneitä. He ovat nyt noin 100 vuotiaita. Enpä usko, että vaeltelevat kovinkaan paljon, ei ainakaan pikku lapsen kanssa.

Vierailija
12/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten isoisät on syntyneet -38 ja - 49. Vanhempi muistaa jotain evakkomatkoista.

Vierailija
13/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoisäni on ollut sodassa

Olen yli 50 v

Lasteni isoisä on syntynyt sodan jälkeein babyboomissa ja lapsenikin on jo aikuinen

Tulevat lapsenlapseni saavat papan joka on 70 luvulla tehty. Energiakriisin ja laman on hän kokenut

Vierailija
14/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on. Suurin osa ei hanki lapsia keski-ikäisenä.

Vierailija
15/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näin pöljää ihmistä edes olla?

Vierailija
16/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN MISSÄÄN NIMESSÄ! Lasta Ei saa järkyttää, sitä paitsi Olen Kuullu ihan tarpeeksi ,

Sotaveteraanien, Lotta Svärdien, Pikku lottien( 8- 16 v Lotta Svärd on apuna olleele), Sota- orpojen, sotalapsien, Karjalan evakkojen, sota invalidien, leskien ,

Kotirintama naisten, sekä Oman pappani Omia kertomuksia sodasta, Heidän kokemuksiaan sota- ajasta , ja sen jälkeisestä Elämästä kun Suomea jälleen

rakennettiin pula- ajasta ja vielä olen kuullut omalta osaltani , joka osallistui myös Vapaus sotaan 1917 ja toiseen maailmansotaan , toinen papoistani joka oli myös

sodassa kuoli ennen syntymääni ei ole kertonut mutta hänen lapsensa on millaista se elämä oli

Ja Eikä Kaikki enää Halua puhua sodasta, sitä ei vaan sellainen itse ymmärrä joka Ei ole itse kokenut sotaa , miten kauheaa se on ollut

Sotaveteraanit keski- ikä on 90- vuotta , eivät kaikki halua puhua sodasta enää muistella!

Eikä se olisi kohteliastakaan mennä ensimmäisenä sodasta monille se on jättänyt traumoja ja on sirpaleista kehossa.

Vierailija
17/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKUlapsen papat tuskin ovat olleen sodassa. Pikkulasten nuorimpien pappojen papatkaan eivät välttämättä ole olleet sodassa.

Vierailija
18/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulasten papat ovat syntyneet 50- ja 60- luvulla, joten en ymmärrä miksi heiltä pitäisi sodasta kysellä.

50-lukulainen pikkulapsen isovanhempikin on aika harvinainen. Ennemminkin 60- ja 70-luvuilla, joku jopa 80-luvulla.

Vierailija
19/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni papan vanhemmat, eli omat isovanhempani, olivat kylläkin syntyneet 1920-luvulla, eli olivat nähneet sotaa nuoruudessaan. Ukkini, eli äitini isä, taisi olla syntynyt jopa 1910-luvulla, koska lapset on saatu 50-luvulla yli 20 vuotta nuoremman puolison kanssa. Kuoli 1990-luvulla viikkoa vaille kasikymppisenä.

Omat vanhemmat on syntyneet 50-luvulla, itse olen kolmekymppinen. Eli ei ihan keski-ikäisenä olla lisäännytty, mutta kolmekymppisenä kuitenkin. Sanottakoon, että isällä on kyllä sisaruksia niin paljon, että heitä on syntynyt 40-60-luvuilla.

Vierailija
20/90 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 72 v ja olen syntynyt 4 vuotta sodan jälkeen, jos puhutaan toisesta maailmansodasta.

Omat lapset kohta 50 v ja heidän myöhäiset lapsensa ovat esiteinejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi